Alleen rondreizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
drafbalk

Berichten: 1931
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Limburg

Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 09:06

Hallo,

Ik ben begin februari klaar met mijn opleiding. Na nadenken wat ik daarna wil gaan doen (verder studeren, werken, reizen) heb ik toch besloten om er eerst een tijdje tussenuit te gaan naar het buitenland. Maar nu dus de vraag, waarheen?
Ik heb geen specifiek land in mijn hoofd. Wel wil ik graag ergens heen met een mooie natuur en niet te toeristisch. Ik reis voor de eerste keer alleen, dus dat is al best spannend. Ik heb ook over backpacken gelezen, maar vindt dat toch net te veel van het goede als 20 jarige meid.
Ik kwam ook wat sites tegen met reisorganisaties voor mensen die alleen weggaan. Dan heb je een bepaald programma waar je dan als groep aan deel neemt. Dit programma lijkt me wel een leuk, maar ik weet niet of ik genoeg rust heb als ik met een groep mee ga.
Ook ben ik wat tegen gekomen over een reisorganisatie die een rondtrek in een bepaald gebied heeft geregeld met overnachtingen en bepaalde hoogtepunten om te bezoeken. Dit lijkt me wel heel leuk.

Wat ik ook aan het overwegen ben is om in een ontwikkelingsland als vrijwilliger in een school les te geven. Dit staat ten eerste ook zeer goed op je CV, maar verder lijkt het me ook een indrukwekkende ervaring. Het jammere is dat je er toch nog wel een bedrag voor neer moet leggen, en de natuur mij in zo’n land niet echt aan spreekt (heel droog en warm). Nu weet ik natuurlijk niet of dit overal zo is.

Wat ook nog een optie is is om op een stal te werken die gericht is op wedstrijdpaarden in de western. Hier zou ik dan bij trainers veel willen leren. Het risico wat ik dan wel loop is dat ik ter compensatie veel op de stal moet meehelpen. Wat natuurlijk helemaal niet erg is, maar het niet zo moet zijn dat ik vrijwel alleen maar bezig ben met stallen mesten. Dit is dus nog even uitpluizen wat de mogelijkheden zijn op elke stal.

Het zijn dus een hoop mogelijkheden die ik heb, en met niet zo veel tijd meer om te regelen. Ik vroeg me af of jullie misschien ervaringen hebben omtrent het alleen reizen en wat jullie aanbevelingen en tips zijn!


LoveBodin

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:11

Kijk anders eens op workaway enzo, als je graag nog wat werk wil doen.

In je eentje rondreizen is wel erg gaaf hoor! Je ontmoet vaak toch ook makkelijk nieuwe mensen (makkelijker dan als je alleen bent!).

Welke opleiding heb je af? Je kan natuurlijk ook wat doen in het verlengde van je opleiding (maar ligt wel beetje aan welke opleiding je hebt gedaan natuurlijk).

Met een groep heb ik verder geen ervaring mee, maar denk dat het zeker erg leuk kan zijn!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"


drafbalk

Berichten: 1931
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Limburg

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 09:23

Ik doe een opleiding chemisch fysisch analist mbo nivo 4. Werken op een laboratorium dus.
Ik heb geen enorm groot budget, dus probeer alles ook een beetje acceptabel te houden. Tijdens mijn 'vakantie' werken is dus ook geen probleem. Het is alleen wel lastig om dat op mijn opleiding aan te laten sluiten, maar dit is natuirlijk geen vereiste.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:31

Je weet niet of je genoeg rust hebt als je met een groep mee gaat maar je wilt wel op een stal gaan werken? De meeste rust en vrijheid heb je toch echt als je gewoon alleen, met een backpack, op pad gaat ;) Een koffer zou ik echt niet aan beginnen als je wilt rondreizen.

drafbalk

Berichten: 1931
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Limburg

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 11:49

Met genoeg rust bedoel ik niet te veel mensen om me heen. Als ik op een stal zou werken ben ik aan het werk en kan ook goed aanpakken. Ik ben niet iemand die een week lang lop het strand gaat liggen, maar wil graag dingen zien.

A_nouk

Berichten: 11631
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:36

Ik verplaats je topic eventjes naar bokt erop uit -> BEU

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:40

Hetzelfde heb ik na mijn studie gedaan, drie maanden naar Zuid Amerika. Eerst drie weken basis Spaans gehad en vrijwilligerswerk gedaan en daarna naar Argentinië, Chili, Bolivia en Peru geweest. Ook in Peru heb ik nog twee weken vrijwilligerswerk gedaan. De cursus Spaans en het vrijwilligerswerk heb ik gedaan via http://www.travelactive.nl/ en het reizen op de bonnefooi, of een dag van te voren een hostel/bus boeken. Ging allemaal prima :D

Zou het zo weer over doen! Leuke contacten aan overgehouden en de tijd van mijn leven gehad :D

drafbalk

Berichten: 1931
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Limburg

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 07:49

Op de bonnefooi durf ik toch niet echt. Misschien als ik wat meer ervaring heb. Wat zijn nog meer goede budget opties voor het reizen van plaats naar plaats?

Winged

Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:24

Ik heb een aantal jaar geleden een interrail door Europa gedaan, was toen 22. Beste ervaring ooit!

drafbalk

Berichten: 1931
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Limburg

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 16:24

Dat klinkt ook leuk! Maar zit je soms dan echt hele dagen in de trein?

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:27

Ik ben na mijn studie 2 maanden naar Canada geweest en heb op 2 ranches gewerkt :)

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
Follow my Canadian adventure on : http://elinescanadiandream.reislogger.nl/

Jacky ♥

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:49

drafbalk schreef:
Ik ben niet iemand die een week lang lop het strand gaat liggen, maar wil graag dingen zien.


Dat begrijp ik :) Ik raad je toch aan óf met een "georganiseerde" reis mee te gaan (vrijwilligerswerk, taalcursus, groepsreis), óf een reismaatje te zoeken, óf alleen te gaan. Dit zijn ook de keuzes die je jezelf gegeven hebt eigenlijk. Wat handig is om over na te denken is of je echt veel wilt zien/reizen, of dat je bereid bent wat langer op dezelfde plek te blijven (werk, cursus). Met een georganiseerd iets zit je toch altijd wel vast aan bepaalde verplichtingen. Wat denk ik voor jou wel tof is om te kijken of het mogelijk is, is om bijvoorbeeld is twee weken te werken/cursus te volgen en er daarna nog op uit te gaan? Dan ben je al een beetje bekend met het land, ken je misschien mensen die met je mee zouden willen of ga je gewoon alsnog alleen (met backpack: met een koffer ga je niet rondreizen tenzij je een auto met chauffeur hebt). :D

Ik ben zelf in Sri Lanka geweest en ik vond het een prachtig land (zoveel kleuren groen heb ik nog nooit gezien!). Vriendelijke bevolking, goedkoop leven, alleen wel ver weg :)

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:28

Hey Drafbalk, super leuk wat je van plan bent. Ik heb zelf deze zomer 9 weken in Amerika gewerkt als nanny en ponykampleidster/ paarde trainster. De beste tip die ik je kan geven is: "denk goed na over hoelang je er blijft." Ik merkte na 6 weken dat ik in een soort sleur kwam. Daarna vond ik het veel minder leuk en begon me aan allerlei dingen te irriteren.

En mocht je op een stal gaan werken, maar dan duidelijke afspraken over hoe je betaald word en hoeveel lessen je krijgt. De eerste 2 weken dat ik als ponykampleidster/ paarde trainster werkte kreeg ik 2 keer een uur les per dag en $10 dollar. Daarna kreeg ik nog steeds $10 dollar, maar bijna geen lessen meer. Wel moest ik allerlei paarden trainen, maar kreeg ik van de eigenaar van de stal niks extra daarvoor betaald terwijl zij geld daarvoor kreeg. Wat ik het vervelende vond was niet het minder lessen of meer rijden, maar dat ik me een beetje misbruikt voelde. Daarbij kwam dat een van mijn vriendinnen en collega het dubbele per dag kreeg, terwijl ze hetzelfde werk deed en minder ervaring had. (Daar kwam ik de laatste dag pas achter) En een andere collega hoefde alleen wanneer ze zelf wou komen, en kreeg dan 10$. Of ze er de hele dag was geweest of alleen maar 2 uurtje paardgereden had maakte niet uit. Vraag dus voor duidelijkheid en eerlijkheid voordat je aan de baan/reis begint.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:04

Als je echt wilt, moet je het gewoon DOEN. Ik heb ook eerst mijn heen- en terugticket geboekt en toen pas gedacht 'waar ben ik aan begonnen?' :+ :+ :Y) }:0 Achteraf denk ik ook wel eens, pfoe hoe heb ik dat gedaan in mijn uppie maanden naar Zuid Amerika? Het geheim is gewoon doen, geen beren op de weg zien, logisch blijven nadenken en gaan.

Qua financien heb ik een half jaar eerst gewerkt en super veel gespaard, dan kun je ook echt leuke dingen doen. Geef jezelf de tijd, je bent nog hartstikke jong. Met een gevulde portemonee (en dan echt geen tienduizend), kun je zoveel meer! Als je de tijd van je leven echt wilt hebben, dan moet je hier lekker in gaan investeren. Spijt ga je er echt niet van krijgen. Zelfs als je het krijgt, dan koop je een ticket en ben je weer terug.

Ik heb zoveel mensen gesproken die het achteraf wilden doen en nog steeds kom ik collega's tegen die het hadden willen doen, maar ja nu getrouwd, kinderen, huis... (en dan nog als je het echt wilt dan ga je het gewoon doen). Wij gaan in ieder geval wel weer een reis samen plannen, een wereldreis, wanneer? Geen idee, maar we gaan het echt gewoon doen!

drafbalk

Berichten: 1931
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Limburg

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 09:06

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik heb toevallig op fb een advertentie voorbij zien komen van een trainingsstal in oostenrijk die voor minimaal drie maanden hulp zocht oo stal. Denk hierbij aan de verzorging van paarden, gezamenlijk mesten, jonge en oudere paarden trainen. Dit tegen een bedrag van 300 euro en gratis mogen wonen in het appartement.
Dit is natuurlijk een geweldige kans, echter is drie maanden voor mij te lang om mijn eigen paard achter te laten vanwege training. Nu mag ik mijn paard ook meenemen, en dat ik dan geen loon krijg. Helaas is Oostenrijk niet ff om de hoek om er met je paard heen te gaan. Iemand die hier een goede oplossing in ziet?
Het is nog niks officieels, maar wil wel graag alle opties afwegen wat verstandig is.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:37

Transportbedrijf benaderen voor een offerte? Deze afstanden zou ik persoonlijk niet zelf afleggen in een trailer. Een bijrijder zoeken die voor een bepaald symbolisch bedrag (< 300€, speel je quite) je paard verder kan trainen?

Waarom wil je persé je paard 'laten' trainen?

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Re: Alleen rondreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:26

Je kunt ook je paard aan bieden als "te huur". Er zijn genoeg mensen op zoek naar een "proefpaard" om te zien of het hebben van een eigen paard iets voor hun is. Dan heb je geen kosten aan je paard en word hij gereden. Nadeel natuurlijk dat je niet gemakkelijk kunt controleren of hij gereden en verzorgt word zoals jij het wil.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers