Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 09:43

Opeens bedacht ik me net iets. Ik deel persoonlijke dingen met mijn beste vriendinnen, zowel in gewone gesprekken als soms ook over de app. Maar veel vriendinnen hebben een relatie, wonen samen, gebruiken wellicht elkaars telefoon, delen dingen samen etc. Ik bedacht me dat hun partners wellicht meer over mij weten dan waar ik me bewust van ben (of misschien zelfs wel meer dingen weten dan waar ik me prettig bij voel :Y) ).

Dus ik vroeg me af, hoe doen de Bokkers dat? Wordt alles automatisch met je partner gedeeld of zijn er ook privé-zaken van vrienden/vriendinnen die je voor jezelf houdt of waarbij je eerst bij die vriend/vriendin polst?


Anoniem

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:44

Wij gebruiken elkaars telefoon maar zullen nooit zomaar hele gesprekken bij elkaar terug gaan lezen. Hooguit op het laatste berichtje antwoorden (wat de ander dicteert omdat die bijvoorbeeld met zn handen in een teiltje water zit met afwas).

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:46

Nee als vriendinnen mij vertrouwelijke informatie vertellen dan ga ik dat zeker niet met mijn partner bespreken.
Wel als ik mij oprecht zorgen zou maken om een bepaalde situatie om te kijken of ik hier zelf wel een goede kijk op heb.

plutolover

Berichten: 11704
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:48

Hier gebruiken we soms ook elkaars telefoon maar, zowel ik als hij leest nooit me berichten

Soms overleg ik wel eens wat over privé dingen van me vriendinnen. Meestal als ze problemen hebben met hun lover, want dan ben ik gewoon nieuwschierig waarom mannen nou zo doen of denken.

Waardoor ik anders kan beredeneren en die vriendin kan helpen of niet.

En ik weet gewoon dat wat ik vertel aan me vriend, ook echt tussen mij en hem blijft. Vaak vergeet hij het ook haha.
Laatst bijgewerkt door plutolover op 25-10-16 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:49

Wij delen alles maar dit blijft wel tussen ons. Dit weten mijn vriendinnen ook hoor. Soms zegt er 1tje dit mag je R ook vertellen hoor. Wacht dat doe je vast al :+

Vreselijk als je bepaalde dingen met niemand kunt delen.

Berichten lezen doet hij alleen als hij uit mijn naam terug moet appen.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:49

Hier blijft privé van vriendinnen ook echt privé. Mijn vriend en ik pakken wel eens elkaars telefoon, maar gaan geen berichten doorspitten.
Echt persoonlijke dingen worden meestal telefonisch of persoonlijk besproken. Als het zulke heftige dingen zijn die ik ook kwijt moet, pols ik bij diegene of het goed is dat ik mijn ei dan ook kwijt kan bij mijn vriend.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Temeraire

Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:50

Tja ik weet van 1 van mijn beste vrienden dat hij werkelijk alles doorverteld aan zijn vriendin.
Dit weet ik omdat zijn vriendin soms dingen vroeg of wist die ik haar nooit had verteld en ze alleen via hem kon weten.
Resultaat is dat ik alleen nog dingen deel waarvan ik het niet erg vind als iemand anders het ook weet...
Ik merk dat ik daardoor sowieso erg voorzichtig ben met het delen van persoonlijke zaken.

This is my design

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:52

Ik ben me er altijd van bewust dat veel mensen veel, zo niet alles, delen met hun partner. Vroeg of laat.
Geen geheimen voor elkaar hebben.
Daar probeer ik rekening mee te houden, app of gesprek.
In een app of ander geschreven bericht ga ik zeker geen vertrouwelijke zaken vermelden.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:58

Mijn vriend interesseert de relatie van mijn vriendinnen echt niet. Als ik al iets vertel krijg ik een blik van 'boeiend'. Ik hou geen dingen geheim maar van veel dingen vind ik het de moeite van het vertellen ook niet waard. Als mensen samen zijn, zeker als de puberliefde al voorbij is, kan je niet verwachten dat ze dingen voor zich houden. Dan zou je in een relatie moeten denken wat je wel of niet mag vertellen. Voor mij werkt een relatie niet zo. Maar goed zoals gezegd, het interesseert mijn vriend ook niet (denk trouwens veel mannen niet, al dat vrouwengedoe )

.........


Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:18

Wat Sleeper zegt. Een vriendinnetje van mij is nu net aan het daten met een hele jongen en omdat ze zo hypernerveus is, hebben we er veel contact over. Maar mijn vriend houdt zich daar helemaal niet mee bezig.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:26

Privé van mijn vriendinnen en vrienden blijft privé tenzij ze zelf aangeven dat het niet zo'n big deal is als mijn man er ook van weet. Wij lezen elkaars sms'en en facebook niet en wanneer ik dan toch eens app als hij er bij zit dan zeg ik gewoon met wie ik app maar niet waarover. Daar vraagt hij ook niet naar. Net zoals ik dat niet vraag bij hem.

Relaties waar men alles van de ander tot in detail wil weten vind ik altijd een beetje jammer. Zou ik weten dat mijn vriendin in zo'n relatie zat, zou ik haar dus ook niets meer vertellen om eerlijk te zijn.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:47

Toevallig, zat ik net over na te denken de afgelopen weken!

Mijn beste vriendin en beste vriend zijn sinds 2 weken aan het daten, ik vraag me automatisch af hoeveel 'geheimen'/persoonlijke dingen over mij er nu meer heen en weer zal gaan. Buiten dat om heb ik in de afgelopen jaren heel veel aan hem verteld over haar en andersom. Dus stiekem weten ze meer persoonlijke dingen van elkaar dan dat ze waarschijnlijk nu toegeven aan elkaar. :=

Ik heb geen relatie op dit moment dus het echt delen van dingen doe ik alleen met deze 2 mensen. Mijn ervaring met een mannelijke liefdespartner is dat ze het vaak niet eens zo heel interessant vinden wat er in je vriendinnengroep gebeurt.

Yonker

Berichten: 13502
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:51

Hmm tja blijft altijd een lastig onderwerp...
Goede vriendin van mij waarvan ik weet dat ze het niet deelt met haar man :j Maar heb ook mijn vroeger beste vriendin waarvan ik wist dat ze gevoelige informatie deelde met haar man... Die informatie heb ik terug gekregen als bevestiging door een opmerking van hem. Ik zal met haar dus nooit meer die informatie delen die ik niet wil dat hij weet :n Ik denk dat het maar aan de vriendin ligt.... En het vertrouwen wat je met elkaar hebt.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

danielle_x

Berichten: 1676
Geregistreerd: 24-04-08
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:02

Nee dat kreeg m'n ex niet te lezen. Wat vrienden mij privé vertellen ging hem niks aan. Tenzij ze zelf zeiden van je vriend mag het ook weten maar anders nee kwam die niks te weten.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:12

Sleeper schreef:
Mijn vriend interesseert de relatie van mijn vriendinnen echt niet. Als ik al iets vertel krijg ik een blik van 'boeiend'. Ik hou geen dingen geheim maar van veel dingen vind ik het de moeite van het vertellen ook niet waard. Als mensen samen zijn, zeker als de puberliefde al voorbij is, kan je niet verwachten dat ze dingen voor zich houden. Dan zou je in een relatie moeten denken wat je wel of niet mag vertellen. Voor mij werkt een relatie niet zo. Maar goed zoals gezegd, het interesseert mijn vriend ook niet (denk trouwens veel mannen niet, al dat vrouwengedoe )


Ik had dit stukje zelf kunnen schrijven :') . Vriendlief is mijn luisterend oor, maar al die vrouwendrama.. Dat interesseert hem eigenlijk niet zoveel.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:14

Ik vertel bijna alles wel, nou is het nog niet voorgekomen dat vriendinnen zulke grote geheimen hadden dat het niet kon. :P

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:17

Ik deel eigenlijk alles met mijn man, tenminste, als het de moeite van het vertellen waard is. Maar dat zijn niet echt dingen die staatsgeheim zijn :+ Als iemand echt een heel gevoelig onderwerp bespreekt, overleg ik het wel even. Maar alles wat ik met mn man bespreek blijft onder ons, dus niemand heeft daar "last van".
Als ik zelf niet wil dat de partner van iemand iets te horen krijgt, vertel ik het ook gewoon niet.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:17

Wij weten beide de codes van elkaars telefoons en ipad, maar uit respect zal ik nooit in zijn telefoon kijken. Alleen als hij bijvoorbeeld aan het autorijden is, zegt hij wel eens wat schrijft X of Y? Hij wil alles direct weten :+ Waar ik nog wel eens een berichtje de hele dag kan laten staan of de telefoon een hele dag onder mijn kussen laat liggen (als het belangrijk is, bellen ze hem meestal wel), wil hij direcht weten hoe en wat van zijn eigen berichten. Dus ik lees zo nu en dan wel wat voor :D

Bij vrienden/vriendinnen ga ik er vanuit dat ze het voor zich houden als het echt privé is, dat doe ik zelf ook. Ik ga uit van goed vertrouwen, tot het tegendeel bewezen is en dat laatste is nog niet het geval.

Yonker

Berichten: 13502
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:31

MarlindeRooz schreef:
Ik vertel bijna alles wel, nou is het nog niet voorgekomen dat vriendinnen zulke grote geheimen hadden dat het niet kon. :P


Maar weet jij zeker dat je vriendinnen het ook zo vinden?
Heb je het daar wel eens over gehad??? Want waarschijnlijk dacht mijn vriendin dat ook.... maar ik vond het dus echt niet tof dat hij het wist :n

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:35

Bij mij komt mijn vriend regelmatig mee dus is hij zelf al vaak op de hoogte van veel. Ik laat geen hele gesprekken lezen maar ik zeg zeker wel wat de laatste nieuwtjes zijn. Ook soms om een mannelijke kijk op sommige zaken te hebben. Ik weet ook zeker dat mijn zaken binnen hun relaties besproken worden en dat kan me weinig boeien. Als iemand echt iets niet verder wil zeggen zegt die gewoon erbij "maar hou dit echt voor jezelf". Maar dat komt eigenlijk niet zo direct voor. Ik heb dan ook maar een paar heel goede vriendinnen waar alles tussen blijft.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Privacy van vrienden/vriendinnen in relaties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:37

Ik vind het vrij normaal dat stellen alles delen eigenlijk. Maar goed ik heb het over lange volwassen relaties. Als je scharrelt of pas samen bent dan is dat anders.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:39

Yonker schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vertel bijna alles wel, nou is het nog niet voorgekomen dat vriendinnen zulke grote geheimen hadden dat het niet kon. :P


Maar weet jij zeker dat je vriendinnen het ook zo vinden?
Heb je het daar wel eens over gehad??? Want waarschijnlijk dacht mijn vriendin dat ook.... maar ik vond het dus echt niet tof dat hij het wist :n

Ik kan redelijk inschatten welke vriendin wat vindt. Mijn beste vriendinnen ken ik inmiddels al 15 en 21 jaar dus moet dat toch wel een keer in kunnen schatten. Mijn andere vriendinnen groepje (bokkers) zijn nogal open. :P

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:41

troi schreef:
Ik vind het vrij normaal dat stellen alles delen eigenlijk. Maar goed ik heb het over lange volwassen relaties. Als je scharrelt of pas samen bent dan is dat anders.

Inmiddels alweer drie jaar getrouwd. Waarom zou ik de privacy van mijn vrienden moeten schenden omdat we getrouwd zijn? Ze vertellen het aan mij, niet aan mijn man. Andersom net zo. Ik hoef geen privé dingen te weten die ze tegen hem verteld hebben. Als ze wilden dat ik het wist zouden ze het wel tegen mij zeggen. (of hem zeggen dat hij het moest vertellen.)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:41

troi schreef:
Ik vind het vrij normaal dat stellen alles delen eigenlijk. Maar goed ik heb het over lange volwassen relaties. Als je scharrelt of pas samen bent dan is dat anders.


Dan nog.
Je hoeft toch niet alle details die jouw vriendin je vertelt door te spelen naar je partner?
Ik doe dat niet iig. Als mijn vriendinnen gewild hadden dat mijn vriend het ook zou weten hadden ze hem wel gebeld. Andersom ga ik er ook vanuit dat mijn verhalen niet bij partners terecht komen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:43

Nou als ik het zo lees dan ben ik blij dat ik sowieso geen dingen bespreek waarvan ik echt niet wil dat de halve wereld het weet. :+ Daar mag je blijkbaar niet van uit gaan tenzij het een scharrel of onvolwassen relatie is. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Antonius, BeFunny, Esther, GrapeshotBot, Koekie_186, Roosch, SandraWierda en 162 bezoekers