Noord-Holland trailerlaadhulp gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MimiHartje
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-02-13

Noord-Holland trailerlaadhulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-16 11:43

Beste allemaal! :D

Ik heb een merrie in bezit die nu al langer dan een half jaar de trailer niet meer op wilt. Er is nooit wat gebeurd en er is altijd rustig gereden. Ze draait zijwaarts met haar kont de trailer af en het is een mix van dominantie en spanning. Ze ging er wel altijd op, maar wel altijd met spanning. We reden nooit lange afstanden, hooguit zo'n 20 min/30 min. Zelf hebben we van alles al geprobeerd. Met een Monty Roberts halster, met een lijntje achter haar kont ect. Ik zoek mensen in de omgeving Noord-Holland die mij kunnen helpen met trailerladen waarbij een resultaat komt dat we haar er weer zonder spanning op kunnen krijgen. Ik zelf sta in Den Helder. Ik ben bereid om er een vergoeding voor te geven.

Wie kan ons helpen? Studenten zijn ook welkom! :j
Laatst bijgewerkt door MimiHartje op 24-10-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

:¨·.·¨:
`·.Beatrix ♥

Bekijk gerust mijn advertenties, vele leuke paarden spullen te koop!!


cynthia18
Berichten: 137
Geregistreerd: 30-07-14

Re: Noord-Holland trailerlaadhulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:56

Ik heb onlangs deze aangeschaft en dit is echt een uitkomst voor mij! Met dit systeem kun je spelen met druk. Dit kun je natuurlijk ook wel met het halstertouw om daar druk op te zetten en weer los laten. Maar dan kan het paard ook snel naar achteren schieten of de kont draaien. ( deed die van mij precies zo) nu heb ik dit systeem kan ik zelf spelen met druk en hem sturen met de twee touwen.

Zelf vind ik een longeerlijn achter de kont langs aan de trailer vast erg gevaarlijk. Bij dit systeem heb je beide touwen in eigen handen dat vond ik echt een voordeel. Voor mij een uitkomst paard loopt er nu zo in. Ook veel goede recensies over gelezen.

https://www.divoza.com/nl/awa-trailer-oplaadhulp

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Noord-Holland trailerlaadhulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:10

Mijn instructrice helpt ook bij trailerladen, zij is zeer geduldig en heel kundig!

kijk even op haar site: www.friendlyhorse.nl

ze komt zelf uit wieringerwerf dus niet heel ver weg van Den Helder.

Sorrel Macer

He's not just a horse. He's my therapist. Pride. Happiness. My best friend.
[EJL-ITP] Welsh Cob Sorrel mijn trots en mijn grote vriend!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Noord-Holland trailerlaadhulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:20

Lukt het niet samen met wesley?
Dagelijks oefenen, voeren op de trailer en heel veel geduld.. dat is toch echt wel het sleutelwoord..
Trixxie moet maar even met Che kletsen :(:)

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:50

Toen ze nog wel laadde, was dat in dezelfde trailer? En hoe kwam ze er dan af? Was ze ontspannen of was ze bezweet, was ze druk? Hoe laadde ze daarna op het andere terrein als je terugging? Stond ze toen alleen op de trailer of met een ander paard? Toen ze de trailer niet meer op wilde een half jaar geleden, was ze toen al langere tijd niet meer op de trailer geweest?
Even om een beter beeld te krijgen van alles hoor.
Het is heel lastig als ze niet willen laden, al is het alleen maar omdat je soms onverwachts toch van een trailer gebruik moet maken.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

MimiHartje
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 22:51

Jet schreef:
Toen ze nog wel laadde, was dat in dezelfde trailer? En hoe kwam ze er dan af? Was ze ontspannen of was ze bezweet, was ze druk? Hoe laadde ze daarna op het andere terrein als je terugging? Stond ze toen alleen op de trailer of met een ander paard? Toen ze de trailer niet meer op wilde een half jaar geleden, was ze toen al langere tijd niet meer op de trailer geweest?
Even om een beter beeld te krijgen van alles hoor.
Het is heel lastig als ze niet willen laden, al is het alleen maar omdat je soms onverwachts toch van een trailer gebruik moet maken.

Laden is altijd in zelfde trailer geweest. Ze kwam er idd vaak wel bezweet af en best wel met spanning. Eenmaal eruit en even lopen was ze weer meer op d'r gemak. Ze is altijd alleen vervoerd en ze ging er altijd wel op, ook op ander terrein. We gingen normaal wel zo wie zo 1x in de maand (soms vaker)weg met de trailer. Het punt is dat ze er dus wel altijd op ging, wat ze wel altijd spannend vond. Weersomstandigheden maakte trouwens ook niet uit want de ene keer bij slechter weer ging ze er nog met minder spanning in dan als het mooi weer was. Van karakter is het soms best een aanstellertje en vind gauw iets spannend :+

:¨·.·¨:
`·.Beatrix ♥

Bekijk gerust mijn advertenties, vele leuke paarden spullen te koop!!

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:07

Toch is het wel vreemd vind ik als ze een aantal maanden steeds wel te laden is geweest en dan ineens niet meer. Is er een keer een andere chauffeur geweest? Of was er steeds dezelfde chauffeur? Hoe is het als iemand anders haar probeert te laden? Lukt het dan ook niet? Is het laden altijd op dezelfde stal gebeurd of zijn jullie van stal veranderd? Stonden haar maatjes de laatste keren met laden toen het nog lukte in een weiland naast de trailer of juist niet en was dat vanaf de keer dat ze niet wilde laden misschien anders? Was de laatste keer dat ze nog laadde naar een plak waar ze al vaker was geweest of niet? Was dat een langere rit dan de andere keren? Wat hebben jullie gedaan toen ze de eerste keer niet wilde laden? Weer een lading vragen, maar misschien kunnen we zo toch iets ontdekken...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 77 bezoekers