Goede overhemden, waar haal je ze?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 22:45

Zoals al beschreven word, ben ik op zoek naar goede overhemden, maar waar haal je die? :Y)

Mijn man is binnenkort jarig, en ik ben bijna uitgerekend van ons eerste kindje. Heel leuk, maar shoppen zit er daardoor niet meer in.
Hij heeft een eigen bedrijf, dus moet hij er altijd netjes uitzien. Ook in prive tijd heeft hij vaak overhemden aan.

Eerder kocht hij altijd overhemden bij de V&D, helaas valt daar niet meer aan te komen.
Ik ben op zoek naar overhemden die niet snel kreuken, dus wellicht niet helemaal uit katoen bestaan?
Maar het belangrijkste is een overhemd met een marset knoop, hopelijk schrijf ik dat zo goed?
De overhemd is maar een kleinigheid, ik denk dat een maximaal bedrag van € 60,- toch wel haalbaar moet zijn voor één overhemd?

Nu zijn er hier op Bokt vast mensen die heel erg tevreden zijn een bepaald merk/overhemd of winkel?

Alvast bedankt!

Bagheera_206

Berichten: 25884
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:49

Voor dat geld kun je ze ook nog wel als maatoverhemd vinden. :j

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 22:52

Bedankt voor jouw reactie Bagheera_206!
Je bedoeld met maatoverhemd, dat je deze samenstelt op internet naar wens en dan besteld?
Hoe zijn de ervaringen daarmee?

chantal_bel

Berichten: 930
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Op de aardbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:53

C&a heeft fijne blouse.

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:55

Chasin? Zijn vaak erg leuk :j of een tommy is altijd goed en misschien via internet wel met korting

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:55

Bagheera_206 schreef:
Voor dat geld kun je ze ook nog wel als maatoverhemd vinden. :j


Daar heb je geen maatwerk voor.

TS... WE, Bijenkorf en Ansons by P&C

In sommige steden hebben ze ook speciaalzaken die alleen overhemden en stropdassen verkopen.

En natuurlijk online, Wehkamp heeft veel merken.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:56

Jac hensen, daar haal ik altijd de overhemden die je niet hoeft te strijken. En ze kreuken ook bijna niet :)

Bagheera_206

Berichten: 25884
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:48

Electra63 schreef:
Bagheera_206 schreef:
Voor dat geld kun je ze ook nog wel als maatoverhemd vinden. :j


Daar heb je geen maatwerk voor.

TS... WE, Bijenkorf en Ansons by P&C

In sommige steden hebben ze ook speciaalzaken die alleen overhemden en stropdassen verkopen.

En natuurlijk online, Wehkamp heeft veel merken.


We hebben hier zo een mannetje uit Hong Kong die ieder jaar of om het jaar naar Nederland komt. Die komt je weer opmeten en kun je zelf je stofjes uitkiezen en wensen aangeven. Langzaam wordt hij wel iets duurder, maar als je idd een maatoverhemd in Nederlands atelier laat maken betaal je de hoofdprijs. Wellicht dat er dus nog wel meer buitenlandse ateliers zijn die een rondje Europa doen?

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:56

Ik verwacht dat je op zoek bent naar zakelijke overhemden, aangezien je aanheeft dat er manchetten op moeten zitten?
Je kunt bij de bijenkorf (evt in de sale) prima overhemden kopen binnen jou budget, maar ook bij houtbrox of Only for Men moet je goed kunnen slagen.

Je kunt ook zoeken op merken als mcgregor, hilfiger, boss, etc. Het helpt daarbij wel als je weet welke fit je wil (skin fit, slim fit, loose fit, etc).

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:31

Suit supply heeft ook altijd mooie overhemden :j

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:36

Kijk eens bij Wehkamp!
Die heeft allerlei merken en prijzen en je kan gelijk via iDEAL betalen als je wilt.

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:41

Mijn man heeft goede ervaringen met: http://www.theartofcamouflage.com. Hoef je bijna niet te strijken en je kunt op de website precies aangeven waarnaar je op zoek bent.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:46

Ik weet niet waar je woont, maar mijn vriend koopt ze bij een winkel in het dorp. Hij heeft een bepaald merk en het fijne is dat als ik hem eentje cadeau wil doen, hij zo te ruilen is :D Dus mocht de kleur of maat niet helemaal goed zijn, dan kan hij hem gewoon terug brengen. Inmiddels weet ik precies de maat en het merk, dus is geen probleem meer!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:51

Van een collega hoor ik dat je bij Ledub in Budel hele goede overhemden kunt kopen tegen een heel schappelijke prijs. Heeft ook een webshop.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:03


CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 12:50

Wauw wat een reacties al!

Ik ken maar één site dat maatwerk verricht en daar lees ik erg veel wisselende verhalen over. Dat bedrijf heet Itailor maar je kan dan wel echt alles kiezen wat je zelf wilt. Maar zoals ik al zei lees ik zowel hele negatieve reacties als hele positieve reacties.

C&A heb ik minder goede ervaringen mee; kreuken echt heel erg snel en vind het ontzettend veel werk die overhemden te strijken. Ben helemaal niet lui, maar als ik bij iedere keer dat ik per ongeluk met de draad van de strijkijzer langs een stuk kom wat net opgestreken is en dan al weer overnieuw kan doen ben ik in staat de hele overhemd weg te gooien :Y)

Jac Hensen had ik zelf nog nooit van gehoord maar mijn man wel. Heb op hun site gekeken en die overhemden zien er ontzettend goed uit! Ik ben zeker bereid bij hun af te nemen.

Ik zie dat Wehkamp een gigantisch assortiment aan het opbouwen is, echt super. Wehkamp kent natuurlijk iedereen en daar heb ik nog nooit echt iets naars over gehoord.

Suit supply zal ik eens naar kijken! Ben niet bekend met hun.

De rest van de nog onbekende sites zal ik ook even naar kijken. Echt super zoveel verschillende sites, zo kan ik rustig nog even rond kijken!

Tegenwoordig zie je op tv ook steeds meer luxe overhemden en die lijken dan ook echt mooi te blijven zitten ondanks dat de man dan even gezeten heeft of wat dan ook. Zou dat ook zo graag eens willen zien bij mijn eigen man :')

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15448
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:10

Omdat LZP een betere plek is voor dit topic dan HTT verplaatst ik het.

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:34

cynthia5 schreef:
C&A heb ik minder goede ervaringen mee; kreuken echt heel erg snel en vind het ontzettend veel werk die overhemden te strijken. Ben helemaal niet lui, maar als ik bij iedere keer dat ik per ongeluk met de draad van de strijkijzer langs een stuk kom wat net opgestreken is en dan al weer overnieuw kan doen ben ik in staat de hele overhemd weg te gooien


"He "man", ik ben bijna uitgerekend en heb dalijk een kleine. Je strijkt vanaf nu je eigen overhemden."
Kan hij prima zelf hoor, echt waar ;)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:40

Ik hang de overhemden in een hete douche. Ik heb niet eens een strijkijzer := Maar WE overhemden zijn fijn!

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:42

Overhemden van de WE krimpen vaak.
Bij mijn vriend zit het slim model van Hugo boss altijd erg mooi. Kwalitatief is hij daar ook tevreden over. Weet alleen zo even niet wat die kosten.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:56

Suit supply inderdaad! Met Egyptisch katoen, hele mooie goede kwaliteit!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:02


Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Goede overhemden, waar haal je ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:04

Volgens mij sleept mijn moeder mijn vader meestal naar Piet Zoomers.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:07

Mijn vriend moet voor zijn werk ook vaak netjes. Hij heeft overhemden van Jack&Jones, ik was die op 30 graden, bijna niet centrifugeren en dan het knopje 'kreukvrij', vervolgens even wat aandacht besteden aan het ophangen om te drogen en ze zien er tiptop uit.

Electra63

Berichten: 17837
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:31

Bagheera_206 schreef:
Electra63 schreef:

Daar heb je geen maatwerk voor.

TS... WE, Bijenkorf en Ansons by P&C

In sommige steden hebben ze ook speciaalzaken die alleen overhemden en stropdassen verkopen.

En natuurlijk online, Wehkamp heeft veel merken.


We hebben hier zo een mannetje uit Hong Kong die ieder jaar of om het jaar naar Nederland komt. Die komt je weer opmeten en kun je zelf je stofjes uitkiezen en wensen aangeven. Langzaam wordt hij wel iets duurder, maar als je idd een maatoverhemd in Nederlands atelier laat maken betaal je de hoofdprijs. Wellicht dat er dus nog wel meer buitenlandse ateliers zijn die een rondje Europa doen?


Dat klopt, dat mannetje komt ook bij mijn man op de zaak. Zelfs met initialen op de manchetten ;)