Auto kopen, maar welke?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 15:26

Hallo allemaal,

Ik zit met een dillematje, het zit namelijk zo. De kans is redelijk groot dat ik binnenkort werk heb, dit zou dan zeer waarschijnlijk voor 40 uur per week zijn. Dit betekent dat de kans er komt om een auto te kopen, dit wil ik al langer maar nog geen mogelijkheid toe gehad.

Nu ben ik al een tijdje wel aan het kijken en oriënteren en weet niet zo goed waar ik voor moet gaan, wat nu juist goeie en fijne auto's zijn en wat niet. Als budget heb ik een euro of 700 maximaal voor ogen eigenlijk. Mag richting de 1000 maar liever niet. Dit ook omdat het een eerste autotje is en dergelijke en ik ook eerst wil kijken hoe het werk en alles zou verlopen voor ik echt een duurdere auto zou willen kopen.

Grote auto's vind ik leuk omdat ze groot zijn, maar de ruimte heb ik niet nodig. Dus vandaar dat ik niet een al te grote auto zou willen. Een stationwagen hoeft van mij dus niet zo nodig.

Ik heb een paar voorbeelden van wat ik leuke auto's vind, momenteel spreekt de opel tigra (oude model) me het meeste aan. Ook de fiat coupe en de mazda 323 vind ik leuke auto's. Wat ik eigenlijk sowieso wil is een auto met een beetje sportief uiterlijk en niet al te standaard. Nu is mijn vraag hebben jullie ervaringen of meningen over de bovenstaande auto's. En wat zouden jullie verder goede auto's vinden die bij mijn voorbeelden zouden passen in hetzelfde straatje zegmaar?

Mochten jullie andere tips hebben mbt het kopen van een auto ofzo zijn deze ook uiteraard altijd welkom!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:04

Ik zou vooral met goedkope auto's heel goed opletten. Goedkoop is duurkoop is vaak de realiteit. Voor dat budget moet je echt goed zoeken om een auto te vinden die makkelijk zonder veel extra kosten een paar jaar meegaat...

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:07

He als je een maand eerder was geweest ... heb net mijn fiat coupe verkocht!!
Maar een fiat coupe voor 700 euro in perfecte staat is wel een lot uit de loterij zoeken hoor! Ik ken een fiat coupe garage misschien moet je bij hen eens informeren... er staat op marktplaats een coupe voor niet al te veel geld maar die schijnt niet goed te zijn... dus voor dat je bij die wil gaan kijken haha!
Ik weet dat mijn vader tzt die van hem ook wil weg doen maar dan zit je wel aan 1.000 euro denk ik zo maar.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:12

Een Honda Civic. Geloof dat je die wel in die prijsklasse kunt vinden, het zijn sportieve auto's en niet aan mot te krijgen.

Goof

Berichten: 28612
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:44

Er zijn echt zo belachelijk veel topics over 'auto's kopen', gaan die eens lezen, dan kom je vast zat tips tegen.
VWB je uit te geven bedrag; ik vind het erg laag, als je weinig verwachtingen hebt kun je vast iets vinden, maar verwacht niet er nog jarenlang probleemloos in rond te rijden (of je bent net die ene uitzondering). Ik zou bijna zeggen 'goedkoop is duurkoop'.

Sirocco12
Berichten: 79
Geregistreerd: 15-04-15

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:50

Ik heb een paar maanden terug voor 750 euro een Nissan Micra gekocht, die nog steeds prima rijdt en me heel goed bevalt. Maar dat was nogal een gelukje, zeker voor dat bedrag. Het blijft een gok, om voor dit bedrag een auto te kopen. Ik hoop gewoon dat 'ie nog tot volgende zomer meegaat en dan zien we wel. Ik denk dat je goed moet nadenken over je budget, als je dat iets opschroeft vind je denk ik auto's die langer mee gaan.

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:56

Toyota starlet! Is niet groot, wel goed. Heb de mijne 3,5 jaar geleden voor 1400 gekocht. En nooit problemen mee.
Voor 750 moet nu wel lukken denk ik.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:59

Lienek schreef:
He als je een maand eerder was geweest ... heb net mijn fiat coupe verkocht!!
Maar een fiat coupe voor 700 euro in perfecte staat is wel een lot uit de loterij zoeken hoor! Ik ken een fiat coupe garage misschien moet je bij hen eens informeren... er staat op marktplaats een coupe voor niet al te veel geld maar die schijnt niet goed te zijn... dus voor dat je bij die wil gaan kijken haha!
Ik weet dat mijn vader tzt die van hem ook wil weg doen maar dan zit je wel aan 1.000 euro denk ik zo maar.


Ik mijn mazda 323 _O- Wel voor 1000.
Voor jou budget kun je niet veel eisen stellen, en inderdaad niet verwachten er nog lang zorgeloos in te rijden of hem weer leuk verkopen.

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:28

Met een oude japanner kun je niet fout gaan. Dus een Mazda 323 is een betrouwbare keuze, eveneens een Honda Civic bijv.
Opel Tigra is ook niks mis mee. Ik zelf zou een Fiat Coupe niet als eerste auto nemen.

Verder een Ford Fiesta uit de jaren 90, is ook niet kapot te krijgen, maar die zijn niet 'stoer' kwa uiterlijk, wellicht een Ford Puma..

Succes

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:35

Ik zou voor een Japanner gaan.

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:47

Idd Japanners staan bekend als de motoren die altijd door gaan. Heb nu zelf een Mitsubishi carisma :). Mag nog een leuk trailertje trekken ook.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:53

Ik zou doorsparen zodat je een goede auto kunt kopen. Goedkoop is duurkoop en het kan maar zo zijn dat je met een wat duurdere auto over de hele linie goedkoper uit bent ;)

€700 is toch serieus geen budget voor een auto :=

[o]

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:54

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje en ik heb nu een Kia op het oog.
Vroeger had mijn familie ook altijd een Kia en die is echt jarenlang mee gegaan!
Zijn sterke auto's, over het algemeen zuinig, niet duur in aanschaf en onderdelen zijn ook niet belachelijk duur. Moeite waard om eens naar te kijken

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:57

Denk ook even na over hoeveel je maandelijks wilt uitgeven aan je auto, wegenbelasting, verzekering, brandstof. Hoe groter je auto hoe duurder dat is over het algemeen. Dan is je goedkope grote auto na een paar maanden toch ineens duur.

Overigens denk ik dat je voor 700 euro weinig te wensen hebt (sportief, apart).

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:58

Ik begon ook met een budget van 2000, daarna 3000, daarna 5000 en eindigde met een auto van 700 :') ik wou een zuinige lichte auto die nog wel een aantal jaar mee moet kunnen. Begon bij een Opel Corsa uit 2002 en eindigde met een Toyota Aygo uit 2011 :') zocht wel naar automaat wat de zoektocht er niet makkelijker op maakte. Dus kijk of je je budget omhoog kan doen :)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:59

Ik er ook op letten hoeveel wegen belasting je betaald...(bij een grotere auto/zwaardere) kan dat toch een aardig bom geld kosten.

Hoeveel KM ga je rijden? als je een oude zuipert hebt..heb je binnen no time al veel geld aan brandstof uitgegeven.
Ik zou dan eerder denken aan klein zuinig.........

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:02

Wil je voor dat budget een auto kopen, laat je dan adviseren door iemand die weet waar je naar moet kijken. Het belangrijkste bij zulke auto's is, is dat ze 'van binnen' nog goed zijn

Heb zelf dit jaar een opel corsa b gekocht voor 650 waarvoor ik wel wat kleine onderdelen heb moeten vervangen en van buiten niet de allermooiste, maar voor derest loopt hij nog goed, lekt niet en niet al helemaal doorgeroest. Dus opel corsa zou ik je ook aanraden, die kun je nog wel in goede staat vinden en zijn ook goedkoop qua wegenbelasting en gebruik

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:03

Klinkt herkenbaar Lifaya. Hier ook uiteindelijk toch meer uitgegeven.
Japanners zijn betrouwbaar inderdaad, en ja, ze blijven ook gaan. Maar, vergis je er niet in dat je aan elke oudere auto onderhoud kwijt bent. Onderdelen gaan geen leven lang mee en bij apk elk jaar wordt ook vaak weer iets kleins of groots gevonden...
Ik heb een mazda gehad uit 2000, ding bleef inderdaad rijden, maar ik ben toch uiteindelijk heel wat kwijt geweest aan onderdelen die vervangen moesten. Distributieriem hier, remblokken daar, dan weer bougies. Ik heb de auto met veel plezier 5 jaar gereden, maar die was toch een heel stukje duurder toen ik hem kocht dan 700 euro. En ook daar had ik dus al genoeg onderhoudskosten aan. Mijn geliefde toyota uit 1992 ook, het is een liefhebbers auto, blijft wel rijden, is en goede en sterke auto, maar toch kost die me ook geld aan onderdelen.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 19:10

Bedankt voor alle tips en adviezen, van mijn kanshebbers is de mazda dus het beste als ik het zo begrijp? Ik moet ff kijken wat mijn exacte budget word, maar zeker aan een eerste auto wil ik niet te veel uitgeven qua aanschaf.

Fiat coupe is idd wel een duurdere prijsklasse al en merk ik al dat die niet onder de 1000 euro te krijgen zijn. Althans geen fatsoenlijke. Opel tigra's en mazda 323 kom je nog wel eens tegen. Naar de andere genoemde hier ga ik ook eens kijken!

Ik ga hem ook nodig hebben om op mijn werk te komen, de woon werk afstand zal ongeveer 20 km zijn, dus een km of 40 per dag. Daarnaast rijd ik daarbuiten denk ik ook nog wel wat kilometers weg. ik denk dat ik zo een 300 tot 500 km per week wel ga rijden. Weet niet of dat nou echt veel is.

Momenteel doe ik alles op de scooter en omdat ik fulltime ga werken en met de koudste maanden niet graag op de scooter ga (ook ivm gladheid) zou ik toch snel willen kijken voor een eerste auto. Daarom ook mijn lagere budget.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:52

25000 op jaarbasis is nog best een hoop. Zou dus echt zoeken naar een degelijke auto.

Nachocheese
Berichten: 780
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:57

€700,- voor een auto is inderdaad niet heel erg veel. Terwijl de KM's die je noemt nog behoorlijk zijn.

Ik heb voor 6 maanden een smart aangeschaft voor 1250 euro, stage was ongeveer 12 km van huis af. Maar voor onder die prijs kon ik niet echt een fatsoenlijke auto vinden.

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:59

Hier in de buurt zit Dicks Autocentrum.
Deze staat bekend om zijn goedkope sement auto's. Wie weet staat daar iets voor je tussen: http://www.dicksautocentrum.nl/

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:39

Ik verplaatst je topic even naar Huis Tuin en Techniek :)

LZP -> HTT


xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:50

Ik heb zelf een Ford Ka al jaren en zie vaak Ford Ka's voorbij komen voor onder de 1000 euro. Mijn Fordje Ka rijdt echt top, nog nauwelijks problemen mee gehad!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarieAnne, ryukapple, sanneloveyou, spruitje12 en 26 bezoekers