Bedwantsen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 14:07

Hallo,

Ik zit momenteel al 2 maanden in Curacao voor mijn stage. Ik woon in een groot studentenhuis waar ik mijn eigen kamertje heb maar keuken en badkamer deel. Nu heb ik een probleem. Ik heb opeens naast de muggenbulten last van kleine jeukende bultjes. Ik vond het verdacht veel op bedwantsen lijken en als ik de symptomen bekijk op internet komt het wel erg overeen. De huivesting heeft al op hard aandringen wel gespoten met iets in mijn kamer. Nu vind ik allemaal beestjes op de grond in mijn kamer. Het lijkt alsof ik de bedwantsen nu echt met mijn ogen heb gezien.

Ik hoop dat iemand hier misschien verstand of ervaring met bedwantsen heeft en kan bevestigen dat dit ze zijn. Zo niet, wat voor beestjes zijn dit wel? Ik heb ook zwarte puntjes in mijn bed wat poepjes van de bedwantsen lijken.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...


tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:11


[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:13

Lijken mij idd bedwantsen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:53

Ik wil je niet heel erg over de zeik jagen maar zijn het geen kakkerlakken baby's? Bedwantsen zijn een stuk kleiner voor zover ik weet..

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:57

Bedwantsen zijn idd veel kleiner en als jij je beddengoed Goed en warm wast met regelmaat en de ruimte goed ventileert bijna onmogelijk om te krijgen! En ook vrij snel weer weg.

_emmma_

Berichten: 313
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:19

o0eefje0o schreef:
Bedwantsen zijn idd veel kleiner en als jij je beddengoed Goed en warm wast met regelmaat en de ruimte goed ventileert bijna onmogelijk om te krijgen! En ook vrij snel weer weg.


dit is echt niet waar bedwatsen heb je zo (ook in schone hotels) en zijn vreselijk moeilijk weg te krijgen!
wij hebben ooit gedacht dat we ze hadden dit bleek uiteindelijk niet zo. Maar de GGD is geweest om te
kijken en ze zijn echt een plaag aan het worden. snel resistent voor gif en moeten eigenlijk met hittebesrijding bestreden worden. Zorg ervoor dat als je naar huis toe gaat dat al je kleding in de droger
gaat op 60 graden minimaal, het lieftst gooi je zoveel mogelijk weg want de eitjes kunnen overal zitten
en je wilt ze echt niet in je huis hebben.

hoe zien je bultjes eruit? veel bulten bij elkaar in de buurt? volwassen bedwantsen zijn overigens goed te zien met het blote oog, niet piepklein iig. De jonkies zijn een beetje doorzichtig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:02

Lijken ze op een van deze plaatjes in de tussenstadia?
Afbeelding

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 20:24

Ja ze lijken wel op het 3e stadium als ik het vergelijk met de foto's. Als ik het vergelijk met babykakkerlakken op Google lijken die er toch minder op. Toch lijkt het alsof de bedwantsen op de foto's op Google meer een hardere pantser hebben.. Ik krijg van de huisbaas nu een nieuw schoon matras maar denk dat het weinig zin heeft om alleen het matras te vervangen.. We beschikken alleen over een wasmachine die sowieso geen 60 graden haalt.. Misschien handwassen met gekookt water?

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:32

Bedwantsen gaan overal tussen zitten, dus met beddengoed uitwassen ben je er nog niet.

Misschien een stom idee, maar kunnen het geen luizen of vlooien zijn?

Citaat:
Bedwantsen verbergen zich voornamelijk in de zomen van matrassen, in kieren van het bedframe, achter de bedombouw (vooral bij het hoofdeinde) en bij plinten. Een flinke plaag gaat vaak gepaard met een donkere of zwarte verkleuring van de matras door de uitwerpselen van de bedwantsen.

Zoals de naam al doet vermoeden worden bedwantsen vaak aangetroffen in het bed of in beddengoed, maar ze kunnen ook verstopt zitten in meubels. Bedwantsen worden vaak aangetroffen in:

bedframes en hoofdeinden
beddengoed, zoals kussens, dekens, dekbedden, lakens
de naden van matrassen
nachtkastjes
in kasten (vooral als hier het beddengoed in bewaard wordt)
onder plinten
tapijten
ondertapijt
tussen de vloerdelen
in gebarsten en gebroken pleisterwerk
achter loslatend behang
in elektrische apparaten zoals laptops en babyfoons
stopcontacten
verlichting

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18048
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 01:17

Bedwantsen zijn een groot probleem, wereldwijd. Als je in een hotel komt wordt aangeraden om je spullen in het bad te bewaren als dat mogelijk is.
Ik meen dat je de beten kunt herkennen omdat ze in groepjes van drie zitten. Ontbijt-lunch-avondeten zeggen ze dan voor de grap. Of misschien waren het groepjes van 4, dat weet ik niet meer.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 13:54

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad wel groepjes bultjes maar niet veel. Vaak 2 naast elkaar. Echter heb ik afgelopen 2 nachten niet echt nieuwe beten gehad geloof ik. Ik hoop dat de spray dus echt geholpen heeft. Heerlijk geslapen ook op een nieuw matras. Al hoop ik niet dat de eitjes nu gaan uitkomen en weer vrolijk mijn matras inlopen..

Ik zal even kijken naar vlooien en luizen!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:59

Als het inderdaad bed bugs zijn heeft het complex een groot probleem want het kost bijzonder veel om ze uit te roeien. Stop in ieder geval vlak voor je weer terug gaat naar NL al je kleren en je tassen in een paar zwarte vuilniszakken en laat deze een dag of 2 daar in de volle zon buiten (op je balkon of in de tuin staan). Let them burn :P de beestjes dan he, haha.

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-16 21:14

De beestjes op de foto bleken volgens mensen die gekeken hebben toch babykakkerlakjes geweest te zijn. Ze hebben met een spray gespoten, nieuw matras gegeven en moet zeggen dat ik nu geen last meer heb van nieuwe bultjes! Denk dat het geen bedbugs waren anders hadden ze nog steeds in mijn kamer gezeten denk! Heel fijn, ik kan weer lekker slapen :D

Bedankt voor het meedenken allemaal!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:17

Dit is absoluut een soort kakkerlak. :j Van het hardnekkige soort. Je kunt beter die hele grote hebben, die zijn veel gemakkelijker te bestrijden. :)

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Bedwantsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 13:26

Ahoh.. Gelukkig geen beesten meer in mijn kamer gezien. Ga vanavond even alle koffers etc eruit halen en goed spuiten met spray voor de zekerheid.. Blijft dit ras zo klein?

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, valonka en 21 bezoekers