Oeps...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Oeps...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 05:40

Maandagavond had ik heerlijk afgesproken om met een goede vriendin samen te gaan rijden. Zij heeft geen eigen pony dus had bij mij op stal een (manege)pony gehuurd.
Van de week zat ik nog te denken: het is best wel heel lang geleden dat ik ben gevallen. Ik dacht wel een jaar of vijf geleden, reden dat ik dacht was eigenlijk omdat m'n cap niet zo lekker zat en terug dacht aan de tijd dat ik nog door de polder galoppeerde zonder zadel en cap (!) toen ik een jaar of dertien was. Heel onverantwoordelijk als ik er nu op terug kijk maar ja, het was wel een geweldig en ultiem gevoel van vrijheid, losse haren in de wind en gaan.
Maar goed, terug naar maandagavond. Nadat we kletsend hadden ingestapt gingen we allebei lekker aan de slag. Ik zette m'n rechtergalop in en was enthousiast over hoe mijn paardje lekker begon te ontspannen.
Helaas ging het in het derde rondje mis, wat er precies gebeurde weet ik niet maar hij verloor zijn balans, struikelde of tilde zijn benen gewoon niet goed op? Ik voelde hoe Pip, mijn lieve Appaloosa, richting de grond ging. Een fractie later lagen we op de grond, net in de hoek achterin in de bak.
Ik kwam met mijn hoofd voluit op de onderste ijzeren balk terecht van de omheining. Hoe Pip precies terecht is gekomen heb ik zelf niet kunnen zien. Het werd even zwart voor mijn ogen en hoewel ik meteen wilde opstaan en omdraaien om te zien hoe het met mijn pony was kon ik eventjes helemaal niks.
Na wat voor mij een eeuwigheid leek reageerde mijn spieren was en het eerste wat ik uitbracht was: hoe is het met mijn pony? Pip stond een paar meter achter mij, trillend op zijn benen van de schrik. Het eerste wat ik heb gedaan is hem helemaal nagekeken, gelukkig had hij geen verwondingen opgelopen.
Nog enigszins duizelig en met wat hoofdpijn opgestapt, eerste twee rondjes liep hij wel wat kreupel maar dit trok gelukkig algauw weg. Nadat ik tien minuutjes met hem had gestapt nog even een kort galopje op beide handen gemaakt en daarna lekker laten uitdraven aan de lange teugel.
Gelukkig was hij de dag erna ook niet stijf of kreupel, maar het even voor de zekerheid bij twintig minuten longeerwerk aan het halster gelaten.
Moraal van het verhaal? Heel simpel, wat was ik ontzettend blij dat ik die cap op had zeg! Zonder dat ik die op had gehad, had dit wel eens heel anders kunnen aflopen. Dus bij deze: ik zal er nooit meer over klagen!

Afbeelding

"Every horse is good for something..."
Pip, Bealfire, Nicky, Quint & Skype...


MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Oeps...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 06:01

Wat een mooi paardje heb je daar!
Gelukkig dat je wel je cap op had zeg. Ik herken het gevoel. Ben ook al heel wat keertjes blij geweest dat ik zo standvastig ben over 'nooit zonder cap!' Groot gelijk, zo zie je maar.
Twee weken terug ben ik ook nog in het bos met m'n paardje onderuit gegaan omdat hij struikelde, dus ook op m'n hoofd gevallen.
Pas je wel een beetje op met die hoofdpijn? Je kan een hersenschudding hebben en dan kan je beter even rustig aan doen.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Re: Oeps...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 06:43

Ja, met die mogelijkheid had ik al rekening gehouden, mede daardoor ook de longeerdag ingelast gisteren hoor. Ik rijd nog meer paarden, die hadden gisteren ook een longeerdag. Ga vandaag even aankijken hoe het op m'n eigen paardje gaat.
Had jij veel last van je val? Ja, zo zie je maar weer... Je hoeft er niet eens altijd vanaf te vallen, maar zo een soort ongelukje zit ook (in mijn geval, letterlijk) in een klein hoekje.

"Every horse is good for something..."
Pip, Bealfire, Nicky, Quint & Skype...

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Re: Oeps...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:15

Oei, dan zeur je niet zo snel meer nee! Gelukkig is alles goed afgelopen :)

Ik heb ook jaren lopen zeuren over de bodyprotector die ik per se van mijn ouders moest dragen, totdat ik van een paar af donderde en een zwaar gekneusde rug opliep. Zou niet willen weten wat er gebeurd zou zijn zonder die bodyprotector

tamary

Berichten: 29057
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Oeps...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:21

Goed dat je je cap op had. Maar nu die zo'n harde klap opgevangen heeft, is die helaas wel op. Nieuwe cap kopen voordat je weer op stapt, deze beschermd je niet een 2e keer meer.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:22

Bodyprotector rijd ik ook bijna altijd mee. En inderdaad, die keet dat ik dacht 'ach, kan wel een keer zonder', lag ik er dus ook naast omdat er een ree uit de bosjes kwam en m'n paard sprong opzij en ik niet.

Van de struikelpartij had ik een week lang stevige spierpijn door m'n hele bovenlijf en zeker 4 dagen een beetje hoofdpijn. Ik was ook 2 seconden kwijt, dus heb mezelf gediagnosticeerd met een lichte hersenschudding en een paar dagen rustig aan gedaan.

En dan rijd ik met mijn superbrave coole IJslander die niet opkijkt van een trekker of een wielrenpeloton. Je weet het gewoon nooit.
Met te laat ontdekte laaghangende takken en vallende eikels en in een hagelbui is een cap trouwens ook heel fijn!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

Elitedeux

Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:33

Zo geluk gehad hee!

Ik heb ook een keer heel veel geluk gehad dat ik een cap op had. Mijn paard bokte na de hindernis, ben daarna met mijn hoofd eerst tegen een hindernis aan geklapt en toen op de grond. Paard is op de zijkant van mijn cap gaan staan en de cap was ook helemaal kapot door het vallen op de grond. Volgens de dokter heeft de cap mijn leven gered, had veel slechter af kunnen lopen als ik hem niet op had gehad en gelukkig had ik "alleen" maar een zware hersenschudding. Weet weer waarom ik hem altijd op heb.. :j

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:35

Wat zal je geschrokken zijn! Zo zie je maar hè. Het zijn levensredders hoor caps.

Maar je moet nu inderdaad wel een nieuwe kopen helaas. De kans is heel heel groot dat de cap aan de binnenkant kapot is.


SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 15:59

Ja, als je het allemaal zo bij elkaar leest dan weet ik het duizend miljoen procent zeker: altijd een cap!
Vandaag weer lekker gereden (mét cap) maar wel rustig aan gedaan. Morgen staan er weer twee op het programma dus mag ik weer echt aan de bak!
Nieuwe cap heb ik trouwens al, heb er standaard twee, eentje voor de wedstrijden en eentje voor normaal. Even de wedstrijdcap op dus, en gauw kijken voor een nieuwe!

"Every horse is good for something..."
Pip, Bealfire, Nicky, Quint & Skype...

CoonArt

Berichten: 23276
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Oeps...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:55

Hey wat een mooie spikkelaar <3 Ja, altijd een cappie op je koppie... Want een ongeluk zit in een klein hoekje. Gelukkig dat je er zonder ernstige kleerscheuren ervan af was gekomen. Lekker veel plezier hebben in het knolliehobbelen, daar gaat het om! :)

Have You Hugged Your Horse Today?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker