Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nynke1995

Berichten: 1205
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Fryslân

Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 14:21

Hallo,

Wij willen misschien een steigerhouten eettafel laten maken en deze laten behandelen met white wash. We gaan hem dan binnen neerzetten met ik denk grijze stoeltjes.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je zo'n tafel wel afnemen met een doekje? Want ze worden ook veel gebruikt om buiten neer te zetten.

Groetjes Nynke


Anoniem

Re: Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:25

Ik heb een white-wash steigerhouten bureau (en bed, en kast...) op mijn slaapkamer staan en haal er altijd zo'n gele stofdoek overheen, voor vlekken maak ik zo'n doek gewoon nat. Zou je wel aanraden om een tafelkleed te gebruiken.

Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:27

Wat je kan doen is de tafel nog een laagje laten vernissen. Hier heb ik een tafeltje geverfd met white wash van de Action ( :D ) en dan behandelt met vernis. Tafeltje doet het prima en is makkelijk schoon te vegen. Er is helaas wel al een vlek die ik er niet uit krijg.. Maar vanaf dan idd ook enige tafelbescherming gaan gebruiken. (Placemats)

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:28

Inderdaad minimaal 1 laag vernis er over. Bij mijn tafel zit er een laag te weinig op, dus inmiddels heeft die nu een paar vlekken die ik er niet uit krijg. Mijn vriend heeft bij zijn tafel meer tijd gestoken in het vernissen, en die tafel gaat al jaren vlekkeloos door het leven.

nynke1995

Berichten: 1205
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Fryslân

Re: Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 14:39

Ja tafelkleed is sowieso de bedoeling tijdens het eten, maar de man die hem maakt doet volgens mij alleen de white wash er overheen. 1 of 2 lagen, daar ben ik nog niet over uit haha.

En vernis doe je alleen over het blad dan? Zie je dat ook zitten?

bedankt alvast voor de snelle antwoorden :)

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:42

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar skylt lak schijnt een matte finish te geven en het hout totaal niet te verkleuren. Misschien is dat wat ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:00

Ik hoorde toevallig deze week van de timmerman die de tafel van mijn vriendin gemaakt heeft hetzelfde: whitewash beits erop en dan het blad nog een keer met een matte lak doen. Je ziet er niks van, maar het beschermt wel. Dan kun je hem gewoon met een vochtige doek afnemen.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:29

Mijn moeder heeft onze eettafel en bijzettafel ook met White wash geverfd. Zij heeft enkel geschuurd en daarna 2 laagjes verf. Inmiddels alweer zo'n 3 jaar geleden denk en wij hebben met eten nooit bescherming op de tafel. Nemen de tafels af met een vochtig vatendoek en hebben eigenlijk nog nooit een vlek gehad die er niet af ging.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:41

Ik heb een steiger houten kast met greywash in de bijkeuken. Ik heb het niet afgelakt, maar mis dat achteraf gezien wel, dus kan het zeker aanraden voor een tafel!
Afbeelding


Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Steigerhouten eettafel white wash, schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:55

Wat een gave kast!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, cinniz123, judith_irene, kosseh, xSalina en 17 bezoekers