Hoe blijde verwachting een bloedend hart wordt...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Hoe blijde verwachting een bloedend hart wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 20:13

In blijde verwachting, een tweeling zwangerschap waarin alles goed verliep. De combinatietest was goed, de 20 weken echo was goed. Zo voorspoedig als alles ging, geen misselijkheid en weinig zwangerschapskwaaltjes. We zeiden nog wel eens tegen elkaar zou dit een voorteken zijn dat we dadelijk een horrorbevalling krijgen. Een horrorbevalling is het niet geworden maar wel een te vroege bevalling bij 22 weken en 2 dagen.

Op maandag 17 oktober 2016 zijn wij papa en mama geworden van onze knappe dochters. En zo snel als wij hen het leven hebben kunnen schenken moesten wij ook direct weer afscheid van ze nemen.
Op vrijdag 21 oktober hebben wij hen een waardig afscheid gegeven in besloten kring. Ook al hoor je je kinderen niet te overleven kunnen we wel met een trots gevoel terugkijken op het afscheid.
En dan komt er de leegte en het grote gemis met heel veel verdriet. En de grote vraag waarom heeft ons dit moeten overkomen. De meiden waren kerngezond en helemaal af, alles erop en eraan. Alleen veel te klein en nog niet levensvatbaar waardoor ze niet op deze wereld hebben mogen staan.
De bevalling is te vroeg op gang gekomen ten gevolge van cervix insufficiëntie. Dit betekent dat mijn baarmoedermond niet sterk genoeg is om een (tweeling)zwangerschap te kunnen dragen. Dit geeft geen symptomen en als er wel symptomen zijn dan ben je vaak al te laat.

Na heel licht en minimaal bloedverlies heb ik het ziekenhuis gebeld om langs te gaan voor controle. De eerste uitwendige echo liet twee vrolijke spartelende meiden zien, het bloedverlies kon ook komen doordat de placenta laag lag. Na een inwendige echo bleek dat er vervolgens al sprake was van 2 cm ontsluiting. Er werd met de verloskundige en de gynaecoloog een plan gemaakt om totale bedrust te krijgen waarbij ik met mijn hoofd lager moest liggen om de zwaartekracht zijn werk te laten doen. Indien de vliezen terug zouden zakken zou er een hele kleine kans zijn dat er nog een bandje om mijn baarmoedermond geplaatst kon worden. Er moest echter overleg plaatsvinden met een andere gynaecoloog en met het ziekenhuis in Nijmegen. Zo’n 5 minuten waren ze de kamer af en toen gebeurde dat wat je echt niet hoopt, de vliezen van kindje 1 braken.

Ik heb mezelf op bed gegooid en alarm geslagen, zat namelijk op de bedrand proberen wat te eten. Mijn vriend is de gang op gerend en heeft zowat heel de kraamafdeling bij elkaar geschreeuwd. Het moment was daar, nu was het wachten op een bevalling welke je niet wilt. Er was vrijwel geen overlevingskans voor onze meiden.

Al snel kwam ik in een weeënstorm terecht. Hevige buik- en rugweeën. Ik ben niet bepaald kleinzerig, maar dit was echt niet heel lang uit te houden zonder tussendoor even bij te komen. Tussentijds werd ik bijgepraat over het proces van bevallen en wat we allemaal konden verwachten, Terwijl ik een wee had stopte het verhaal weer om daarna weer verder te gaan. Ondanks de 2 uur durende storm bleef het ook maar bij de 2 cm ontsluiting. Uiteindelijk braken ook de vliezen van kindje 2. En kort daarna werd het rustig en waren de weeën geheel verdwenen.

We hadden kort daarvoor besproken dat ik een ruggenprik zou krijgen, ondanks dat de weeën weg waren zijn we hier toch voor gegaan. Op de recovery is de ruggenprik gezet en hebben we gek genoeg nog wat zitten grappen. Vervolgens weer terug naar de afdeling waar we niet veel anders konden dan afwachten en maar zien wat de “natuur” voor ons in petto had.

Omdat het rustig was en we bij konden komen hebben we nog bezoek ontvangen welke twee uur zijn gebleven, we hebben gekletst en gegrapt. Na het bezoek kwam de verpleegkundige om al van alles door te spreken over wat na de bevalling en wat onze wensen waren. Dingen waar je natuurlijk nog niet eerder over nagedacht hebt.

Daarna was het tijd om te rusten, voor mijn partner werd er ook een bed geregeld welke naast die van mij werd gezet, we hadden elkaar tenslotte heel hard nodig. Tegen 23:30 uur kwam de nachtdienst zich even laten zien zodat we wisten wie er waren. Op dat moment had ik door de ruggenprik heen wat buikpijn en rugpijn, het was wat aan het zeuren maar er zat ongeveer een kwartier tussen. Tegen 00:00 uur zijn we maar wat gaan rusten, van slapen kwam het niet zo hard als mijn hoofd aan het malen was. Tegen 00:45 uur heb ik mijn partner wakker gemaakt omdat ik dacht dat de ruggenprik het niet meer deed. Zodra het personeel weer de kamer op kwam ging het in rap tempo verder. Om 1:09 uur is onze eerste dochter geboren en om 1:34 uur is onze tweede dochter geboren. Ze hadden allebei nog wel een hartslag tot zo’n anderhalf uur na de bevalling. Gelukkig kwamen de placenta’s er ook goed vanaf en had ik weinig bloedverlies.

Na met de meiden gelegen te hebben en het onderzoek van hen zijn we uiteindelijk rond 05:00 uur weer wat gaan rusten er was op dat moment niks wat we konden doen. De meiden hebben de rest van de nacht tot we in de ochtend naar huis gingen nog bij ons op de kamer gelegen in een rieten wiegje. En dan wordt je ’s morgens wakker en kijk je naar rechts waar de meiden stonden en voelt het als een mokerslag in je gezicht. Je bent papa en mama maar dat gevoel heb je op dat moment zeker niet. Je hoort het ziekenhuis niet te verlaten zonder je kinderen maar met een tas vuile was.

Ik heb dit topic aangemaakt om het van mij af te schrijven en wie weet zijn er hier nog andere bokkers welke nog adviezen hebben. Ook al hoop je natuurlijk dat niemand dit mee hoeft te maken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:19

Och lieve Sjaslique, ik zit hier nu met tranen over mijn wangen. Wat een enorm verlies. Ik ben niet goed in het geven van tips, maar zal wel een kaarsje voor jullie branden in deze moeilijke tijd. ;(

VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:19

Jeetje wat verschrikkelijk, heel heel heel veel sterkte.. Ik weet niet wat ik moet zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:22

Oh TS en vriend, wat vreselijk dat jullie dit mee hebben moeten maken.

Tranen rollen over mn gezicht.

Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen. Dit gun je niemand.. :n :(:)

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:23

Wat ongelooflijk verdrietig. Het ergste dat je als ouders kan overkomen. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte met het verlies van jullie meisjes.

Insta: ArtbyEvaRoeters

denice

Berichten: 9644
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:23

Jeetje zeg, wat verschrikkelijk voor jullie! Ik ben zelf zwanger momenteel, kan me de paniek zo goed voorstellen. Dit is je grootste angst.

Ga het verdriet niet uit de weg, praat samen en maak bijvoorbeeld wandelingen door het bos.

Heel veel sterkte gewenst!
Laatst bijgewerkt door denice op 23-10-16 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:23

Wat verschrikkelijk en wat heftig zeg.... Enorm veel sterkte, voor jou en je partner..... :(:)

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:24

Wat verschrikkelijk voor jullie. De grootste nachtmerrie als je zwanger bent. Ik condoleer jullie met dit grote verlies. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte de komende tijd.

Britt

Berichten: 18878
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:24

Jeetje Sjaslique, wat een verhaal.. Dit is zo oneerlijk ;(
Nogmaals heel veel sterkte voor jou en je partner. Gelukkig kunnen jullie met een goed gevoel terug kijken op het afscheid, hopelijk helpt dit bij het verwerken van dit enorme verlies.

mysa

Berichten: 10377
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:26

Wat erg voor jullie. Zo ver in de zwangerschap.... Hoop dat het schrijven je een beetje helpt. Geen adviezen, weet wel dat mijn oma een doodgeboren dochtertje heeft gehad, voldragen. En dat heeft er bij haar behoorlijk ingehakt. Veel sterkte!

Cynthia82

Berichten: 9285
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:27

Verschrikkelijk :(:)
Volgens mijn heb ik een berichtje hiervan op FB voorbij zien komen.
Meid, wat oneerlijk. Wat een zware tijd hebben jullie :(:)

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:28

Ontzettend veel sterkte met dit loodzware dubbele verlies.
Wat fijn dat het tegenwoordig mogelijk is om ook kindjes die voor de 24e week geboren worden een waardig afscheid te geven. Het verdriet moet onbeschrijflijk zijn maar dát stukje zorgt er in elk geval voor dat jullie als ouders alles hebben kunnen doen wat in jullie macht ligt.

Ik wens jullie heel veel sterkte met het samen de draad weer oppakken. Weet dat op dit moment niks 'hoeft', dat er geen regels zijn voor hoe lang of kort je moet rouwen. Hopelijk hebben jullie steun aan elkaar en aan jullie omgeving. :(:)

_lautje_

Berichten: 9215
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:28

Wat vreselijk Sjaslique. Echt je ergste nachtmerrie slanke zwanger bent. Heel heel heel veel sterkte met jullie immens grote verlies

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:29

:(:) zoiets is zo ontzettend oneerlijk, eigenlijk zijn er geen woorden voor, of ik vind ze niet. Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

MaritB

Berichten: 8611
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:29

Wat ontzettend verdrietig en ontzettend zwaar. Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:30

jeetje wat een verschrikking zeg.

heel erg veel sterkte beiden ;( ;( ;( ;(

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:31

Wat verschrikkelijk om dit mee te moeten maken! Gecondoleerd met dit groot verlies en heel veel sterkte gewenst!

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:31

Wat verschirkkelijk en wat een nachtmerrie zijn jullie in beland.
Heel veel sterkte en kracht de komende tijd Y;(

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:31

Wat een drama . Hier schieten woorden te kort ...
Heel veel sterkte voor jou en je partner.

Don't take anything for granted

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:33

Ook hier wil ik nogmaals mijn steun betuigen. Wat jullie is overkomen, daar zijn geen woorden voor en sterkte drukte de lading niet ;( ook hier zal er een kaarsje voor jullie branden.

04-04-2017 ^&+ & 30-06-2017 :+: 08-01-2019 :+: 22-06-2021 :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:36

heel veel sterkte voor jou en je vriend.

Ik heb er geen woorden voor.. Wat heftig..

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:37

Jeetje... Ben er stil van..

Heel veel sterkte |(


Tieneke

Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:39

Ik kan me niet voorstellen hoe onmenselijk zwaar dit voor jullie moet zijn. Dit is niet hoe het hoort te gaan. Zo verschrikkelijk. Heel veel sterkte.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:39

Verschrikkelijk, dit wens je niemand toe. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd voor jou en je partner.

I-Jana (Dayano x Rajco)

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:40

In een ander topic heb ik je ook al sterkte gewenst, maar nogmaals wil ik je heel veel sterkte en kracht toe wensen.. Zit hier met tranen in m'n ogen! Y;(

Be the one to guide me, but never hold me down <3

01-10-2016, trotse mama <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, Amyyy, Roosch en 44 bezoekers