Jongere mensen met een elektrische fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Jongere mensen met een elektrische fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 12:29

... en de reacties die je er op krijgt -O-

We waren eigenlijk aan het kijken voor een tweede auto erbij, toen mijn keuze viel op een elektrische fiets. De keuze leek mij goedkoper (geen bezine, wegenbelasting enz), milieuvriendelijker en daarbij gezonder want je blijft toch lekker in beweging.

Ik cross dus nu al een poosje rond op een elektrische fiets, ideaal voor naar stal etc. Het waait hier eigenlijk altijd wel aan de kust en met mijn gewone fiets vond ik dat in de polder hier toch echt niet tof in de winter. Maar de reacties die ik er op krijg :oo Variërend van een "je bent toch geen bejaarde?" tot een hatelijk "je bent echt lui, dat je een elektrische fiets hebt genomen". Nu kan ik me daar aardig overeen zetten, maar leuk is natuurlijk anders.

Hebben meer mensen hier 'last' van? Uiteraard blijf ik lekker zo rondfietsen, en pak de auto alleen voor grote afstanden en de wekelijkse boodschappen eigenlijk.


janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:30

O ja, hier ook veel commentaar :D
Het kan mij niets schelen, want ik vind mijn e bike super. Had ik veel eerder moeten doen. _/-\o_
Geen last meer van tegenwind in de polder, ik pak nu ook vaker de fiets.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:32

Heb daar helemaal geen last van. Ik heb er ook 1 voor naar het werk.
Naar het werk toe is 8 km en het waait altijd, omdat ik een stuk door de weilanden fiets, en op mijn moederfiets was het soms best zwaar.

Vindt het echt ideaal, fiets nu altijd tenzij het echt pokkenweer is. Ook al trap je lichter, je beweegt en het is goedkoper en gezonder dan met de auto.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:32

Ik krijg zo'n reacties al terwijl ik maar overweeg zo'n fiets te kopen, heb hem nog niet eens :')

Trek er mij niets van aan hoor. 't Is nu elke dag zwoegen en ploeteren (8 km heen en 8 km op de fiets naar het station). Vanaf het station moet 'k nog 1-1,5 uur op de trein zitten, laat mij dan maar elektrisch fietsen, geen zin om ook nog eens een uur per dag aan fietsen kwijt te zijn en bezweet op m'n werk aan te komen.

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:33

Ik heb er eentje en ben er oud genoeg voor. Maar mijn zoon van 21 heeft hem ingepikt en zijn vrienden benijden hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:35

Ik (28) krijg er eigenlijk alleen maar positieve reacties op, mensen die zien hoe snel en makkelijk het gaat en er dan ook een willen :j Sowieso fietst hier in de buurt (buitengebied) een aardig deel van jongeren die naar de middelbare school (stad verderop) gaan op een elektrische, het is dus ook wel behoorlijk ingeburgerd.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:36

Ik heb geen electrische fiets, maar wel een snorbrommertje en de reacties zijn best herkenbaar. We hebben een oud campertje waar we soms mee op pad gaan, en als we eenmaal terplekke geinstalleerd zijn, dan ga je zo'n ding niet elk uur verplaatsen voor een boodschap oid.
Grotere afstanden lopen en fietsen is vanwege mijn gezondheid niet echt een optie en om toch wat mobiel te blijven heb ik dus een brommertje. 't Is geen gezicht, maar het brengt me overal en dankzij m'n brommertje heb ik afgelopen jaar toch nog een beetje vakantie gehad. Wat anderen er van denken zal me echt worst zijn hoor.
Meestal zie je ze eerst even kijken en later komen ze met de opmerking dat zo'n ding best handig is, ook als je niet beperkt bent. En dat is het ook. Een electrische fiets of zo'n brommertje (volgens mij is het ongeveer vergelijkbaar?) maakt je wereld een stukje groter en leuker :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:38

Hier fietsen best wel veel mensen/kinderen met een elektrische fiets rond, dus dat soort opmerkingen krijgen ze hier niet.

Van een bekende heb ik juist te horen gekregen dat het "kindermishandeling" is dat ze zo'n eind moeten fietsen.
Maar dat zijn mensen die niet hier wonen en waar men 5 km vanaf school wonen.

1 fietst 23-25 km, en mijn andere kinderen 13/14 km (waarvan 1 met e fiets en de andere een gewone).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Iloonie
Berichten: 582
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Hoornaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:38

Ik ben 32 en ook voor een elektrische fiets gekozen i.p.v. een auto erbij. Enkele reis naar mijn werk is 16 km en met een normale fiets is dat ook niet echt prettig. Voorheen deed ik 10 km wel op een gewone fiets.
Veel mensen kijken wel raar op, maar als ik zeg dat het 16 km is naar mij werk snappen ze het wel. De afweging voor een fiets of een auto, vind ik persoonlijk ook een hele goede reden.


joyce83Jarig

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:39

Mijn man heeft een keer afgeremd toen hij mensen voorbij fietste (ook op een e-bike) en er iets gemompeld werd over jeugd op zo'n fiets. Is naast de mensen gaan fietsen en heeft vriendelijk bedankt dat ze vonden dat hij nog onder de jeugd valt maar dat hij toch wel al bijna 40 is. Daarbij of het dan de bedoeling zou zijn dat hij dan maar helemaal niet meer op een fiets zou mogen stappen aangezien zijn knie naar de gort is en dat het kiezen is tussen een e-bike en de auto. Hij kreeg wel gemeende excuses en dat de mensen er zo nog niet over hebben nagedacht. :)

Nu heeft hij niet echt de knie zo stuk dat hij niet op een gewone fiets kan maar ik wel. Ook ik heb een e-bike waardoor ik zeker weet dat ik tot thuis kan komen zonder dat mijn knie op slot springt omdat ik teveel kracht moet zetten.

En daarbij waar bemoeien ze zich mee. Voor elke scheet in de auto vinden ze niet goed, een e-bike is niet goed wat moeten we dan gaan lopen of zo?

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:39

Tja heel eerlijk vind ik t ook meer iets voor omaatjes. Ik denk dat t veel gezonder is om zelf te bewegen, zeker als jonger iemand. Voor oudere mensen of mensen die om een of andere reden (medisch )moeilijk kunnen fietsen vind ik t een top uitvinding.

Maar wat maakt t uit wat anderen vinden? Als je zelf blij bent met je fiets is het toch prima :)
Laatst bijgewerkt door Mars op 25-10-16 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:39

Je moet het niet zien als een luie fiets, je moet het zien als een sportieve brommer :D .

Wij fietsen maar zelden en al we eens een paar uurtjes willen gaan fietsen proberen we de elektrische fietsen van mijn ouders mee te krijgen. Zalig. Lekker kunnen trappen, bergjes en brugjes op zonder problemen. Als je niet vaak fietst ben je het nu eenmaal minder gewoon en wij genieten liever van de rit dan ons moe te puffen.
Moest ik naar mijn werk fietsen zou ik het ook graag hebben, het is niet dat je per se wilt sporten en trainen, liever op het gemak aankomen dan bezweet.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:41

Mijn moeder heeft er 1, maar die heeft er ook meer de leeftijd voor en moet 11 kilometer fietsen naar haar werk. Ik vind het vooral raar dat je dus de opmerking krijgt dat je lui bent omdat je elektrisch fietst, terwijl je waarschijnlijk geen opmerkingen krijgt wanneer je met de auto komt. Zou me er vooral niets van aan trekken als ik jou was!

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:42

Ik heb ook een elektrische fiets en krijg inderdaad ook vaak de opmerking.
Moet 4x per dag naar mijn werk fietsen a 3 km en met wind tegen is dit een uitkomst.
Doe alles op de fiets en pak nooit de auto, tenzij het heel hard regent.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:42

Mars schreef:
Tja heel eerlijk vind ik t ook meer iets voor omaatjes. Ik denk dat t veel gezonder is om zelf te bewegen, zeker als jonger iemand. Voor oudere mensen of mensen die om een of andere reden (medisch )moeilijk kunnen fietsen vind ik t een top uitvinding.

Maar wat maakt t uit wat anderen vinden? Als je zelf blij bent met je fiets is het toch prima :)

Omaatjes zijn juist levensgevaarlijk met zo'n fiets.
Zij hebben minder overzicht en vliegen dus zo maar over kruispunten heen voordat ze goed hebben kunnen kijken.

Mijn zoon fietst dus 23-25 km enkele reis met zo'n fiets, en dat is met een gewone fiets bijna niet te doen (veel polder/dijken).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Willeke_

Berichten: 2998
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:43

Ik heb mijn scooter ingeruild voor een e-bike. Idd de veel gehoorde reactie: da's toch voor bejaarden?

Mijn antwoord: ja en voor mij! Lekker door de tunnel (mag niet met de scooter), geen wegenbelasting, geen bezine, geen geleur om het ding de schuur in de krijgen en veel sneller dan een normale fiets. Sneller kan ik niet op kantoor zijn! Maar het aller belangrijkste is dat er geen gedoe is met controles van de politie en veel milieubewuster.
En als ik die voordelen heb genoemd, vindt niemand het nog voor senioren. :D

Ennnn ik haal scooters in die 25 km pu rijden :Y)
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 25-10-16 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:44

niets van aantrekken, er staan tegenwoordig meer electrische fietsen dan gewone fietsen bij de fietsenmakers te koop.. moest zelfs moeite doen en de fietsenwinkel overtuigen dat ik een normale fiets wilde..


gewoon de kift in mijn ogen, dat gezeur over electrische fietsen.. over een jaar of tien is er bijna geen gewone fiets meer te vinden gok ik.

Willeke_

Berichten: 2998
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:44

Mars schreef:
Tja heel eerlijk vind ik t ook meer iets voor omaatjes. Ik denk dat t veel gezonder is om zelf te bewegen, zeker als jonger iemand. Voor oudere mensen of mensen die om een of andere reden (medisch )moeilijk kunnen fietsen vind ik t een top uitvinding.

Maar wat maakt t uit wat anderen vinden? Als je zelf blij bent met je fiets is het toch prima :)


En als het ipv een scooter is? Vind je het dan nog steeds voor omaatjes?

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:45

Ik vind je juist super stoer met je e-bike :D Milieubewust én lekker in bewegend. Hoezo zeggen mensen dat die lui is? Met je autootje naar het centrum vijf minuten verderop dát is lui, en dat doen zoveel mensen en hoor je niemand over :+

Ik heb geen e-bike maar na het lezen van je topic denk ik juist: 'oeh, wat een goed alternatieve voor tweede auto!'. Lange afstanden doe je dan veel sneller met de fiets, waar een ander de auto zou pakken. Zeker hier aan de kust, waar het altijd waait en niks in de buurt is :+

Ik vind je elk geval juist super stoer dat je hiervoor koos TS +:)+ lekker blijven fietsen hoor, wat men ook zegt! ;)

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:47

Ik ben zelfs aan het kijken naar een driewieler ebike. Als dat er voor zorgt dat ik weer kan fietsen maakt het mij niets uit.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57919
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:47

Wat mij meer stoort aan die E-fietsen is dat ze geen verzekering of niks moeten hebben terwijl ze vaak even snel als een brommer kunnen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:50

Super handige dingen, maar vind de manier waarop sommigen als een soort Speedy Gonzalez over het fietspad crossen wel een beetje asociaal :roll:

Verder idd lekker zelf weten :P

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:50

Geen idee of ik opmerkingen krijg, heb meestal muziek op :-)

Maar ik kan niet meer goed lang fietsen door kapot lichaam en zo lukt het me wel goed naar stal (10 km enkele reis)
Top dus voor mij!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:51

Kwanyin schreef:
Je moet het niet zien als een luie fiets, je moet het zien als een sportieve brommer :D .


_/-\o_

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:51

Ik vind het goed dat je net een fiets neemt ipv een auto. Minder vervuilend, en je hebt toch nog beweging, ook al is het minder.

@Ayasha, daar is in België nu een mouw aangepast. Alles wat sneller kan dan 25km/u met ondersteuning moet een verzekering hebben. De fietsen die hun ondersteuning bij 25+ laten wegvallen, die worden dan als gewone fiets aanzien


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Amazonbot, amy495, BingBot, ComscoreBot, Eefje_Sammy, herr_balou, Lalidan, Lalladidoo, Mo_86, nuevo_mien, RoosDeG, wilmatj, Xayah en 143 bezoekers