Gekneusde ribben.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 23:10

Hallo

Dinsdagavond op weg naar huis ben ik op de scooter uitgeweken voor 3 fietsers die naast elkaar aan het fietsen waren zonder licht. Ik ben naar rechts uitgeweken en toen mijn voorwiel de berm raakte (reed 40/45 km per uur buiten de bebouwde kom scooter met helm) is mijn voorwiel gaan glijden en ben ik met de scooter onderuit gegaan, en keihard op mijn linkerzij gevallen. Daarna direct heel veel pijn en was alle lucht weg uit mijn longen ik kon nog net zien dat de heren omkeken lachten en snel wegfietsten.

Daar lag ik dan.....voorzichtig omhoog gekomen en scooter overeind gezet. (deze heeft gelukkig geen schade is alleen in het gras verder gegleden) voorzichtig naar huis gereden.
Thuis gekomen toch de politie effe gebeld deze zijn langs gekomen en aangifte gedaan van verlaten plaats ongeval. Op aanraden van hun en ook omdat de pijn toenam contact gehad met huisartsenpost en langs geweest doorgestuurd naar de seh en daar hebben ze foto's genomen. Gelukkig niks gebroken alleen heel zwaar gekneusd.
Nu na 3 dagen krijg ik ook een mooie blauwe plek op mijn buik.
Afbeelding
Verder zit ik onder de pijnstillers en is de pijn eigenlijk niet weg te krijgen.
Ik gebruik nu oxycodon langwerkend 10mg(2xpd)en oxycodon kortwerkend 5 Mg (6xpd) naproxen 250mg (3xpd) paracetamol 500mg (4xpd) ( ze hebben tijdens de onderzoeken in mijn urine een blaasontsteking vastgesteld, daar had ik geen last van) daar heb ik antibiotica voor gekregen nitrofur mc teva 50mg (4xpd) ook omdat ik ceel pijnstillers nu slik maagbeschermer pantoprazol 40mg (1xpd) en movicolon gekregen om de stoelgang op gang te houden ivm de zware pijnstillers.

Ik heb nog heel veel pijn en kom alleen uit de stoel om naar de wc te gaan slapen / liggen is helaas bijna noet mogelijk bed liggen lukt niet.

Hebben er nog mensen tips om de komende dagen een beetje door te komen......

Sorrie voor de evt typfouten ben beetje wazig door de pijnstillers.....

onderschriftloos


Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:18

Oei, dat klinkt niet fijn. Ik heb geen idee eigenlijk, heeeeeel veel kussentjes misschien, laat je maar lekker verwennen! :j Beterschap TS!

Taken by the most beautiful horse <3

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:30

Oh jeetje, wat rot zeg!
Ik heb een tijd terug wat gekneusde ribben opgelopen na een val van een paard, en het viel me vies tegen hoe lang ik daar nog last van had.
Daar heb je natuurlijk niets aan, maar neem echt je tijd en ga er ook vanuit dat dit even duurt.

Heb je Netflix?
Misschien vind je het leuk om online creatieve dingen te volgen zoals op Skillshare?
Er zijn ook verschillende paardendingen te volgen voor een klein bedrag per maand (en makkelijk opzegbaar) zoals Parelli.

Veel beterschap!

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:34

Toen ik mn ribben gekneusd had heb ik dikke grote kussens in mn rg gehad en kon ik op die manier in bed "liggen".. Was in ieder geval comfortabeler dan op de bank hangen..
Verder werkt alleen maar rust, rust en rust :j

Kerstmuts

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:50

Ribben in laten tapen bij de fysio, dat geeft stabiliteit en daardoor minder pijn. Wel opletten dat je huid er wel tegen kan (ik kreeg pas na weken lang intapen irritatie, maar toen ging het al stukken beter met mijn ribben).

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:30

Ribben laten breken. ;) Klinkt onnozel, maar het doet minder pijn dan gekneusde ribben.

Hebben ze mij een aantal jaar geleden aangeboden, toen vriendelijk bedankt en wat heb ik er spijt van gehad. := Jaar later drie ribben gebroken en één gekneusd, mag jij raden van welke ik het meeste last had.

Beterschap en succes TS!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 00:46

Bedankt allemaal. Ze zeiden idd op de seh dat ik ze beter had kunnen breken idd. Fysio belt morgen terug hopenlijk kan die iets doen......netflix heb ik niet......

in bed liggen is geen optie vanavond weer geprobeerd echter weer terug verhuisd naar de stoel..... kussen in zij rug helpt wel voor beetje tegendruk..... kan geen bh om hebben dus nu een sport topje aan.

Rust rust rust pfff valt voor mij niet mee net als pijn hebben geef niet gauw op en raak nooit lang pijnstillers aan maar nu........komt eigenlijk oom heel slecht uit wil tweelingzus en ouders zoveel mogenlijk helpen zie :
[MWS] Lotgenoten gezocht de ziekte met de beginletter k

ik voel me duus dubbel ellendig omdat ik nu niks kan doen......

onderschriftloos

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:18

Wat betreft rusten, dubbele hoofdkussens en ik sliep wel eens zittend in de hoek van de hoekbank. En verder goed je pijnstillers innemen. Ik heb twee gebroken ribben gehad en rondom waren gekneusd, maar gebroken ribben zijn okk geen pretje als je je bot over elkaar voelt schuren.
En ga het niet aan om te niezen. Sterkte ermee.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:28

Ik weet niet of jouw huisarts het doet, maar je kan je ribben laten tapen! Geeft wat extra steun :)

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 01:12

Pffff het valt niet mee net wederom verhuisd van bed naar stoel..... in het begin lukt het liggen wel....echter als u ik lang lig wordt de pijn erger. Vanavond ook voorzichtig naar de winkel geweest.......beetje wankel %) en draaierig van de medicijnen......Snap nu idd de gele sticker ook wel........nog niet eerder me zo draaierig en zweverig gevoeld. Nu hopenlijk ook snel weer ontlasting....movicolon in overleg met huisarts opgehoogd......buik wordt pijnlijker.....maar zolang ik geen koorts heb hoef ik niet terug te komen......

edit: hopenlijk alle fouten eruit nu pfff typen is ook lastiger......

onderschriftloos

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:55

sandorra schreef:
Pffff het valt niet mee net wederom verhuisd van bed naar stoel..... in het begin lukt het liggen wel....echter als u ik lang lig wordt de pijn erger. Vanavond ook voorzichtig naar de winkel geweest.......beetje wankel %) en draaierig van de medicijnen......Snap nu idd de gele sticker ook wel........nog niet eerder me zo draaierig en zweverig gevoeld. Nu hopenlijk ook snel weer ontlasting....movicolon in overleg met huisarts opgehoogd......buik wordt pijnlijker.....maar zolang ik geen koorts heb hoef ik niet terug te komen......

edit: hopenlijk alle fouten eruit nu pfff typen is ook lastiger......


Ik gebruik ook oxycodon (wel flink hogere dosering), maar wat mij goed helpt is roosvicee Laxo drinken. Lang zo smerig niet als movicolon (en ik loop op movicolon juist nog veel meer vast). Misschien helpt dat jou ook, kan je gewoon bij de AH krijgen bij de andere roosvicee flessen (meestal bij baby spul).

Hopelijk wordt de pijn snel minder!

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 12:25

Quir schreef:
sandorra schreef:
Pffff het valt niet mee net wederom verhuisd van bed naar stoel..... in het begin lukt het liggen wel....echter als u ik lang lig wordt de pijn erger. Vanavond ook voorzichtig naar de winkel geweest.......beetje wankel %) en draaierig van de medicijnen......Snap nu idd de gele sticker ook wel........nog niet eerder me zo draaierig en zweverig gevoeld. Nu hopenlijk ook snel weer ontlasting....movicolon in overleg met huisarts opgehoogd......buik wordt pijnlijker.....maar zolang ik geen koorts heb hoef ik niet terug te komen......

edit: hopenlijk alle fouten eruit nu pfff typen is ook lastiger......


bedankt Quir ga straks kijken of ze dat hier bij de jumbo ook hebben.

Ik gebruik ook oxycodon (wel flink hogere dosering), maar wat mij goed helpt is roosvicee Laxo drinken. Lang zo smerig niet als movicolon (en ik loop op movicolon juist nog veel meer vast). Misschien helpt dat jou ook, kan je gewoon bij de AH krijgen bij de andere roosvicee flessen (meestal bij baby spul).

Hopelijk wordt de pijn snel minder!

onderschriftloos

Elisa2

Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:53

Neem echt goed je tijd en rust met gekneusde ribben! onderschat het aub niet..

Ik heb ook mn hele ribbenkast gekneusd en ontwricht gehad..achteraf veel te snel weer van alles willen doen. Ik kon 3 weken echt helemaal niks...{geen trap op, geen 10 mtr lopen etc} dus neem je rust. Heel veel sterkte!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:57


There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !


laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:57

Netflix kan je 1 maand gratis uitproberen ;)
Sterkte! Veel rust nemen

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:33

Arnica smeren werkt ook goed.

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-16 20:40

Het gaat mij veel te langzaam....... Nog heel veel pijn Netflix heb ik nu idd. Verder veel puzzelen....

onderschriftloos

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:48

Vooral jezelf proberen te vermaken. Volwassenen kleurplaten, haken, puzzelen inderdaad (ben zelf erg fan van logikwis)

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

sandorra

Berichten: 4025
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Gekneusde ribben.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 03:50

Morgen toch maar even contact opnemen met de huisarts. Op bed liggen is geen optie. Ik heb ook nog steeds veel pijn. Zit na 1,5 week nog steeds op max pijnstillers. Pfff nachten duren lang.

onderschriftloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Bo_Y, Domiinique, Emese_Flower, Frummel01, Googlebot, Milando, spiritfleur, Thami en 99 bezoekers