Debbie na mijn dip

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Debbie na mijn dip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 20:14

Zo eindelijk weer eens rijfoto`s en wil ze graag weer met jullie delen :o
Naar mijn dip in aug. toen hebben we samen onderlinge wedstrijd gestart en eigenlijk zo slecht gereden dat ik echt had nooit meer... naar na overspannen thuis komen te zitten deels door mijn werk en nu langzaam uit het dalletje aan het klimmen

ik had niet verwacht dat ze gisteren zo lekker nog zou lopen want de spoken waren op de poetsplaats vervelend heel vervelend :P en dat met plassen in de bak wass ik toch wel beetje huiverig voor ehm nat pak :')

Maar ze deed het super steeds beetje bij beetje durft ze los te laten, wordt mijn binnenhand minder streng en zie ik dat ik toch echt mijn beugels gaatje langer mogen :) ach al doende leert ik ben voor nu super trots op mijn meisje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat waren de foto`s weer hoop nu eindelijk de positievelijn voor te zetten en dan toch misschien wel wedstrijden ga rijden want dat wil ik toch wel heel graag *D

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!


Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Debbie na mijn dip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:17

Fijn dat je je weer wat beter voelt.. Als je in een dip zit kan even een lekker rondje sturen wonderen doen!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Debbie na mijn dip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:22

Leuk paardje. Lekker doorgaan en die wedstrijden komen vanzelf goed!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 21:29

Flevolander schreef:
Fijn dat je je weer wat beter voelt.. Als je in een dip zit kan even een lekker rondje sturen wonderen doen!

Zekers alleen niet altijd met deze dame :') want 7 van de 10x haalt ze je bloed onder je nagels vandaag. En dan moet ik me echt bij mijn belofte houden dat ik niet meer boos op haar zou worden.
Dat is dan heeel moeilijk :o

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

zoef123

Berichten: 364
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 04:44

Het valt mij op dat je op alle foto's naar beneden kijkt. Waardoor het lijkt als of je zelf naar voren valt, misschien is dat ook een beetje zo. Als je daar op let en voor je kijkt krijg je een heel ander beeld.

Ach ja met een paardje dat niet altijd hetzelfde reageerd is het leven niet saai toch. Het gaat er om dat je samen plezier hebt. En zo te zien hebben jullie dat wel!

Fijn dat je het weer beter met je gaat. Die positieve lijn komt vast goed! Ik vind jullie een leuk setje!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Debbie na mijn dip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:26

Fijn dat je je weer beter voelt!
Ik denk iemand te zien op de foto's die heel veel met de voorkant bezig is. Zo lijkt het tenminste voor mij, omdat je ook erg naar voren leunt.
Ik zou op dit moment de focus op je eigen zit en balans leggen want ik zie daar nog wel verbeterpunten. En concentreren op echt van achter naar voren rijden.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 08:47

zoef123 schreef:
Het valt mij op dat je op alle foto's naar beneden kijkt. Waardoor het lijkt als of je zelf naar voren valt, misschien is dat ook een beetje zo. Als je daar op let en voor je kijkt krijg je een heel ander beeld.

Ach ja met een paardje dat niet altijd hetzelfde reageerd is het leven niet saai toch. Het gaat er om dat je samen plezier hebt. En zo te zien hebben jullie dat wel!

Fijn dat je het weer beter met je gaat. Die positieve lijn komt vast goed! Ik vind jullie een leuk setje!



Jah klopt erg hé zit zo vast geroest daar ik dan ik elke x als ik rij heb van owjah naar voren kijken. Maar werkt nog niet helemaal haha voor heen was het nog erger :P

En nee het is niet saai maat soms is het wel eens leuk dat iets normaler zou doen. Want regelmatig denk ik. Ik kan ook echt niet paardrijden. Maar dan stap ik op ander paard van iemand en dan kan ik het wel. Dus dan ben ik weer even blij dat het niet helemaal aan mij ligt :o :D

Def schreef:
Fijn dat je je weer beter voelt!
Ik denk iemand te zien op de foto's die heel veel met de voorkant bezig is. Zo lijkt het tenminste voor mij, omdat je ook erg naar voren leunt.
Ik zou op dit moment de focus op je eigen zit en balans leggen want ik zie daar nog wel verbeterpunten. En concentreren op echt van achter naar voren rijden.


Dat valt gelukkig wel mee :) enige wat ze moet is niet als een hert lopen ( kan ze heel graag) want dan is ze helemaal niet te te zitten. Bij mijn gaat het om eerst normaal tempo en aan het been en dat ze moet los laten. Maar we zijn tegenwoordig sprongetjes en balkjes aan het lessen hoop dat ik daar ook wat meer balans van krijg. Alleen als zij loopt te mieren kun je dat wel vergeten :')

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: Debbie na mijn dip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 08:53

Mag ik vragen met wat voor bitje je rijdt? Het zijn natuurlijk momentopnames, maar het lijk wel alsof ze zich verzet tegen haar bit.
Afgezien daarvan, ziet er lekker uit ! Fijn dat je zelf nu ook wat beter in je vel zit, paarden kunnen heel ointspannend werken, maar kan me voorstellen dat het ook frustrerend kan zijn als het niet gaat zoals je wil.
Snap dat je graag naar je paard kijkt haha :) Hier nog zo eenn.. foei xD
Ze glimt ook wel heel mooi trouwens!


Temeraire

Berichten: 3520
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Debbie na mijn dip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:01

Fijn dat je de stijgende lijn weer te pakken hebt!
Ik zou je beugels zeker geen gaatje langer doen, ik denk dat je dan nog meer balansproblemen krijgt. Volgens mij zitten ze wel goed zo :)

This is my design

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 09:03

amyyy55 schreef:
Mag ik vragen met wat voor bitje je rijdt? Het zijn natuurlijk momentopnames, maar het lijk wel alsof ze zich verzet tegen haar bit.
Afgezien daarvan, ziet er lekker uit ! Fijn dat je zelf nu ook wat beter in je vel zit, paarden kunnen heel ointspannend werken, maar kan me voorstellen dat het ook frustrerend kan zijn als het niet gaat zoals je wil.
Snap dat je graag naar je paard kijkt haha :) Hier nog zo eenn.. foei xD
Ze glimt ook wel heel mooi trouwens!


Hier het snelle antwoord :') maar rij met een enkele gebroken bitje 13mm gewoon simpel verder heb tijden op dubbel gebroken gereden maar daar had ze echt veel verzet mee stond de mond meer open dan dicht. Heb toen 3bitjes gekregen om te proberen hier liep ze toen het fijnste op nu nog steeds. Maar volgende maand komt tandarts. Denk dat we daar ook nog wel iets mee kunnen.

Kan je zeggen als je overspannen bent heb je de eerste tijd ook geen zin in paarden :o heb toen der tijd gement met mij ukkie en dacht wat doe ik hier. Zij heeft toen ook echt stil gestaan. Want mijn lontje was oneerlijk kort

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

BrankaZ

Berichten: 3845
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:23

pinkie87 schreef:
Flevolander schreef:
Fijn dat je je weer wat beter voelt.. Als je in een dip zit kan even een lekker rondje sturen wonderen doen!

Zekers alleen niet altijd met deze dame :') want 7 van de 10x haalt ze je bloed onder je nagels vandaag. En dan moet ik me echt bij mijn belofte houden dat ik niet meer boos op haar zou worden.
Dat is dan heeel moeilijk :o

Ik denk dat je jezelf heel goed moet voorhouden dat een paard nooit er op uit is om je te pesten. Ze reageren op de situatie en kansen die ze krijgen. Helaas moet de ruiter dat wel altijd oplossen en met rust en ontspanning lukt dat het beste. Overspannenheid helpt dan niet echt en dan is het een verstandige keus om een time-out te nemen.

Ik denk dat bij zo'n gevoelige dame in de spiegel blijven kijken die ze je voorhoudt en werken aan je houding en zit heel belangrijk is. Kijk ook eens of jouw eigen lijf in balans is. Uit eigen ervaring weet ik dat dat ongemerkt niet het geval hoeft te zijn en het effect daarvan is enorm. Mijn zitlessen gingen ineens veel beter nadat mijn rug en bekken waren behandeld.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:46

pinkie87 schreef:
amyyy55 schreef:
Mag ik vragen met wat voor bitje je rijdt? Het zijn natuurlijk momentopnames, maar het lijk wel alsof ze zich verzet tegen haar bit.
Afgezien daarvan, ziet er lekker uit ! Fijn dat je zelf nu ook wat beter in je vel zit, paarden kunnen heel ointspannend werken, maar kan me voorstellen dat het ook frustrerend kan zijn als het niet gaat zoals je wil.
Snap dat je graag naar je paard kijkt haha :) Hier nog zo eenn.. foei xD
Ze glimt ook wel heel mooi trouwens!


Hier het snelle antwoord :') maar rij met een enkele gebroken bitje 13mm gewoon simpel verder heb tijden op dubbel gebroken gereden maar daar had ze echt veel verzet mee stond de mond meer open dan dicht. Heb toen 3bitjes gekregen om te proberen hier liep ze toen het fijnste op nu nog steeds. Maar volgende maand komt tandarts. Denk dat we daar ook nog wel iets mee kunnen.

Kan je zeggen als je overspannen bent heb je de eerste tijd ook geen zin in paarden :o heb toen der tijd gement met mij ukkie en dacht wat doe ik hier. Zij heeft toen ook echt stil gestaan. Want mijn lontje was oneerlijk kort


Wat een gedoe he die bitten :') Ik heb nu ook weer een bit aangeschaft, hopen dat dit wat is..
WEl fijn dat de tandarts komt , die kan je vaak ook wel helpen.
En met het korte lontje.. Ik snap je heel erg! had het vorig jaar ook een periode te erg, het was zo oneerlijk. Ik had alleen maar 'ruzie' met mijn fjord en hij liet flink merken dat hij het niet met me eens was.. Nu het beter gaat op alle fronten gaat het tussen paardje en mij ook zoveel beter.
Ik hoop dat je je goed blijft voelen. :j

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: Debbie na mijn dip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:18

Je staat in uitgelicht! :)

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:23

Fijn dat je je weer wat beter voelt.. Als je in een dip zit kan even een lekker rondje sturen wonderen doen!
[/quote]
Zekers alleen niet altijd met deze dame :') want 7 van de 10x haalt ze je bloed onder je nagels vandaag. En dan moet ik me echt bij mijn belofte houden dat ik niet meer boos op haar zou worden.
Dat is dan heeel moeilijk :o[/quote]
Ik denk dat je jezelf heel goed moet voorhouden dat een paard nooit er op uit is om je te pesten. Ze reageren op de situatie en kansen die ze krijgen. Helaas moet de ruiter dat wel altijd oplossen en met rust en ontspanning lukt dat het beste. Overspannenheid helpt dan niet echt en dan is het een verstandige keus om een time-out te nemen.

Ik denk dat bij zo'n gevoelige dame in de spiegel blijven kijken die ze je voorhoudt en werken aan je houding en zit heel belangrijk is. Kijk ook eens of jouw eigen lijf in balans is. Uit eigen ervaring weet ik dat dat ongemerkt niet het geval hoeft te zijn en het effect daarvan is enorm. Mijn zitlessen gingen ineens veel beter nadat mijn rug en bekken waren behandeld.[/quote]

Dit bedoel ik dus ook.
Ik hoor ook in jouw antwoord terug op mijn post veel wat jouw paard verkeerd doet volgens jou, wat mijns inziens op te lossen valt met te werken aan jezelf.
Paarden zijn de grootste spiegels die je je voor kunt stellen en helaas ligt het gedrag van het paard negen van de tien keer aan de onkunde van de ruiter.
Daar is helemaal niets mis mee en daar heeft iedereen last van. Maar het begint wel bij bewustzijn daarvan.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Debbie na mijn dip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 08:43

Ik weet dat het ook deels aan mijn ligt maar weet ook dat ģroot deel niet aan mijn ligt. Heb er al andere ruiter op gehad. (Betere) en die heeft ook wel gezegd dat het geen makkelijke dame is. En al haar volle broers en zussen hebben allemaal het zelfde allemaal pittig met rijden. Maar we gaan vooruit en we werken overal aan :) dus ooit gaat het allemaal goed komen:D

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

BrankaZ

Berichten: 3845
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:26

Dat het niet aan jou ligt zeg ik niet, ik geef aan dat Debbie het niet doet om je te pesten. Zo redeneert een paard niet. En waar de oorzaak ook ligt, de ruiter moet het oplossen ;) En daar ben je zo te lezen hard mee bezig +:)+

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers