contragalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 17:57

Wanneer is een paard daar klaar voor? In welke klasse wordt het gereden? Is het echt meer dan gewoon 'in de verkeerde galop zitten' ? Wat is het moeilijke eraan?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 20:20

Je paard is klaar vor een contragalop wanneer je netjes in een tempo kunt galopperen en daarbij je paard naar voren en terug kunt rijden, zowel over de hoefslag maar ook over de middenlijn.
Het moeilijke aan een contragalop is dat je je paard netjes gesloten in hetzelfde tempo moet laten galopperen en daarbij de volledige controle moet behouden over de buiging in zijn lichaam. Je paard behoudt de natuurlijke buiging met een lichte stelling naar buiten, de buitenhand mag niet uitzwaaien. Het vereist veel balans van een paard.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 22:23

Eigenlijk wel gek, want het is tegen alle logica in dat de binnenste poten 'groter' lopen dan de buitenste, want dat is het toch zo'n beetje in contragalop?

Claudiakappe
Berichten: 131
Geregistreerd: 25-03-01
Woonplaats: akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 21:44

die van mij doet uit plagerij als ik vogens haar te lagzaam gaat het dan best vervelend want als ik er om vraag gaaat ze alleen harder veel oefenen dus en geduld ik hoop van je te horen hoe het met jou en paard/pony gaat

met vallen en opstaan kom er wel waar je wezen moet

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 11:34

Je hoeft contragolop pas in de klasse m1 te doen. Als ik jou was zal ik pas als je L rijd er mee beginnen en ook op de goede manier het aanleren dus niet zelf wat beginnen te prutsen want daar krijg je later hele grote problemen mee!
Als je instructeur/instructrice zegt dat je er wel klaar voor bent dan kun je het wel proberen maar dat lukt echt niet in een les hoor misschien ben je er wel een half jaar of langer mee bezig!! Het gaat wel makkelijker als de pony goed voor het been is (er goed naar luisterd) en natuurlijk de basis moet goed zijn!

"Men kan niet verwachten dat een paard zo mooi is en zo hoog mogelijk zal springen, als het met doornige braamstruiken geslagen word."

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:55

Wat is dat ookalweer, contragalop??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 13:36

Hahaha,

Ik rij in de M1. Daar vindt je het ook voor het eerst.
Wat het voor een zin heeft snap ik ook niet hoor Lachen en echt moeilijk vindt mijn paard het ook niet.

Succes ermee!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers