Die oh zo gekke acties van oma

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 23:18

Iedereen zijn oma heeft vast wel eens iets gedaan waarvan je je afvroeg; oma, why? Ze worden alweer een tikkeltje ouder en krijgen de jeugd van tegenwoordig niet helemaal mee.
Zo paste de oma van een vriend van mij op zijn huis terwijl ze op vakantie waren. Tegenwoordig zijn de broeken met gaten helemaal in. Wist oma niet, dus die heeft alle gaten mooi dichtgenaaid :j
En mijn oma stopt de batterijen van haar gehoorapparaat er met sticker en al in (dan werkt het batterijtje dus niet). Vaak zegt ze ook nog 'ohja, ik hoor jullie al een stuk beter!'

Herkennen jullie dit ook?

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:27

Moderatoropmerking:
Ik heb dit topic verhuisd. De huiskamer is bedoeld voor topics waarin over van alles en nog wat geklets kan worden, omdat dit topic een specifiek onderwerp heeft past het beter op LevenZonderPaarden.

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:38

Haha, super grappig :D :D

Mijn oma weet nu hoe ze emoji's moet sturen op whatsapp maar stuurt dan de meest random emoji's bij berichten zoals appel enzo ;)

Ook zette ze in het begin achter ieder berichtje: oma. (dus: hoe ging het op het werk oma)
Maar wel trots op dr dat ze al appt enzo (:

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:46

Mijn oma riep/roept in een baldadige bui altijd: "HI HA HONDENLUL!" Terwijl ze met een krant op een tafel slaat. _O-

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:48

Ze wilde weten wat Monica Lewinsky nu precies had gedaan.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:49

mijn oma bleef financieel in het verleden hangen..
Nu begin ik ook al een oud wijf te worden, maar vroegahhhh kostte een lekker gebakje bij de bakker zo'n 1.50 gulden. Dus ik bij oma, verheugde mij al op het gebruikelijke gebakje.. Kreeg ik een kwartje (25 cent dus, voor de jeugdigen hier).. Om wat lekkers voor mij zelf bij de bakker te gaan halen. -O-
ik heb dus jarenlang zelf mijn eigen gebakjes gekocht bij de bakker om oma niet voor het hoofd te stoten :') (best sneu als je 2 gulden zakgeld krijgt als 11 jarige en je loopt er iedere week een gebakje van te kopen :') )

Mijn andere oma daarentegen, was zeer jong van geest..
Zo nam ze ons regelmatig een middagje mee naar Amsterdam, lekker beetje winkelen en naar de bioscoop.

Dus wij dachten, we nemen oma te grazen.. 'welke film willen jullie heen?'. Nu dat werd dus Jurasic Parc. Laten we zeggen, oma had een zeer vermakelijk filmmiddag en wij konden s nachts niet slapen ongeveer. Maar goed, film afgelopen, nog even een souvenir winkel in.. Allemaal van dat grappige spul dat lawaai maakt.. zo'n opblaasbare hamer en als je daarmee ergens tegenaan sloeg hoorde je glasgerinkel.. dus ja idd, oma kon het niet laten.. STTT oma, niet doen, dat kan echt niet hoor, de verkoopster kijkt..

Vervolgens staat oma dus doodleuk alle dierenkop koektrommels te openen.. de hondenkop gaat dan blaffen, de kattenkop gaat miauwen, het paardenhoofd gaat hinniken (je kent ze misschien nog wel), vervolgens glipt ze ongemerkt de winkel uit (zo snel voor hoor leeftijd -O- ) en staat de verkoopster ineens achter ons, of we die flauwekul wel even willen laten. Ja, maar onze oma deed dat.. wijzend dus op oma die half staat te stikken van de lach buiten (wat door de verkoopster verward werd met een soort amechtige astma aanval van een krakkemikkig oudje) en zegt doodleuk: 'de jeugd van tegenwoordig, maar je oma de schuld geven is wel heel laag.. eruit jullie'.

Pippaa

Berichten: 1616
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:56

De oma van mijn man "fluistert" altijd als ze iets over iemand wil zeggen, helaas is haar fluisteren net zo hard als dat iemand normaal gesproken flink luid zou praten := Laatst zaten we op een terras, buigt ze zich naar me toe en "fluistert": "Nou, meestal vind ik die donkere kerels niks, maar deze is wel knap! Is hij niet wat voor jou!"
Die jongen had het gewoon gehoord _O- En ik ben dus met oma's kleinzoon getrouwd _O- Misschien was het een hint :P Dankjeeeeee, oma!

~ Pippa† ~ Jara ~ Auri ~

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:19

Haha, leuk topic! Hier geen opa's en oma's dus ik lees mee.

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:27

Mijn zusje had vroeger twee vissen en was er op een gegeven moment klaar mee. Nummer 1 was al overleden, dus het was wachten op nummer 2.
Tijdens de vakantie paste oma op de laatst overgebleven vis en die vond het zo zielig dat die alleen zat, dat ze er eentje bij gehaald had. Toen was mijn zusje weer terug bij af :+

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:29

Mijn oma is een passief-agressieve demonstrante tegen allerlei onrecht die haar door de gemeente wordt aangedaan (vind ze zelf). Als er in de winter niet goed gestrooid wordt op de stoep gaat ze gewoon midden op de weg wandelen met haar rollatortje. Leuk hoor, kom je de straat in en ziet daar een klein grijs wijffie met rollator midden over straat, vastberaden hoofdje erop, met een rij van 10 auto's erachter :') Het lijkt wel een optocht, 30 meter lang en met 3km per uur.

Het lachen vergaat je als jij degene bent die het opstandige mensje van de weg moet gaan plukken onder boze blikken van de automobilisten :P 'Oma, laat mij dan toch boodschappen halen als er sneeuw ligt', zeg ik dan. Maar nee hoor, stel je voor := 'De gemeente moet beter strooien en anders ga ik gewoon weer de straat op!' Zucht...
Laatst bijgewerkt door Mars op 19-10-16 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:31

Mars schreef:
Mijn oma is een passief-agressieve demonstrante tegen allerlei onrecht die haar door de gemeente wordt aangedaan (vind ze zelf). Als er in de winter niet goed gestrooid wordt op de stoep gaat ze gewoon midden op de weg wandelen met haar rollatortje. Leuk hoor, kom je de straat in en ziet daar een klein grijs wijffie met rollator midden over straat, vastberaden hoofdje erop, met een rij van 10 auto's erachter :') Het lijkt wel een optocht, 30 meter lang en met 3km per uur.

_O-

Siers83

Berichten: 7263
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:39

Helaas heb ik geen oma of opas meer, maar lees graag mee.

Mars jou oma is stoer! Heb luid gelachen om deze stunt.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:39

Alweer wat jaartjes geleden. Ouders hadden een eigen winkel (vrijdag koopavond) dus oma paste altijd op. Mochten van mama die avond de frituurpan opzetten. Oma vraagt aan mij hoe dat ding werkt... (Ik was 11 of jonger en wist niet beter dan dat pappa de frituurpan altijd op het gasfornuis zette en de stekker in het stopcontact deed) ik dus: je zet hem op het gasfornuis (houten aanrecht en boven het gasfornuis is de afzuigkap die altijd aan moet als je gaat koken of frituren) en doet de frituurpan aan, als het lampje uit gaat kan de patat erin. Oma: zet de (met plastic buitenkant) op het gasfornuis en doet vervolgens het gas aan! Ik: OMA!!!! NIET HET GAS!!!!!! JE MOET DE STEKKER IN HET STOPCONTACT DOEN!!!! Gauw het gas uit gedaan en oma is naar de snackbar gefietst om daar patatjes te gaan halen.
Ouders lagen in een deuk toen ze s' avonds thuis kwamen. Alleen de buitenkant van de frituurpan was wat gesmolten en het ding heeft nog vele jaartjes dienst gedaan. En oma? Die heeft nooit meer patat hoeven bakken
Laatst bijgewerkt door mvdende op 19-10-16 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:43

Hahaha. Mijn oma tegen de 80 aan rijd nog in de auto rond en zie het al voor me als het verkocht gaat worden met opmerking deze auto is van een oud vrouwtje geweest. :+


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:55

Oma is helemaal voor het homohuwelijk en elke keer als de pastoor langskomt in het bejaardentehuis of ze de bisschop ziet spreekt ze hen daar over aan :j
"Mevrouw, daar wil ik het nu niet over hebben!"
"Maar ik wel!"
En dan gewoon haar verhaal afsteken :D

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:06

@ Blijheid: dat is geweldig :D

Behalve verantwoordelijk voor plaatselijke verkeersopstopping heeft mijn oma trouwens ook een ware anticonceptie revolutie opgestart. In haar vruchtbare tijd die inmiddels natuurlijk prehistorisch is had je de Nederlandse Vereniging voor Seksuele Hervorming (een van de weinige plekken waar je anticonceptie etc kon krijgen, info over seks en zulks). Waar amper iemand van wist want braaf naar de kerk, plant u voort, geboortebeperking wat is dat? etc.
Omaatje was haar tijd echter ver vooruit, aan haar lijf geen polonaise en zij wist wel hoe ze aan een pil en condooms moest komen. Haar vriendinnen vonden het een super vondst want kregen van huis niets mee over hoe je nu kon voorkomen dat je zwanger werd. Oma werd hofleverancier voor de NVSH, ze had voor iedereen wel een foldertje liggen hoor :j Maar aangezien dat in die tijd toch eigenlijk wel taboe was had oma bedacht de vereniging om te dopen tot Nederlandse Vereniging voor Slecht Horenden :') Konden alle dames daar met goed fatsoen heen zonder thuis of in de kerk iets uit te moeten leggen :D

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

maralyn

Berichten: 10403
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:12

In de winkel lopen en oma vraagt "Heb je ook nog maandverband nodig? Voor als je op visite bent bij mij?"
Hard op praten over welke jongens ik leuk vond toen ik jonger was.

Maar.... ze verteld alles wel in alle trots. En omdat het mijn oma is, en een schat van een vrouw met een heel groot hart. Vergeef ik haar het aller liefst!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:15

Ik heb ook geen oma's meer , die van vaders kant was gewoon gemeen :P . Die van moeders kant overleed toen ik 12 was al laatste van mijn grootouders. Die vrouw haha mooi figuur , heb levende herinneringen aan die vrouw. De moppengrapjes over moffen en joden :o , en dan bleef ze maar doorgaan daarover :') .

Dus als iemand een oma overheeft , ik wil er weer 1 net als haar <3

AnnickT

Berichten: 1459
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:18

Mijn oma haat het als het warm is. Bij voorkeur moet het overdag onder 20 en 's nachts onder de 10 graden zijn. Op de warme dagen ging ze altijd op haar sokken naar de supermarkt :')

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:22

Heerlijk topic dit! Mijn oma is nu 82 en we hebben haar een paar maanden terug leren whatsappen. Dat geeft briljante berichten met heel veel emojis.Afbeelding

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:26

Hilarische verhalen _O-

Mijn oma is heel lief en niet zo grappig. Behalve als ze een te harde scheet liet, dan zei ze 'Pooooeeeeep'. :')

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:32

Lief! Mijn oma kan ook whatsappen, maar haar berichten moeten we meestal drie keer lezen en de leestekens nog invoegen voordat ze logisch zijn.
Diezelfde oma zegt al zo lang als ik me kan herinneren bij elk feestje wat ze organiseren "want het kan zo maar over zijn" (als in: nu vieren, want misschien ben je straks dood en dan kan het niet meer). Inmiddels is ze 87 en mijn opa 89 :')

Mijn andere oma is hartstikke dement; op haar goede dagen kan ze gesprekken nog een beetje volgen, wat soms resulteert in een lachstuip. Mijn opa zegt dan iets, waarop mijn oma naar hem knikt (zo'n enkele knik met nadruk) en zegt "hoor hem dan." Dan begint ze te grinniken en doen wij gezellig mee.
Toen ik nog klein was, logeerde ik vaak bij die opa en oma, ook in de zomervakantie. De zus van mijn opa kwam ook vaak logeren in dezelfde periode en met z'n drieën gingen we dan rummikuppen in de tuin. Ook als het 35 graden was: parasol boven de tafel en allemaal een afwasteiltje koud water voor onze voeten.

Oy with the poodles, already

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:34

Mijn oma vroeg een aantal maanden terug toen we eens bij haar op bezoek waren: ''En hoe gaat het op school? Je hebt geen vrienden toch?''

Thanks oma :D

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Die oh zo gekke acties van oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:06

wat is mijn oma dan eigenlijk saai en mijn opa helemaal .. -O- -O-

ik lees lekker met jullie verhalen mee O:)

:o I broke my heart in two,
one for me and one for you :o

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:16

MarJon schreef:
Mijn oma vroeg een aantal maanden terug toen we eens bij haar op bezoek waren: ''En hoe gaat het op school? Je hebt geen vrienden toch?''

Thanks oma :D

_O-

Ik kon het helaas nooit zo goed vinden met de oma van mijn moeders kant en de andere oma spreekt alleen Grieks en ik, nou ja, niet :D Nederlandse oma vergat wel vaak het verschil tussen de telefoon en de afstandsbediening, dat was wel leuk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Dammie, desi92, FransienE, LieZ_Horses, ManonGrr, MarliesSam, Marloes_92, moonsparkle, Nagini, Vinny12511 en 34 bezoekers