Zit ik nou fout?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 18:59

Hoi, laat ik me even snel voorstellen, ik ben 13 jaar oud en zit in het 3e jaar van de middelbare op niveau TL/Mavo. We moeten in maart ergens stage lopen(snuffelstage) en moeten dat voor 1 november doorgeven.

Nu zou ik samen met een vriendin(Laten we haar T noemen) stage lopen. We zouden bij een stal stage gaan lopen, maar aangezien T er niet achteraan ging(We hadden duidelijk afgesproken dat zou doen ivm mijn belangst), hebben we nu nogsteeds geen stageplek. Zij bedenkt vanmiddag van "Ja we kunnen wel op de basisschool waar m'n broer werkt" Allemaal leuk en aardig, we zouden samen(!!). Ik stuurde haar net een appje; "Heb je je broer al geappt?" en haar reactie was doodleuk:
"Ja ik heb gevraagd of IK er stage kan lopen"
Ik: "Ja en ik dan?"
T: "Ja weetikveel"
Ik: "Had dat dan even eerder bedacht, dan had ik niet lastminute nog iets moeten bedenken terwijl we samen zouden"
T: "Jij zou toch je oude basisschool?"
Ik: "Nee, we zouden samen en toen heb ik gezegd dat ik me aan zou passen."

Nu negeert ze me en ik word ik helemaal chagrijnig van. Zit ik nou fout?

Sorry voor het waarschijnlijk onduidelijke verhaal maar ik moet even van me afschrijven en wil graag meningen van anderen hebben.

Never apologize for being yourself


Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:01

Je zit niet fout maar je leert wel meteen een belangrijke les; laat dit soort dingen nóóit van een ander afhangen!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:03

Jullie zijn beide lui geweest en jij hebt daar nu de problemen van, inderdaad een goede les :(:)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:03

Er is sowieso meestal maar een kleine kans dat je met z'n tweeën mag stage lopen. Daarnaast zul je ooit van je belangst af moeten komen.. Nog veel succes!

Dakota F12+1 / L1+4

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:05

Waarom ga je zelf niet gewoon lekker naar die stal waar je stage wou lopen en regel een stage voor jezelf. Het is misschien een beetje eng om alleen te gaan maar je moet je zeker niet afhankelijk maken van iemand anders. Het is jouw leerproces en doe het dan op een plek wat je zelf leuk vind en iets toe voegt aan jouw leerproces.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:08

Nou gewoon deze week bij de stal of manege langsgaan en vragen.(Bellen is niet nodig) Je hebt nog tijd... en je gaat echt het meeste leren als je het zelf doet en de stage in je eentje gaat doen. Dat kun je prima... heel veel succes (en ja je vindt het vast doodeng... maar dat hoort er ook bij dat vinden al die anderen ook)

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:09

Gewoon langs die stal gaan en vragen of je er stage mag lopen in maart! Hebben jullie direct een indruk van elkaar.. :)

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:12

Het is je eigen verantwoordelijkheid of jij jouw stage regelt of niet, niet die van je vriendin. Bel angst zul je toch overheen moeten komen want dat ga je echt nog veel vaker moeten doen. Dat vind ik trouwens ook geen smoes want je kunt ook mailen of langsgaan.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:16

Ik vind het niet je fout, maar wel dom. Je moet niet afhankelijk zijn met zo iets van een ander. Ik hou ook echt niet van bellen (zeker vorm van belangst), maar soms moet je jezelf gewoon schop onder je kont geven. Ook zou ik loslaten om alles perse zo samen te willen doen, doe wat je zelf wil en ga je niet aanpassen om wat je vriendinnetje wil doen. Stage zijn mooie momenten om je een beetje te ontwikkelen

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 19:21

Bedankt voor de reacties, ik ga denk ik idd langs bij die stal.

Never apologize for being yourself

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:28

Ik las laatst een quote die wel toepasselijk is bij deze situatie: "It is not your fault, but it is your problem."

Succes!

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:29

Je denkt dat je langs gaat of ga je dat gewoon doen? Volgens mij moet je jezelf een schop onder je achterste geven.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:31

Je zit fout naar jezelf toe, je had zelf ook actie moeten onder nemen.

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:34

Nja, ik vind het een beetje gemeen van haar, maar idd een goeie les. Gewoon voor jezelf een superleuke stage regelen op die stal! Succes!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:34

Zorg als je langs gaat dat je wat vragen op hebt geschreven die belangrijk zijn. Dingen die ze jou kunnen vragen. Niets vervelenders is dat je geen antwoord kan geven.

En als je toch probeert te bellen, schrijf op een blaadje wat je wilt zeggen.

Ik heb ook bel angst (wordt met de tijd minder) en schrijf letterlijk op wat ik wil zeggen. Dus: hallo u spreekt met die en die, ik ben opzoek naar een stageplek etc...
en 9,9 van de 10 keer kijk ik tijdens het bellen niet eens op het blaadje :)

En gewoon doen. Niet zeuren, teveel nadenken, gewoon doen. Dus morgen ga je naar dat bedrijf toe :)

[o]


friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:36

Ik heb de reacties niet allemaal gelezen maar je kan het beste sowieso alleen stage lopen. Op de middelbare school heb ik eens met een vriendin stage gelopen en hun gaven ons wel aparte taken maar ze adviseerden wel met klem om voortaan alleen stages te zoeken. Dat is goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Op werkgebied maar ook in de groei naar volwassenheid.

Edit: ik had (en heb nog wel spanning) ook belangst. Wat mij enorm hielp was checklists maken. Ik zeg dit en bij reactie X doe ik dit en bij reactie Y doe ik dat. Waarbij TIJDENS mijn scecretariele stage een "ik weet het niet" resulteerde in: "ik verbind u door met iemand die u beter kunt helpen bij deze vraag". Zal in praktijkstages wel iets anders gaan maar wellicht heb je hier, ook voor later, iets aan.
Laatst bijgewerkt door friendly op 25-10-16 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:36

Ik zit nu in 4havo, maar eigenlijk snap ik nog niet dat jij zomaar op een klasgenootje vertrouwt. Oké, je hebt mensen waarvan je zeker weet dat diegene zijn deel ook zal doen op tijd, maar zeker bij een stage, vind ik echt dat je er heel laat mee bent. Wat als de stal je afwijst? Als je morgen daar naartoe gaat, en ze wijzen je af, dan moet je in 5 dagen (inclusief morgen!) nog een andere stageplek vinden.

Belangst heb ik ook wel een beetje, maar ik vind het ook wel een beetje raar dat je er zelf nog nooit achteraan bent geweest, tenminste, ik neem aan dat je docent dit niet deze week heeft opgegeven oid.

Idd, eigenlijk wel jouw schuld. Ontzettend banketstaaf van die vriendin, maar zoiets had je eigenlijk wel weer kunnen verwachten. Maar goed, hier leer je wel van.

Taken by the most beautiful horse <3

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:31

Nouja, TS is 13, dan is het toch wel logischer dat ze (misschien naïef te noemen, maar kom, dan mag op je 13e) vertrouwt dat het klasgenootje zich aan haar woord houdt? Heeft niks met leeftijd of dom-zijn te maken, misschien meer met levenservaring, ik verbaas me nu (30-er) nog steeds over hoe makkelijk mensen hun afspraken ineens laten varen omdat ze er ff geen zin meer in hebben.. Jammer dat je nu zo moet uitvinden dat je je vriendin dus niet zo kunt vertrouwen als het om afspraken gaat, TS.
Ik zou toch die stal bellen die eerder genoemd werd, of als je echt bel-angst hebt (had ik vroegâh ook nogal extreem), je ouders/leraar vragen voor je te bellen? Of gewoon er even langsgaan en het uitleggen, er is vast nog wel wat te vinden; de week is nog niet voorbij! :)

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:48

Das mooi banketstaaf van je vriendin.. Maaar ook een beetje dom van jezelf. Ik denk dat het sowieso beter is om eens stage alleen te doen.. Je hebt vast al wel wat dingen die je leuk lijken om later te doen en zo'n stage bevestigd dit of je weet dat het toch niet je ding is.. Ik heb ook een mega bel angst gehad (die is gelukkig door verschillende baantjes, waar ik gewoon klanten wel moest bellen een stuk minder geworden)
Verder heb ik wel een stagiaires gehad die met zijn tweeen kwamen stage lopen en strond vervelend en brutaal waren, (puur omdat ze samen waren en zich niet wouden laten kennen naar elkaar toe.. terwijl als je ze dan appart had het hartstikke leuke meiden waren.

Is het misschien een idee om een van je ouders mee te nemen als je het gaat vragen bij die stal. Met jou leeftijd vind ik dat zeker nog kunnen! Laat alleen je moeder dan niet het woord doen, maar dan kan ze het ijs misschien wel een beetje breken!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:53

_l_amanda_l_ schreef:
Nouja, TS is 13, dan is het toch wel logischer dat ze (misschien naïef te noemen, maar kom, dan mag op je 13e) vertrouwt dat het klasgenootje zich aan haar woord houdt? Heeft niks met leeftijd of dom-zijn te maken, misschien meer met levenservaring, ik verbaas me nu (30-er) nog steeds over hoe makkelijk mensen hun afspraken ineens laten varen omdat ze er ff geen zin meer in hebben.. Jammer dat je nu zo moet uitvinden dat je je vriendin dus niet zo kunt vertrouwen als het om afspraken gaat, TS.
Ik zou toch die stal bellen die eerder genoemd werd, of als je echt bel-angst hebt (had ik vroegâh ook nogal extreem), je ouders/leraar vragen voor je te bellen? Of gewoon er even langsgaan en het uitleggen, er is vast nog wel wat te vinden; de week is nog niet voorbij! :)



Ene kant helemaal gelijk over leeftijd, maar ze zit wel in derde van vmbo. Dat betekent dat ze volgend jaar al examens heeft. Dan vind ik date je zelf wel wat meer verantwoordelijkheid mag nemen. Al vind ik uiteraard niet ts zelf dom, maar de actie gewoon niet slim :)

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 06:55

Idd, zelf langs gaan en anders eerst (met hulp van je moeder) alle vragen op papier zetten die je wilt stellen.

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Zit ik nou fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:40

Succes met het zoeken van je stage.
Het gaat je lukken.
Als je niet durft te bellen, rijd dan langs. Print de stage regels uit van school, zodat ze kunnen beoordelen of ze jou aan de stage plek kunnen helpen.

En stel je voor dat het lukt........hoe gaaf is dat

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:38

Ik heb dit topic van LZP naar STW verplaatst, omdat het over stage gaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 49 bezoekers