Aflevering negentien van NH Bokt TV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:17

Vind het een heldere uitleg! Heb zelf nog nooit een paard geschoren, en dit filmpje geeft mij wel een duidelijk beeld van waar je op moet letten.

Lekker enthousiast gepresenteerd ook weer! +:)+

WonderBron
Berichten: 23
Geregistreerd: 18-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:22

Nieuwsredactie schreef:
De achttiende aflevering van NH Bokt TV, de samenwerking tussen NH en Bokt is vanaf vandaag te bekijken!

Julia probeert deze week een paard te scheren.

[ Video ]


Zou er dan niet moeten staan "De negentiende aflevering ... is vanaf vandaag te bekijken!"? :P

Verder altijd leuke video's!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:19

Ik heb het aangepast :j

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:15

@Sincere dank je wel! Het was ook heel leerzaam voor mij :)) vooral dat oor scheren vond ik een bijzondere ervaring :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:17

Leuk! Waar ik wel benieuwd naar ben is of je het paard niet perongeluk kan snijden met een scheerapparaat..? Lijkt me zo eng als je ineens een heel stuk vel meeneemt ofzo.

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:25

Danique schreef:
Leuk! Waar ik wel benieuwd naar ben is of je het paard niet perongeluk kan snijden met een scheerapparaat..? Lijkt me zo eng als je ineens een heel stuk vel meeneemt ofzo.

Nou dat is een hele goede vraag, die stelde ik ook :j maar daar is de tip van Nicole, die van de scheermachine plat op de huid, heel handig voor.
In principe is het zo als je de machine plat op de huid legt dan kan het bijna niet fout gaan. Rustig beginnen en de huid strak houden dan komt het allemaal goed +:)+

Anoniem

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:53

Ideaal! Lijkt mij alleen wel makkelijker op een vlakke paardenhals... ik stelde die vraag onderandere omdat ik graag mijn langhaar-konijn wil scheren maar ik durf niet... := :')

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:57

Oeh een konijn := weet niet of ik je daarmee kan helpen, maar ik denk dat het wel hetzelfde principe is, goed de huid strak houden, rustige nijn hebben en scheerapparaat plat op de huid. Succes +:)+

Anoniem

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:35

We gaan 't beleven! Dankjewel :)!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:37

Een konijn zou ik toch professioneel laten doen, de huid van een konijn is zooooo dun en kwetsbaar.

Er is wel meer aan dan de huid strak houden en de kop plat, zeker als het om vervilting gaat (waarom wil je anders je konijn scheren?).

Schakel een pro in!

Anoniem

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:58

Leuk filmpje! Duidelijk ook. Wat ik nog wel mis, is dat je zo af en toe het scheerapparaat moet oliën, hier is wd40 heel geschikt voor. Dan blijft het apparaat lekker soepel lopen.
Verder leuk gedaan!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:41

amoj schreef:
Leuk filmpje! Duidelijk ook. Wat ik nog wel mis, is dat je zo af en toe het scheerapparaat moet oliën, hier is wd40 heel geschikt voor. Dan blijft het apparaat lekker soepel lopen.
Verder leuk gedaan!


Dit mistte ik idd ook.
Ze noemt wel dat je machine niet te warm mag worden, maar weer niet hoe je dat dan voor elkaar krijgt. Een beetje olie doet al wonderen.

Vaak kun je het ook wel horen aan de herrie dat harder begint te worden, dat er weer een beetje olie op mag ;)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:38

Desnoods een timer. Op de messen staat vaak hoe regelmatig er olie op moet. Vaak op de 10 a 15 minuten. Is echt behoud van je apparaat.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:46

Een konijn scheer je heel snel open. Dat zou ik zeker niet zomaar zelf doen, maar wellicht onder begeleiding.

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:00

Ik vind wel dat ze het hoofd heel erg wild scheert. Kan je paard tien keer verdoofd zijn, maar ik vind dat geen goed voorbeeld..

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:09

Danique schreef:
Leuk! Waar ik wel benieuwd naar ben is of je het paard niet perongeluk kan snijden met een scheerapparaat..? Lijkt me zo eng als je ineens een heel stuk vel meeneemt ofzo.


Dit kan zeker gebeuren. als je bijvoorbeeld in de oksels,lies of oren gebied zit, daar is de huid dun en veel rare hoekjes en randjes.
Scheren is op zich niet moeilijk,maar het aanleren met tips en trucs is zeker een goed begin.

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:00

Inderdaad :j met iemand meekijken eerst is echt een heel goed idee!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:03

Best een interesant filmpje. Maar ik krijg er toch wat vragen door: Waarom scheert ze het hele paard terwijl je ook vaak ziet dat bijv. het plek waar zadel en hoofstel ligt niet geschoren wordt? Is dit om praktische reden gedaan of staat het gewoon mooier?

Verder leuk filmpje!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:35

Sommige mensen zijn bang voor schuurplekken als de rug ook kaalgeschoren wordt, mijn eigen ervaring is dat dit helemaal niet het geval is. Daarbij, je scheerd toch juist om er voor te zorgen dat je geen last hebt van het zweet? En waar zweet het paard oa juist, onder het zadel en onder het hoofdstel. Dus ik scheer het wel altijd, tenzij de eigenaar dat echt niet wil.

AnoukvE

Berichten: 26
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:48

Mooie uitleg!
Goed dat je een voorbeeld hebt zo

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:20

Peelie schreef:
Sommige mensen zijn bang voor schuurplekken als de rug ook kaalgeschoren wordt, mijn eigen ervaring is dat dit helemaal niet het geval is. Daarbij, je scheerd toch juist om er voor te zorgen dat je geen last hebt van het zweet? En waar zweet het paard oa juist, onder het zadel en onder het hoofdstel. Dus ik scheer het wel altijd, tenzij de eigenaar dat echt niet wil.



Dank voor je uitleg maar had het liever in het filmpje gehoord. Ik heb nl nog nooit gezien dat een paard volledig werd geschoren incl. hoofd.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:44

Ik dacht, ik geef je de uitleg toch. Want in het filmpje wordt het er niet in ge-edit ;)

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering negentien van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:22

Super uitleg Peelie +:)+ bedankt!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:52

Gladijs schreef:
Super uitleg Peelie +:)+ bedankt!

Geen probleem