Zelf fruit drogen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Zelf fruit drogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 19:20

Gedroogd fruit vind ik zo lekker, maar als je het in de winkel koopt vind ik het eerlijk gezegd achterlijk duur :oo

Na een beetje Googlen kwam ik er achter dat er fruit-droog-oventjes te koop zijn. In verschillende prijsklasses.. van een goede €40 tot ruim €300

Nu vroeg ik mij af of er bokkers zijn die ervaring hebben met het zelf drogen van fruit..
Op welke manier doen jullie dit?


MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Zelf fruit drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 04:02

jep, ik heb een droger
droog er voornamelijk fruit mee
Het is heerlijk, maar ik vind dat er erg veel tijd gaat zitten in het voorbereiden, en je houd het niet heel lang goed

De grootste en goedkoopste ruitersportwinkel (en webwinkel) van de regio!!!: http://www.horsetopshop.nl

I stepped on a cornflake, does that make me a Cereal killer?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Zelf fruit drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 04:22

Je kan ook drogen in de oven, lage temperatuur en dan een hele nacht met de ovendeur op een kier. Zoek even recepten op bijvoorbeeld pinterest en je vindt veel.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

8nnemiek

Berichten: 43350
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zelf fruit drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:21

Ik lees ook even mee :j

Ik heb er wel eens wat over opgezocht, het lijkt mij ook erg handig om zelf te kunnen drogen! Maar ik zat te twijfelen of het stroomgebruik dan niet zo hoog wordt dat het fruit uit de winkel toch niet zo veel duurder is := Veel fruitsoorten moeten 12 uur drogen. En zo'n droger verbruikt al snel 200 tot 300 Watt.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:27

Wat ik ervan begrijp is dat zo'n droger veel voordeliger is dan een oven. Het duurt echt een hele nacht lang op een lage temperatuur en daar is een voedseldroger speciaal voor gebouwd. Qua energieverbruik zou het echt schelen.


Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4402
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Zelf fruit drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:36

Wij hebben ook een fruitdroger! De goedkoopste, dus met maar één stand (aan-uit). In combinatie met zo'n 'wekker' die je over het stopcontact zet (ik weet even de naam niet meer) heb ik een heel fijn programma uitgevonden, met pauzes enzo, voor het drogen van appeltjes :P

Ik doe ook vooral appeltjes (het liefst met een beetje citroensap en kaneel) en mango in de droger. Ook eens peer geprobeerd, dat is niet aan te raden :P

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:39

ik wel eens appelschijfjes 'gewoon' in de oven gedroogd. op de laagst mogelijke temperatuur en dan idd deur niet goed dicht doen. Duurt wel heel lang! Ik was het na twee uur zat en heb ze half gedroogd opgegeten :Y)

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Indy_Mouse_9

Berichten: 2114
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Zelf fruit drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:55

Ik heb t ook een aantal keer in de oven gedaan, ook met extra rekjes zodat ik tenminste een flinke hoeveelheid had. Maar na 2,5u ruikt heel het huis naar appels en heb ik honger, dus eet ik rustig alles op wat ik heb gedroogd :')
Uiteindelijk weinig succesvol dus.

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4402
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Zelf fruit drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:57

Ja met een fruitdroger gaat alles dus ook heel lekker ruiken, die van ons is naar de bijkeuken verhuist. Vooral mango's worden vaak 'per ongeluk' opgegeten voor ze helemaal droog zijn. Oeps!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lillylover en 54 bezoekers