Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 10:31

In november verhuis ik vanuit het hoge noorden naar Amersfoort voor mijn werk. Uiteraard wil ik mijn paard ook meenemen dus ben ik opzoek naar een heel goed plekje voor haar. Het gaat om een 12 jarige nrps merrie. We rijden voornamelijk recreatief/klassieke dressuur. Er zijn een paard dingen die ik erg belangrijk vindt:

- veel ruimte voor vrije beweging. Mijn voorkeur gaat uit naar een bewegingsstal/paddock paradise/hit actief stal of in de winter minstens 8 uurtjes per dag in een groep in de paddock en in de zomer de hele dag/nacht weidegang.
- minstens 4x per dag voeren (ruwvoer)
- in ieder geval een goede buitenbak
- gezellige sfeer op stal waar iedereen elkaar in zijn waarde laat
- geen doe het zelf stal waarbij ik mijn paard elke dag zelf buiten moet zetten en voeren. Zelf uitmesten of een binnenhaal beurt vind ik niet erg.
- niet te druk, mijn paard heeft veel rust en ruimte nodig
- aan of vlakbij het bos. Ik wil graag meer gaan buiten rijden maar mijn paard vind doorgaande wegen met veel verkeer en de trailer spannend.

Aangezien ik helemaal nieuw ben in de omgeving vind ik het lastig om een goed beeld te krijgen van het aanbod. Uiteraard heb ik al wel zelf op marktplaats, google en oudere topics gekeken. Ik hoop op wat tips van ervaringsdeskundigen uit de omgeving.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:19

Ik denk dat het met de eisen een beetje lastig gaat worden hier in de omgeving. Er is sowieso niet heel erg veel bos, en als het bij het bos is is er vaak minimale weidegang. Ik denk dat je dan echt verder moet gaan kijken qua afstand :) Of je eisen een beetje bijstellen als je toch dichtbij wilt?

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:46

Herkenbaar verhaal :D In mijn topic staan een paar linkjes en tips en ik vond op MP ook aardig wat interessante stallen staan. [ED] Gez: groepshuisvesting of ruime stalling omg Amersfoort
Ik sta zelf nu in Soest op een privéstalletje dus kan je niet aan een stal helpen, maar hier is meer dan genoeg bos in de omgeving.

Ik heb ook nog gekeken bij stal de Aarderhoeve waar ik wel positief over was. Zij hebben groepshuisvesting en losse boxen, binnenbak, buitenbak, longeerton, kantine en liggen aan de valleitrail. Ze zitten in Achterberg, zo'n 10km van ons huis toen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:47

Achterveld :P

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:49

:o Inderdaad, correctie, Achterveld. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:52

Achterberg bestaat wel maar dat ligt ergens anders. :P

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:48

Met de hoeveelheid tijd die je je paard buiten wilt hebben wordt Amersfoort idd lastig. Al vind ik wel dat je gelijk hebt in je eisen. Je zou kunnen informeren bij nimmerdor en marcroix.

Als je buiten Amersfoort gaat kijken worden je kansen veel groter. Soest is idd een goede als je aan de boskant zit. Google verder eens op Soesterberg, Zeist, Austerlitz, Woudenberg, Driebergen en Maarn. Allemaal midden in het bos en met de auto minder dan een half uur van Amersfoort.

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 21:32

Bedankt voor de tips. Ik beschik over een auto dus een stukje rijden vind ik niet zo erg :-) Ik heb nu gekeken bij Goldewijk stables in woudenberg en Ten Cate stables in Leersum. Beide absoluut niet verkeerd maar ik wil nog wel even verder kijken. Deze week ben ik nog van plan om langs stal equilibrium te gaan in Overberg. Hebben jullie toevallig ervaring met deze stallen? Het lastige is ook dat de stal waar mijn paard nu staat precies is wat ik zoek (op het bos na dan) en lastig te overtreffen. Maarja dat is bij Leeuwarden dus daar kan ze niet blijven als ik verhuisd ben.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:12

Goldewijk Stables was toch onlangs opgeheven? Of heb ik het verkeerd?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:17

Bedoel je ook niet Beau Dandy's?
Die zit in Woudenberg.

PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:36

beau dandy's en goldewijk zitten op 1 terrein..

goldewijk word overgenomen per 1 november! beau dandy's raad ik je heel erg aan! kunnen met zn 2e of 3e in een paddock! ik sta er ook en t bevalt heel erg! heb nu happy horses!

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 17:47

Dat zou kunnen inderdaad. Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt op dat terrein. Via Google vind ik wel 4 stallen op het adres. Is Beau Dandy's niet voor western paarden? Opzich sprak de groepsstalling me daar wel aan. De individuele stallen en paddocks vond ik wat klein. Ik ben veel meer ruimte gewend. En ik vraag me een beetje af hoe mijn paard zal reageren op de drukte daar. Ik was er zaterdagmiddag en toen was het op het erf nogal druk. Misschien dat ik een deze dagen nog een keer ga kijken. De faciliteiten en ligging zijn daar voor mij wel ideaal

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:49

Dat zijn idd 4 verschillende stallen op 1 terrein. Persoonlijk vind ik de paddocks veel te klein en het aantal paarden veel te groot. Of je moet in een van de groepen die permanent buiten staan kunnen komen maar bij mijn weten zijn die vol.

feliciaa

Berichten: 2264
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 07:20

Ik vond de paddock inderdaad ook erg klein en dat vond ik ook van de weides. Maar ik begreep dat er nog een extra wei was voor de paarden die 24/7 buiten blijven in de zomer. De groepsstalling was wel een mogelijkheid volgens de man die ik sprak (Gert Jan heet hij geloof ik), daar is de ruimte voor de paarden weer beduidend groter. Ze hadden alleen geen droge plek met stro oid om te liggen en er staan paarden met ijzers tussen wat ik wel wat riskant vindt.

lauralarissa

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:29

Ik ben vanuit noord Holland naar Scherpenzeel verhuist vorig jaar en mijn paard staat bij Ten Cate Stables. Ik ben er erg tevreden over. Gezellige sfeer, wordt veel gedaan met stadgenoten en er is een hoop bespreekbaar. Mocht je nog meer vragen hebben over de stal dan kan je een pb sturen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:25

Goldewijk stables is voor mij een absolute afrader. Rare fratsen met paarden niet voeren en meer...

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:41

Ik zou bij dat terrein aan de Meent met die vier stallen wegblijven. Alleen die postzegels die ze als paddock gebruiken al...
De stal in Overberg die je noemde is een enorme aanrader! Kost wel wat, stukje rijden ook, plus zelf mesten. Maar heel fijne plek en eigenaresse heeft hart voor paarden.
De stal in Achterveld ken ik zelf niet, maar heeft nieuwe eigenaar sinds enige tijd en ik hoor goede verhalen. Ze zitten aan de Vallei Trail, meen ik, dus fijn voor buiten rijden.

PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Stalling gezocht omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:42

sinds dat ik er sta krijgen de paarden onbeperkt te eten in de groepstallen en krijgen ze vanaf morgen ook droge ligplekken erbij! en zomers dan 247 buiten!