Beter drinken door bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Beter drinken door bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 16:51

Hallo,

Ik zit met een hersenspinsel, en ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Mijn paard is een behoorlijk kieskeurige drinker, maar soms drinkt hij op vreemd terrein ineens super goed en dan weer heel erg slecht. Bij warmer weer drinkt hij vaak wel beter, maar het is niet zo dat hij dan altijd beter drinkt. Nou heb ik het idee dat hij beter drinkt als hij een bitje in heeft (gehad), misschien komt het door het extra schuimen?
Ik rijd eigenlijk heel vaak alleen met een hackamore, maar soms switch ik naar pessoa als hij een beetje een te fanatieke dag heeft. Hackamore met het idee dat hij bitloos makkelijker kan eten en drinken, maar dat zou dus juist wel eens andersom kunnen zijn :') .
Iemand hier toevallig ervaringen mee die mijn idee misschien kunnen bevestigen of ontkrachten?

Anoniem

Re: Beter drinken door bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:56

Of hij drinkt gewoon beter omdat ie dorst heeft van de inspanning?

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 17:00

Maar hij drinkt dus niet altijd goed na een zware inspanning. Soms gewoon helemaal niet.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Beter drinken door bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:18

Ze zeggen juist dat een paard beter gaat drinken zonder bit omdat dat makkelijker gaat. Die van mij drinkt meestal pas in het 3e rondje. Ik geef met warmer weer vaak elektrolyten van tevoren en dan drinkt ze al een stuk beter!