stage opdracht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

stage opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 12:21

Hallo,

Ik wist even niet waar ik het moest plaatsen, dus als het niet goed staat,excuses.

Komende tijd komt er een gezellige meid (16 jr, mbo dierenrichting) 2 dagen per week stage lopen.
Zij zal met mij mee gaan naar de lessen die ik geef, maar daarnaast wil ik ook graag haar de mogelijkheid geven zich te ontwikkelen natuurlijk. Ik zat zelf te denken aan het opstellen en uitvoeren en waar nodig aanpassen van een trainingsplan voor één van mijn paarden, waar ze dan zelf mee aan de gang moet (uiteraard onder begeleiding)
Maar wellicht hebben jullie nog andere ideeën, tips en adviezen voor mij, aangezien dit mijn eerste langdurige stagiaire is (tot nu toe alleen weekstages gedaan)
Uiteraard alles in overleg met school en de jongedame in kwestie, maar adviezen zijn altijd welkom.
Mijn stages in de paarden bestonden vooral uit mesten en paarden binnen/buiten /in/uit de stapmolen zetten, poetsen en op/afzadelen... En dat kan ze allemaal al prima


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:25

Omdat het school-werk gerelateerd is verplaats ik dit topic van TAO naar STW.

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Re: stage opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 12:50

Dankjewel!

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: stage opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:09

Even voor mijn beeld: Wat voor bedrijf heb je precies?


Anoniem

Re: stage opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:13

Misschien eerst eens nagaan elke competenties de school verwacht? Dus welke vaardigheden moet de student kunnen ontwikkelen tijdens de stageperiode?

Dat lijkt mij het beste uitgangspunt? Het idee van het plannen, evalueren en aanpassen zoals je nu beschrijft past wellicht heel goed. :)

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Re: stage opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:32

Ik neem ook aan dat haar stage periode een doel heeft. Vaak krijgen ze zelf al opdrachten mee, die ze tijdens de stage moeten uitwerken. Ik zou voordat de stage begint even goed bij school en bij haar informeren wat er precies verwacht wordt. Kun je aan de hand daarvan zelf een plan opstellen.

Anoniem

Re: stage opdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:44

Een stagiair zal inderdaad vanuit haar school competenties meekrijgen waar zij aan moet voldoen aan het einde van haar stage. Doorgaans moet je ook aan het einde van de periode een reflectieverslag schrijven waar je naar aanleiding van die competenties gaat bewijzen of je iets geleerd hebt van je stage. Houd er dus rekening mee dat het waarschijnlijk niet alleen meelopen is, maar dat zij ook dingen moet doen die gefilmd of in ieder geval vastgelegd moeten worden.

Ik gok dat het de richting paardenhouderij is, dus ik zou heeeeel goed kijken naar die competenties voordat je haar al dr tijd laat stoppen in het trainen van een paard volgens een schema. Ik gok dat dat namelijk geen onderdeel is van de stagecompetenties.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers