Zaterdag naar een kinderpony kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 09:41

A.s zaterdag gaan wij met mijn moeder, stiefvader, partner en dochter naar een kinderpony kijken. Ik ben 26 jaar en zo zenuwachtig! Het is een kruising mini/shet en mjn dochter geeft hem kusjes op mijn telefoon als ik de foto laat zien. Helaas heb ik nog geen perfecte stalling gevonden, ik had gehoopt hem met meer shetlanders te kunnen zetten.

Zo meteen bel ik naar een andere stal met weiland waarvan ik weet dat ze in ieder geval een b pony hebben staan. Als dat door kan gaan regel ik een trailer en dan gaat ie misschien zaterdag gelijk mee. En dan heeft mijn dochter haar verjaardagscadeau een drie maanden eerder, oeps!

Wij zijn blij. :D

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:01

Wat spannend, ik hoop dat hij alles is wat jullie er van verwachten. Hoe oud is ie?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:06

Wat leuk! Wat voor eentje is het?

Maar is het niet handiger om eerst stalling te regelen en dan pas voor een pony te gaan kijken? Ook qua voorbereiding voor je dochter?

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 10:19

Mijn dochter maakt er niets van mee, haha. Die is nog geen twee jaar en wel gek op paarden maar dat is het dan ook. Zaterdag zien we of hij is zoals hij wordt beschreven en dan gaan we er de komende tijd een nog meer bomproof pony van maken. Dochter zal als ze wil op hem leren rijden en anders is het ons huisdier aan een ander huis.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 10:20

Stalling is zo meteen geregeld trouwens. Ik was er al eens wezen kijken en straks bespreken we alles maar in principe staat de stal al klaar voor hem. S winters paddocks en zomers weide.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:39

Hoop dat het doorgaat *\o/*

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 12:53

Net naar de stal geweest en de boel besproken. Er staan meer shets wat ik niet wist dus hij komt lekker hele dagen buiten ook in de winter met sortgenoten en ik hoef niet met de tijd een andere wei te zoeken. *\o/*

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 10:10

Helaas is de pony het niet geworden. We kwamen kijken en de pony op de foto's stond er niet. In de plaats was het (wel dezelfde) een hoopje veulen, zo onzeker was stond hij. Hij beet mijn dochter in haar hoofd uit reflex en met borstelen liep hij achteruit van de zenuwen. Ik wilde hem na het bijten nog een kans geven en heb een stukje gewandeld maar hij hing helemaal aan mijn zijde zoals een veulen bij zijn moeder kan doen.

Deze pony wordt verkocht als kinderpony. Met drie jaar vond ik dat al knap maar oké, geïnteresseerd dus kijken. Waren ze beledigd dat ik hem niet kocht. Meisje had blijkbaar tegen haar oma gezegt dat ik hem op afstand wilde kopen.

Ze heeft in de neus zitten knijpen en kneep raar in de oren van pony om hem te leren dat kinderen zulke dingen kunnen doen. Al met al heb ik met lood in MN schoenen de pony laten staan. Dit was geen dierenvriend, ik vond het echt heel sneu. Heb de mensen verteld dat ik aanraad om pony niet als kinderpony te verkopen. En dat hij nu (600euro) te duur is voor wat hij kan. Het was mooi dat ik borstels bij me had want hij zag er niet uit en zelf hadden ze niks.

Moest het even kwijt. Heb zoiets nog nooit meegemaakt en heb toch al wat paarden gekocht/bekeken in mijn leven.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:12

He jeetje wat jammer :( 600 euro is trouwens sowieso wel vrij veel voor een Shet, al heeft ie gouden hoeven := Dan had je inderdaad op z'n minst verwacht dat het echt een brave was!

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:15

Ah wat sneu zeg dat mensen zo doen hé, jammer!!
Maar jullie vinden vast wel jullie gouden pony voor je dochtertje!

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 10:23

Ja ik vond hem flink geprijsd maar het zou een kruising zijn mini met shet. Eerlijk gezegd denk ik dat ze hem eens voor 50 EU van een markt vandaan hebben getrokken. Met hun kleindochter van 18 maanden was hij super braaf zeiden ze...logisch want met zon harde hand is elke shet braaf. Knijpen in de oren en de oren omdraaien om een pony kindvriendelijk te maken... Ik heb het echt nooit meegemaakt.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:26

Dat is wel een aparte methode zeg.... Zo maak je een pony die alleen maar bang is, een pony die juist een hekel krijgt aan kindertjes.. Zielig :(

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:42

Wat jammer. Gelukkig is je dochter nog klein, en heb je alle tijd om een fijne pony te zoeken.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 10:46

Helaas in werkelijkheid vond ik het maar een hoopje. Ik had hem zo graag mee genomen maar dan kan mijn dochter niet meer mee naar de ponys. En inderdaad, we vinden wel een leuke kinderpony uiteindelijk. Hebben gelukkig geen haast.

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:04

Wat een vreemd verhaal zeg!
En inderdaad ook een hele aparte methode om er een kinderpony van te "maken".

Erg jammer maar je vindt vast wel een leuke kinderpony voor je dochter succes :)

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:06

Jammer dat het zo tegen viel. Er staan gelukkig genoeg pony's te koop.

Succes met de zoektocht!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:09

Wat een tegenvaller -O-

Had dat uit het enthousiaste topic ook niet vermoed...arm beestje!

Kan me voorstellen dat je hem uit pure goedheid toch gekocht zou hebben, maar als je niet de gelegenheid hebt je dieren aan huis te houden doe je daar geen goed aan :n

Jammer!
Maar je hebt nog tijd zat en gelukkig beseft de kleine meid het zelf nog niet :(:)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:11

YellowGray schreef:
He jeetje wat jammer :( 600 euro is trouwens sowieso wel vrij veel voor een Shet, al heeft ie gouden hoeven := Dan had je inderdaad op z'n minst verwacht dat het echt een brave was!


Voor een goede, brave kinderpony is dat een prima prijs hoor.
Ik heb pony's gefokt en na opvoeding en opleiding verkocht. Mijn pony's waren altijd bomproof, beleerd en echt heel mak en die gingen allemaal voor dit geld of meer. Een goede kinderpony is z'n gewicht in goud waard.
Niet elke pony is een potentiele kinderpony en er zit veel tijd in.
Ik heb er nu nog twee lopen en daar kunnen kindjes van 3 en 4jr zelfstandig mee rommelen, wandelen, borstelen etc. Uiteraard gebeurd dit wel onder toezicht.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:21

Polly schreef:
YellowGray schreef:
He jeetje wat jammer :( 600 euro is trouwens sowieso wel vrij veel voor een Shet, al heeft ie gouden hoeven := Dan had je inderdaad op z'n minst verwacht dat het echt een brave was!


Voor een goede, brave kinderpony is dat een prima prijs hoor.
Ik heb pony's gefokt en na opvoeding en opleiding verkocht. Mijn pony's waren altijd bomproof, beleerd en echt heel mak en die gingen allemaal voor dit geld of meer. Een goede kinderpony is z'n gewicht in goud waard.
Niet elke pony is een potentiele kinderpony en er zit veel tijd in.
Ik heb er nu nog twee lopen en daar kunnen kindjes van 3 en 4jr zelfstandig mee rommelen, wandelen, borstelen etc. Uiteraard gebeurd dit wel onder toezicht.


Oh absoluut, voor een echte brave pony zou ik het ook zo neerleggen. Maar voor een kruising mini x shet is het best wel veel.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:23

Wat zonde voor jou en sneu dat het zo gelopen is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:28

YellowGray schreef:
Polly schreef:


Voor een goede, brave kinderpony is dat een prima prijs hoor.
Ik heb pony's gefokt en na opvoeding en opleiding verkocht. Mijn pony's waren altijd bomproof, beleerd en echt heel mak en die gingen allemaal voor dit geld of meer. Een goede kinderpony is z'n gewicht in goud waard.
Niet elke pony is een potentiele kinderpony en er zit veel tijd in.
Ik heb er nu nog twee lopen en daar kunnen kindjes van 3 en 4jr zelfstandig mee rommelen, wandelen, borstelen etc. Uiteraard gebeurd dit wel onder toezicht.


Oh absoluut, voor een echte brave pony zou ik het ook zo neerleggen. Maar voor een kruising mini x shet is het best wel veel.


Ik heb het ook over shets (met en zonder papier)

Anoniem

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:13

Hè wat jammer. Had dat echt niet verwacht.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:21

Heel vervelend. Heeft je dochter er niks aan over gehouden?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:40

TS veel success met de verdere zoektocht

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Zaterdag naar een kinderpony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:53

TS heel veel succes met de zoektocht!