'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Is jouw relatie veranderd nadat je getrouwd bent?

Ja
9 (4%)
Ja, maar dat kwam niet door het trouwen op zich
23 (11%)
Nee.
170 (84%)

Totaal aantal stemmen: 202


Anoniem

'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:33

Dat hoor je wel vaker op de Amerikaanse tv. Stellen vinden hun relatie ineens heel anders, of vinden de persoon waarmee ze getrouwd zijn anders. Maar wat gebeurt er dan op de bruiloft? Of hebben ze 1,5 jaar in Disneyland geleefd ofzo? Trouwen verandert behalve de ring en het papiertje toch niks aan je relatie, of ben ik nu gek? :+

Dus getrouwde mensen, brand los. Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen :D Verandert je relatie na het trouwen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-16 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:34

Nee hoor hier is niets veranderd, behalve dan mijn achternaam :D

Wat zou er volgens de deskundige dan veranderen ?

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:35

Lijkt me ook. Getrouwd zijn of in een relatie zitten zou volgens mij niet moeten uitmaken.
Tenzij je van huis uit trouwt, ivm geloof bijvoorbeeld, nog nooit samen hebt gewoond etc. Dan geloof ik wel dat het zwaar is ja :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:35

Nee ik heb het niet over deskundigen, maar over random getrouwde stellen in random tv-programma's.

Oh ja, achternaam nog vergeten :P

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:36

Ik ben zelf 3,5 jaar getrouwd en ik vind wel dat je relatie verandert maar dan wel in positieve zin. Trouwen was iets dat ik heel graag wilde omdat ik dat persoonlijk wel meerwaarde vind geven aan je relatie. Voor mij is het een bewijs dat je partner onvoorwaardelijk voor je kiest en dat ook wil laten zien.
Dus voor ons waren het enkel positieve vibes achteraf. Maar wij woonden dan ook al 2 jaar samen en waren 3 jaar bij elkaar.

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:38

Joolien schreef:
Nee ik heb het niet over deskundigen, maar over random getrouwde stellen in random tv-programma's.

Oh ja, achternaam nog vergeten :P


Amerikanen zijn denk ik niet te vergelijken met Europeanen ;-)

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:40

Mijn man en ik zijn na 3 jaar verkering getrouwd.
Inmiddels bijna 17 jaar getrouwd. En behalve achternaam is er niks veranderd voor mij.
Hypotheek hadden we al samen.

Ik hou nog evenveel van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:41

Huh, nee, echt niet herkenbaar.
Als er al iets is veranderd, is het dat we nog meer naar elkaar toegegroeid zijn, nog meer onszelf kunnen zijn.
Absoluut niet in de negatieve zin.

Ik heb weleens gelezen dat mensen (man of vrouw) met hun partner [***] zijn in de hoop dat hij of zij zou veranderen... dan ben je echt verkeerd bezig. :o

Voor ons was het een extra, niet iets waar vanalles van af hing.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:43

Haha zit je toevallig TLC te kijken? Met die hele lange vrouwen. Want die zei dat idd net.
Ik kan het me zelf niet voorstellen. Je bent toch met dezelfde persoon getrouwd als met wie je al zoveel tijd samen bent. Alsof een trouwring en papiertje die persoon veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:45

rockwitch schreef:
Haha zit je toevallig TLC te kijken? Met die hele lange vrouwen. Want die zei dat idd net.
Ik kan het me zelf niet voorstellen. Je bent toch met dezelfde persoon getrouwd als met wie je al zoveel tijd samen bent. Alsof een trouwring en papiertje die persoon veranderd.


Haha jep, toevallig wel. Maar dit is niet de eerste keer dat ik dat hoor. :P

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:46

Eerste twee/drie jaar samenwonen vond ik lastig, heel lastig zelfs. Is wel goedgekomen, nu al een jaartje of dertig.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:48

Ik denk dat dat voor een groot deel komt omdat sommige mensen pas gaan samenwonen wanneer ze getrouwd zijn.. Dan kan ik het me wel voorstellen ja :j

Maar als dat niet zo is dan veranderd er inderdaad helemaal niks..

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:50

rockwitch schreef:
Haha zit je toevallig TLC te kijken? Met die hele lange vrouwen. Want die zei dat idd net.
Ik kan het me zelf niet voorstellen. Je bent toch met dezelfde persoon getrouwd als met wie je al zoveel tijd samen bent. Alsof een trouwring en papiertje die persoon veranderd.



Ik ook, en stel net de vraag aan mijn man, of hij vindt dat er iets anders is.
Ons beider antwoord was nee. Hoogstens in de positieve zin, ik voel me nog meer bij hem horen nu ik zijn achternaam heb. Maar verder eigenlijk geen verschil.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:54

Haha, misschien als de bruid per se een sprookjesbruiloft wilde en je als koppel dankzij je bruiloft tienduizenden euro's/dollar's in de schulden zit, geldproblemen maakt liefde stuk :') .

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:56

Nope... na 4 jaar 'verkering' getrouwd inmiddels 2 jaar. Maar niets veranderd, ben nog altijd even stapelgek op hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:56

Goh, voor we trouwden deed mijn ex nog moeite om iets aan zijn agressief kantje en zijn drankprobleem te doen, eens de ring om mijn vinger zat en er een huis gekocht was, vond hij dat plots niet meer nodig. Dus ja hoor, mensen kunnen zich voor het huwelijk bewust anders gedragen.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:58

We woonden al bijna 10 jaar samen toen we trouwden. Ik vind het enkel in positieve zin veranderd alsof ik me emotioneel nog net meer verbonden voel. Ik vind het wel fijn dat ik me 'zijn echtgenote' mag noemen (ik ben zijn 2e vrouw...) al klinkt dat mss oudbollig :) .

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:59

Ben zelf niet getrouwd, maar lang geleden had ik een werkkring met toen allemaal jonge meiden, waarvan er zat getrouwd zijn toen. Daar zaten er meerdere bij die zoveel spijt hadden als haren op hun hoofd! Daar veranderde de partner zo erg, dat ze op die manier niet verder wilden.

Anoniem

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:01

Misschien voor stellen die pas gaan samenwonen als ze getrouwd zijn, kan me wel voorstellen dat het dan wat anders is.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:01

Ik zie veel dat ze in Amerika of Australie een half jaar verkering hebben en dan verloven en dan hooguit een paar maanden samen leven en trouwen. Tja, dan kan het wel eens tegen vallen ja -O-

Wij gaan niet trouwen denk ik, tenzij het echt nog leuk belastingvoordeel etc op gaat leveren omdat ik ziet ben :+

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:03

Eerste jaar samen wonen wel ;-). Maar hij kwam onder moeders vleugels vandaan. 2 jaar geleden getrouwd en nee kan niet zeggen dat het eerste jaar zwaar was en nu nog niet ;-)

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:03

Ik ben net getrouwd (anderhalve maamd) en word vaak gevraagd, en is het anders??? Eeh Nee. Gewoon nog precies het zelfde. Misschien zelfs wat meer liefde, maar niks niet persoonlijke veranderingen..

Maar kan Amerikanen zijn ook soms wat appart.

En voor stellen die "te snel" trouwen kan ik mij indenken dat men veranderd.

Anoniem

Re: 'Het eerste jaar van het huwelijk is zo zwaar!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:04

Ja als ik het stel uit deze aflevering even als voorbeld neem: ze woonden nog niet samen toen ze gingen trouwen en nu wonen ze in een soort hotelkamer ofzo, echt superklein. Dan kan ik me voorstellen dat je gek wordt van elkaar...

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:09

Hier niet echt significante verandering, maar toch voelt het net wat anders voor ons, maar ook in positieve zin.
Wij zijn trouwens afgelopen zomer getrouwd, inmiddels dik 6 jaar samen.

Ondanks dat wij beide gelovig zijn, zouden wij nooit getrouwd zijn zonder samenwonen vooraf. We hebben daardoor ook best wel problemen gehad omdat we tegen de kerkelijke stroom inzwommen. We hebben dan ook onszelf uit de stroming gehaald en bewust rustiger vaarwater opgezocht :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:10

Inmiddels ruim drie jaar getrouwd en samen veel mee gemaakt waar menig koppel problemen door krijgt (medisch gezeik, wat financiële pech.) maar eigenlijk is het enkel in positieve zin veranderd. :) Nee, ik vind het echt niet zwaarder omdat we getrouwd zijn.
Huis gekocht samen dat verbouwt moest worden na een jaar huwelijk en eerst nog drie maanden in een eensgezinswoning gewoon met twee koppels.... :') Dus we hebben echt niet in de ideale omstandigheden samen geleefd.... :=

Ik weiger trouwens pertinent om zijn achternaam aan te nemen. }:) ~~}>
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-10-16 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt