Puntentelling protocol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Puntentelling protocol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 14:08

Hoi iedereen! Ik had een paar dagen geleden een onderlinge caprilliwedstrijd op de manege. Het was een KNHS proefje. Net telde ik mijn punten na alleen ik begrijp de puntentelling niet zo goed.

Dit is mijn protocol (ik weet in ieder geval dat het niet zo goed is gegaan :( )
Afbeelding

Spoiler:
Waarschijnlijk klopt het gewoon hoor, maar omdat ik het al een keer heb meegemaakt dat ik geen prijs had terwijl ik 3e was (is wel goedgekomen hoor) wil ik het toch even zeker weten.


Als ik alle punten optel, kom ik uit op 188. Dan doe ik dat -2 want dat staat in de 2e rij. Zo kom je dus uit op 186 wat zou kloppen. Maar wat moet je dan doen met die -10 en -4 van onderin? Niets?

Verder maakt het me niet heel veel uit want ik doe gewoon mee voor de gezelligheid en het was een onderlinge wedstrijd, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het zit.

Alvast bedankt!

Spoiler:
niet interessant


Anoniem

Re: Puntentelling protocol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:11

Als je op alle onderdelen een 6 scoort het je een winstpunt, 180 pnt. Het tellen is makkelijker als je gaat plussen en minnen met alles wat van de 6 afwijkt. De +10 staat voor de 10 zevens die je hebt gehaald en de -4 staat voor de 2 5-en en de -2.. Je telt dan 180 +10 -4 = 186.

Kortom, een makkelijkere manier van optellen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:11

Die +10 en -4 zijn geheugensteuntjes van de schrijver. Je hebt 10 punten hoger dan een 6 en 4 lager. Dan kom je op 180+10-4= 186 :)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

_Steffie

Berichten: 1070
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:11

Die + 10 en - 4 staan er onderin als notitie van het tellen. Als je voor alles een 6 krijgt heb je precies 180 punten. Ze tellen dus alle cijfers hoger dan een zes erbij op = +10 puten. Alles lager dan een 6 gaat er vanaf -4 punten. Zo kom je op 180 +10 -4 = 186.
Hier hoef je dus verder niks mee :)
edit: anderen waren me voor...

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Puntentelling protocol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 14:21

Ooooh zo :) bedankt iedereen!

Spoiler:
niet interessant

rocky_1995

Berichten: 655
Geregistreerd: 22-12-11

Re: Puntentelling protocol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:30

Naast dat het snel rekent voor de schrijver, is het ook handig voor het secretariaat. Zij moeten alles narekenen en daardoor kunnen ze de gedachtegang van het optellen door de schrijver volgen. Mocht er een foutje inzitten, dan is dit sneller te ontdekken.
Ik ben ruim een 1,5 jaar lang de vaste schrijver geweest van een jury en het scheelt enorm veel tijd om op de bovengenoemde manier de punten te tellen. Tussen de combinaties door heb je namelijk vaak niet voldoende tijd om uitgebreid puntje voor puntje op te tellen, omdat er meestal ook nog commentaar onderaan de protocol bijgeschreven moest worden.

[o]

Anoniem

Re: Puntentelling protocol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:32

Je schrijft dat het niet zo goed ging, maar je hebt een ruim winstpunt gehaald en maar twee vijven! Dat is gewoon een keurige proef hoor :j

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 14:55

Blijheid schreef:
Je schrijft dat het niet zo goed ging, maar je hebt een ruim winstpunt gehaald en maar twee vijven! Dat is gewoon een keurige proef hoor :j


Oh dankjewel :) vergeleken met de rest ging het niet zo goed maarja goed om te horen dat het qua punten nog niet zo slecht was *\o/*

Spoiler:
niet interessant


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun, FCSA en 43 bezoekers