Ervaringen met Stormsure (dekenlijm van Rambo)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Ervaringen met Stormsure (dekenlijm van Rambo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 09:58

Omdat ik er in het dekentopic geen reactie op heb gekregen maak ik er nu maar even een topicje voor aan.

Vorige maand heb ik een halsstuk vermaakt voor mijn merrie, hij was te groot. Waar ik het klitteband er opnieuw heb aan gestikt lekt het nu wat door. Daarom wil ik de naden waterproof gaan maken met de dekenlijm.

Nu kom ik in instructiefilmpjes, op de site, op de verpakking en op het tubetje zelf tegenstrijdige informatie tegen. Ik ben er inmiddels achter dat je de boel eerst droog en vetvrij moet maken (joh :') ), dat er geen lucht in de tube moet komen en dat ik 'm in de vriezer moet bewaren. Allemaal heel nuttig maar over het daadwerkelijke gebruik verschillen de instructies. De info die ik kan vinden gaat over het repareren van scheuren, ik wil het dus op de naden gaan smeren. Hoe lang duurt het voordat ik de hals weer kan gebruiken en moet er plakband overheen, of een stuk stof, of misschien wel helemaal niks, terwijl het droogt? Plakt dat er niet aan vast? En wat zijn de ervaringen van bokkers met deze lijm, houdt het goed? Heb ik straks weer een hals die de komende jaren waterdicht is, of moet ik 'm na elke wasbeurt weer lijmen?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen met Stormsure (dekenlijm van Rambo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:04

Ik gebruik Stormsure erg veel. Scheuren dichtnaaien en dan een mooie laag lijm er over smeren werkt prima. Ik hou het lekker dik en zorg er voor dat het hele stiksel onder de lijm zit. Je moet de lijm 24 uur laten drogen op een recht vlak, anders zakt het uit. Ik heb er zeer goede resultaten mee en de dekens zijn weer 100% waterdicht.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:08

Op de tube die ik destijds had stond dat er iets zwaars op moest liggen tijdens het drogen. Maar ik repareerde dan gewoon scheuren met een lapje erover. Dat hield wel goed, ook in de was.
Ik zou in jouw geval de lijm aanbrengen en dan een stukje karton (bijvoorbeeld van thee of cornflakes oid) erop en dan een baksteen.
Als de lijm dan droog is blijft er eerst wel karton op zitten, maar bij mij regende dat er vanzelf af.

Succes.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 10:12

Dank voor de tips! Plat lagen drogen wist ik nog niet. De bedoeling is zeg maar dat je de lijm plet met gewicht? Fijn dat 't ook in de was goed houdt :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:16

Werkt perfect!

Goed schoonmaken met alcohol, laagje lijm erop, plakband erover, goed gelijkmatig aandrukken, 24 uur laten drogen en klaar!

ik leg er nooit iets op, wel liggend drogen en 24 uur ervan afblijven!

Ben grootverbruiker met een paar dekenslopers hier!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen met Stormsure (dekenlijm van Rambo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:11

Ik druk het nooit aan en plak er ook niks overheen. Lijm droogt mooi soepel op. Zal vanmiddag even een foto maken hoe het er bij mijn dekens uit ziet, zonder plakband of gewicht er op.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:49

Ik deed ook op kleine gaatjes alleen de lijm en dat houdt goed

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 15:04

Marith_Ov schreef:
Ik druk het nooit aan en plak er ook niks overheen. Lijm droogt mooi soepel op. Zal vanmiddag even een foto maken hoe het er bij mijn dekens uit ziet, zonder plakband of gewicht er op.

Graag! Laat jij de deken wel plat liggen wanneer de lijm droogt of ook dat niet?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Ervaringen met Stormsure (dekenlijm van Rambo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:58

Ja, de deken leg ik op een plat oppervlak voor ruim 24 uur, dan is de lijm droog en voelt soepel aan.

Deze scheur heb ik eerst dicht genaaid en daarna de lijm er ruim opgedaan, niet aangedrukt o.i.d. en dit is het resultaat, 100% waterdicht.

Afbeelding

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 19:05

Dank je wel voor de foto. Ik kwam er net achter dat de sluitingen maar voor de helft vast zaten :o Blijkbaar destijds 4 stuks voor de helft bij gebrek aan tijd zodat 't maar vast zat, 't zal wel regenachtig zijn geweest toen waardoor ik het niet helemaal af had kunnen maken. Dus ik ben de stiksels nu af aan het maken en dan gaat er vanavond lijm op. Kan ze 'm morgenavond weer dragen als het dan weer gaat regenen :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:11

Koper schreef:
Omdat ik er in het dekentopic geen reactie op heb gekregen maak ik er nu maar even een topicje voor aan.

Vorige maand heb ik een halsstuk vermaakt voor mijn merrie, hij was te groot. Waar ik het klitteband er opnieuw heb aan gestikt lekt het nu wat door. Daarom wil ik de naden waterproof gaan maken met de dekenlijm.

Nu kom ik in instructiefilmpjes, op de site, op de verpakking en op het tubetje zelf tegenstrijdige informatie tegen. Ik ben er inmiddels achter dat je de boel eerst droog en vetvrij moet maken (joh :') ), dat er geen lucht in de tube moet komen en dat ik 'm in de vriezer moet bewaren. Allemaal heel nuttig maar over het daadwerkelijke gebruik verschillen de instructies. De info die ik kan vinden gaat over het repareren van scheuren, ik wil het dus op de naden gaan smeren. Hoe lang duurt het voordat ik de hals weer kan gebruiken en moet er plakband overheen, of een stuk stof, of misschien wel helemaal niks, terwijl het droogt? Plakt dat er niet aan vast? En wat zijn de ervaringen van bokkers met deze lijm, houdt het goed? Heb ik straks weer een hals die de komende jaren waterdicht is, of moet ik 'm na elke wasbeurt weer lijmen?


Ik wilde juist aan je vragen hoe je het had aangepakt. Vooralsnog heb ik nog niet veel last dat de hals opwaait en het paard echt nat wordt maar het is wel iets wat ik in gedachten houd.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 19:16

Die ringetjes bedoel je? Dat kun je gewoon doen. De hals ligt daar overheen. Ik heb ringetjes op een wug gemaakt en dat blijft gewoon droog. Waait/regent niet in bij mij. Maar mijn pony vangt ook niet zo veel wind ;)

Edit: o nee wacht, jij wilde klitteband. Nou ja, de ene kant van mijn sluitingen is dus ook met klitteband. Ik was van plan om daar niet de stiksels van bovenaf te lijmen omdat 't dan dus IN het klitteband moet. Maar om op de één of andere manier de lijm er van opzij onder te priegelen. Dus onder het bandje en dan zo dicht mogelijk tegen het klitteband aan, zodat de stikgaatjes vanaf de zijkant met lijm gevuld worden zeg maar. Wordt natuurlijk wel makkelijker drogen, je kunt het gewicht gewoon op het klitteband leggen zonder stofje er tussen omdat 't toch niet kan blijven plakken wanneer je het er weer af haalt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 21:00

Zo, twee stiksels af gekregen (die van de bandjes met de ringetjes). Morgen om deze tijd weten we meer.

Afbeelding

Omdat 'ie toch 24 uur in z'n eentje moet liggen wachten heb ik 'm maar wat te lezen gegeven :P

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:02

Koper schreef:
Zo, twee stiksels af gekregen (die van de bandjes met de ringetjes). Morgen om deze tijd weten we meer.

[ Afbeelding ]

Omdat 'ie toch 24 uur in z'n eentje moet liggen wachten heb ik 'm maar wat te lezen gegeven :P


Post je ook nog even een foto als het droog is? ben ik wel benieuwd naar.

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:54

Marith_Ov schreef:
Ik druk het nooit aan en plak er ook niks overheen. Lijm droogt mooi soepel op. Zal vanmiddag even een foto maken hoe het er bij mijn dekens uit ziet, zonder plakband of gewicht er op.



Het droogt vele malen mooier met plakband of tape er over heen. Je krijgt dan een mooie platte en egale afwerking. Wordt ook duidelijk geadviseerd trouwens.


Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 00:13

salamaleque schreef:
Post je ook nog even een foto als het droog is? ben ik wel benieuwd naar.

Ja natuurlijk! Ik denk dat je gewoon wat karton zult zien :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 21:02

Ehh... het plakt goed!

Afbeelding

Volgende keer maar met tape en niet meer met kartonnetjes :')

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Ervaringen met Stormsure (dekenlijm van Rambo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:05

Het karton ben je n 1 regenbui kwijt, en dan heb je een prachtige vlak resultaat :j .

En beter karton aan je deken dan je hele boek :+ .

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 21:06

Het onderste boek van het stapeltje heb ik er ook af moeten trekken :=

Het zit ónder d'r hals. Ik zal mijn pony instructies geven om met d'r gezicht naar de regen te gaan staan tot de kartonnetjes er af zijn.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:17

Koper schreef:
Ehh... het plakt goed!

[ Afbeelding ]

Volgende keer maar met tape en niet meer met kartonnetjes :')


Tja...RTFM.....

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-16 16:15

Och... mijn pony heeft papieren en d'r capuchon heeft dat nu ook :')

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Anoniem

Re: Ervaringen met Stormsure (dekenlijm van Rambo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:22

Gewoon nat maken, dan wil het er ook wel af toch?

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-16 16:25

Dat was vandaag de bedoeling maar het regent niet ^)

Maar je hebt me wel op een briljant idee gebracht :)* :D

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:02

Ik heb het ook nooit afgedenkt, je doet er dus gewoon tape of een stukje plastic overheen en dan iets zwaars er op en dan wordt het mooi vlak?

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:18

Je hoeft er helemaal niets zwaars op te leggen. Lijm erop, plakband er over aanwrijven en is is heel mooi vlak. Je moet er ook geen dikke klodders op doen maar gewoon een dun laagje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers