Mondoni Iceland II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Mondoni Iceland II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 19:33

Wie heeft er recente ervaringen met de Mondoni Iceland II?

Ik zag bij de reviews dat ze smal zijn in de kuit... Is er misschien iemand hier die maat 40/41 heeft en de kuit wilt opmeten?

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.


MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Mondoni Iceland II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:39

Ik heb deze ook van vorig jaar. erg fijn, waterdicht, lekker warm maar juist een brede kuit! Bij mij is er een stuk 'over' niet storend maar ik zou ze absoluut niet smal noemen!

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Re: Mondoni Iceland II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:29

Ik heb ze ook een jaar nu, heel fijne laarzen. Lekker warm! Ik heb maat 40 het breedste gedeelte is, aan de binnenkant van de laars gemeten, 38 cm, de enkel is 27 cm. De hoogte van de laars is 42 cm exclusief hak, zijkant (dressuurboog)45 cm excl. Ik heb lange dunne benen,dressuurlaarzen 36 kuit en 50 hoogte maar ze zitten goed en zijn niet raar kort, ze rijden ook super!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:32

Ik heb er heel recente ervaring mee :D
Vanmiddag namelijk bij Divoza geweest en ik heb 41 en 42 aangehad. Beide zijn even hoog (vallen hoog uit, daarom zijn ze voor mij ook zo geschikt). Hij zat wel heel lekker.
De kuit is inderdaad smal. Ik heb meestal maat S in de chaps en in laarzen ook. Kuitomvang heb ik normaalgesproken 35/36. Nu zal de Iceland iets ruimer vallen omdat dat bont er ook nog in zit en dat zal nog wel wat gaan slinken. Ik heb dat dus niet gemeten omdat ik ze gewoon kon passen in de winkel. Ik schat dat de kuitomvang 37 is bij maat 41.
Heb ze uiteindelijk in het zwart besteld want mijn maat was er alleen nog in bruin. Komen over een weekje :)

Wat ik me nog wel afvroeg is wat voor materiaal de buitenkant is. Het kan onmogelijk leer zijn voor 95 Euro. Dus een soort van kunststof?
Ook fijn om te lezen dat ze waterdicht zijn.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 20:35

Hmm... wisselende ervaringen dus...

Ik ga morgen even in mijn Petries kijken wat betreft mijn maat! Misschien anders maar een maatje groter, kan ik ook nog een paar extra sokken aan! :+ :brr:

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:39

Schoenmaat vind ik precies gelijk vallen aan normale schoenen.
Ik heb ook de Mondoni Arctic aangehad, die was namelijk maar 65 Euro dus dat is een hele aantrekkelijke prijs. Ik heb normaalgesproken maat 42 maar die moest ik in 40 hebben.... Hij was enorm breed in de kuit, ik kreeg hem nog niet eens dicht omdat het klitteband op was. Volgens mij was de kuitmaat wel 45?? En hij was ook zeker 8 cm korter dan de Iceland.

Mijn Petries heb ik toen ook in schoenmaat 40 besteld, misschien vallen Petries wel groot uit?

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Re: Mondoni Iceland II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:58

Het zijn echt leren laarzen, gevet nubuck. Je moet ze wel onderhouden, niet modderig of nat wegzetten, dan krijg je van die witte kringen, en heel goed insprayen met nikwax zodat ze waterdicht blijven.

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Mondoni Iceland II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:35

Vorig jaar de Iceland gepast bij Divoza. Waren voor mij te hoog en te smal, ook vond ik ze vrij "slap".

Uiteindelijk de Janouk van Epplejeck gekocht. Vallen qua schoen vrij ruim, dus ik kan met mijn maat 39 een 38 aan. Die zijn ook ietsjes lager, zodat ze voor mij niet te hoog zijn. Probeer die anders ook eens. Ik vind ze prettig dragen met rijden. Ook heeft EJ nu kortingsacties.

http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _3137.html


Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Mondoni Iceland II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:49


paramuse
Berichten: 326
Geregistreerd: 21-10-11

Re: Mondoni Iceland II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:27

Ik vind het erg fijne laarzen!
Wel heb ik ze aardig in moeten lopen door de smalle kuit, deze rekt nog aardig uit in het dragen
Aan begin kon ik ze nauwelijks aan krijgen en nu na een week of 5 zitten ze als gegoten! Ik draag ze niet elke dag maar na een complete nacht en dag zuidlaren heb ik geen koude voeten gehad

Go wisely and slowly, those who rush stumble and fall

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mondoni Iceland II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:59

De mijne hebben ze vandaag proberen te bezorgen maar ik was niet thuis. Morgen kan ik ze af gaan halen :) Ga ik ze meteen morgenavond uitproberen met rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers

cron