eerste rit tinkerbell

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 15:50

na maar 5 uurtjes geslapen te hebben zat ik vanochtend al om 6 uur te bokken,kon niet meer slapen.
om 9 uur naar stal gefietst,beetje lopen klungelen en fotootjes maken van iedereen en de paarden en toen was het zover.tinkie opgetuigd,Han kwam eraan,samen tuig nagekeken en vervolgens tink in de wagen gespannen.ze stond zo braaf stil!gewoon al met de halsband aan de muur,wagentje eraan vast,heel braaf,deed niet raar of zenuwachtig.
nou ik klom op de bok,wat instructies van Han en toen zei hij Misselijkijd maar weg.
ik wilde wegrijden en uit automatisme wilde ik been geven! Frusty .tja dat krijg je als je altijd óp het paard hebt gezeten.het voelde heel onwennig.eerst in de bak,wat rondjes gelopen maar ik was echt één brok spanning,merkte niet eens dat het tinkerbell was voor de wagen zó geconcentreerd zat ik daar.na twee rondjes binnen moest ik al gelijk een rondje buiten doen.dat ging niet zo goed.tink deed het wel goed maar ik niet.ik hield haar niet voorwaarts genoeg en ging ook nog eens teveel met mijn handen bewegen.tot drie keer toe maakte ik dus en fout.maar tink gaf er niet om,wachtte netjes tot Han ons weer recht had.toen maar weer naar binnen,daar ging het beter,nog even goed draven en toen was het goed.genoeg geoefend.
nou tinkie netjes uitgespannen,tuigje af ,op stal met wat slobber en daar ging ik hè,helemaal trillen en shaken.MEN WAT HAD IK NU DAN GEDAAN?ik was helemaal in de war.

later nog ff met Han erover gehad,maar hij zei dat het niet zo erg was,morgen weer een dag,ik moet dat allemaal eerst maar eens leren aanvoelen en tinkie die doet wel haar best.(wat is ze toch een schat,vergeeft me mijn fouten én blijft er nog rustig bij ook!)
Han had er wel vertrouwen in dat we er wel komen,hij weet dat ik het allemaal nog moet leren en de pony ook en hij weet dat ik júist heel graag alles goed wil leren.dus al met al was het best positief.
morgen middag oefenen we weer 15 minuutjes.ik weet nu alweer twee dingen die ik anders moet doen:beter sturen en voorwaarts houden die pony zodat ze geen tijd heeft te bedenken of ze wel rechtdoor wil.

daarna heeft robert heel lief nog wat dingen gemaakt aan mijn wagentje die verandert moesten worden en ik heb tink in de wei gezet en heb vervolgens het tuig gepoetst.
ik was eigenlijk niet weg te krijgen van stal.annet heeft foto's van ons gemaakt,dus hoop volgende week jullie het te kunnen laten zien!

ik ben nu erg moe,maar voldaan.het was een zware dag en mijn hoofd is nu ook een beetje boos op mij,dus ik ga nu gauw een tukkie doen! Dromen

soms is het beter om te zwijgen


fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 15:52

leuk zeg!!!!
ennuhhhh, weltrusten!!!!!!!!!!
groetjes Joyce Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling

Don't believe in what they say... Believe in yourself... In your own world...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 16:40

heeeeeeeeeey super m,an! ooooh wat is dit raar he? hier heb je al die tijd op gewacht en hier heb je het nu echt voor gedaan!
wat een brave meis heb je toch ook he? ene die foutjes ach daar gaf ze helemaal niets om Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 16:49

Die foutjes gaan er snel genoegmuit hoor, toen je voor het eerst op een pony zat reed je er ook niet zo de Zring mee in denk ik zo. Fijn dat zij niet in paniek raakt van die foutjes, dus het gaat helemaal goed komen, en nu slapen he, denk erom *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 16:55

Wat leuk dat het zo goed ging, en die foutjes, nou ja ik neem aan dat je toen je voor het eerst op een pony zat ook niet meteen de Z ring inreed, dus foutjes mag, en gelukkig dat Tink er zo rustig onder bleef!
En nu gauw je bed in, en niet piekeren over wat morgen beter moet gaan, want dat heb je allang in je grijze cellen op een rijtje zitten. *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 17:41

Wat een superpony is het toch. Dat ze het zo braaf doet. Je hebt een keigoede leraar dus dat gaat allemaal goedkomen hoor! Je leert het vanzelf.
Veel plezier morgen weer!!!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 17:49

Heee!!! Goed zo man! Mooi, mooi, mooi!!!
Grappig dat je aandreef om weg te rijden, hihihi, kan het me wel voorstellen.
En ach, die foutjes, die zijn er gauw genoeg uit hoor. het is ook heel raar om met zulke lange teugels te rijden. En je moet in enen heel wat meer de bocht om sturen als je de bocht om wilt!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 17:53

als ik het zo lees ging het toch best goed!
En je hebt geluk dat je een lief paardje hebt, dus dat leer je nog allemaal wel.. Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:02

leuk zeg, en tja, het is nu eenmaal nieuw
Ben je van plan puur recreatief te gaan rijden of wil je wedstrijd gaan rjiden op den duur?

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:35

Oh wat ben ik blij voor je dat Tink er rustig onder bleef, terwijl ze vroeger toch nog best vaak zo gespannen en zenuwachtig was. En als ze zo rustig is maakt het toch niet uit dat je fouten maakte? Je hebt het toch ook nog nooit(?) gedaan, gemend/t(?) bedoel ik? Nou dan kun je het dus ook niet meteen geod doen. Ik ben echt blij voor je dat het allemaal zo snel en goed gaat!! Pling Knipoog

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:53

Goed voor je dat het best redelijk ging en gelukkig dat tinkerbell er zo rustig onder bleef. Ik weet nog mijn eerste keer op de bok, met Jibbo in friesland, ik stuurde veel te snel, was helemaal vergeten dat ik er niet op zat maar erachter!! dus jibbo keurig de bocht om, kar tegen de paal
Maar je zal zien dat het best snel went.
Kus Donja

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 19:14

Klasse hoor, ik wist wel dat het goed zou gaan Pling , ach en die paar kleine foutjes die je hebt gemaatk daarbij moet je ook maar weer denken dat je daarvan leert, en dat je dat de volgende keer waarschijnlijk niet meer verkeerd doet Pling (foutje is menselijk hoor, en dat komt ook omdat je heel zenuwachtig was), ik vind het echt heel goed van jou en Tink en lekker blijven oefenen, dan zien we je straks door de bossen crossen met Tink Pling
Vind het zo fijn voor je dat het goed ging *LOL*

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 21:10

Hardstikke fijn dat het zo goed ging en Tinkie lekker rustig bleef!!! Die foutjes komen wel weer goed, Tinkie is kalm en je heb een hele goede leraar dus wat wil je nog meer?
Dat je onbewust ging aansporen had ik ook toen ik voor het eerst de leidsels in mijn handen kreeg van Kareltje *LOL* En als ie langzamer moest ging ik zwaar zitten Scheve mond\ hielp natuurlijk helemaal niet, ik zo he waarom doet ie het nou niet? Die man zo: Ja je moet wel aan de leidsels trekken en HO zeggen... Tong uitsteken

Veel plezier saampjes en succes, jullie komen er wel!

_________________
Als de wapens spreken...vervloeken ze de vrede (uit Spits)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-06-16 21:11 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-01 21:51

thankz allemaal voor jullie lieve berichtjes!ik heb heeeeel lang geslapen,had ik echt nodig,maar heb nu alweer zin in morgen,om te oefenen.kan haast niet wachten!ik wil zo graag alles goed doen,maarja rome is ook niet in 1 dag gebouwd en daarom gaan we vaak oefenen.oooooo zo'n zin in morgen!!!!

soms is het beter om te zwijgen

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 21:55

he meis,

wat fijn dat het zo goed ging. wat is Tink toch een lieverd dat ze zo rustig was. en ach die paar foutjes, de volgende keer gaat het vast beter. en foutjes maakt iedereen wel (ik ook *LOL* )

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 21:56

ow wat gaaaaf sannie!!!!!! super hoor!!! en die foutjes horen er nou eenmaal bij, je hebt ook niet in 1 dag perfect leren rijden dus mennen lukt je ook niet in 1 dag. morgen weer oefenen met je meissie he?!! gaaf hoor, ben benieuwd naar foto's!! lijkt me echt zo supermooi om tinkie voor de wagen te zien staan met dr eigen tuigje!
knuffel voor tink en voor jezelf een schouderklopje en een knuffel omdat jij t ook super gedaan hebt!! jij hebt altijd in tink geloofd en moet je nu toch eens zien...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 12:38

oh jeeeee, ik begrijp dat je super veel aan je hoofd hebt als je het mennen zelf ook nog moet leren. Maar als ik het zo lees is Tinkerbel de nuchterheid zelfve, dus dat komt absoluut helemaal goed. Ik kom snel een keertje kijken hoor en dan komt Silvia ook mee want wij willen jullie beide nu wel eens in actie zien in het span Party!!
Suc6 er mee Party!! *LOL* Party!!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 14:18

Ja sanderijn, laat ons even weten wanneer het jou het beste uitkomt, want wij zijn natuurlijk heeeeel benieuwd naar Tinkerbell en haar vorderingen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 21:35

Meid wat leuk voor je dat je nu zelf op de bok hebt gezeten! En die foutjes, die gaan er wel uit hoor, daar leer je gewoon van.
Is voor jou ook heel goed, es effe lekker weer leuke, nieuwe dingen doen. Maak je het niet TE inspannend voor jezelf? Dat vindt je koppie vast nog niet lekker.

Morgen nieuwe rondes, nieuwe kansen!!!!

Dikke zoen,
Sonja.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Dries1990, Googlebot, Kashmino, Laj1, Lisewiesje, MairiMacBran, MarjanB, Rosanna1990, supervon78, tienus63, Vuri en 120 bezoekers