Kerstborrel voor medewerkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Kerstborrel voor medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 10:30

Wie heeft er nog leuke ideeën voor een kerstborrel

Wij organiseren dit jaar met ons bedrijf een kerstborrel op ons nieuwe kantoor ipv een formeel kerstdiner. Reden hiervoor is dat dit veel laagdrempeliger is dan een diner in een restaurant. Ook is ons budget ruimer op eigen locatie. Daardoor kan ik partners en kinderen ook uitnodigen.

Gaat om een It bedrijf waarbij de leeftijd ligt tussen de 20 en 40 jaar

Wie o wie heeft er nog leuke ideeën om het kantoor leuk aan te kleden?
Of leuke activiteiten? wij hebben meer dan genoeg ruimt

Ik heb al
- Kerstboom met daaronder de kerstpakketten
- lampjes
- kerst taart en koekjes
- sushi en tapas hapjes
- gluhwijn
- kerst muziek

wie in een foute kersttrui komt krijgt een extra cadeautje (kerstchocolade)

Misschien een voetbal tafel huren? Niet echt kerst.

F8 + 2 Hoera ik heb mijn menbewijs! [o]


Anoniem

Re: Kerstborrel voor medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:34

Is kinderen wel een goed idee? Even hardop nadenken hoor. Maar ik heb altijd ervaren dat het leukste aan kerstborrels is dat je met je collega's in een wat informelere sfeer gewoon wat kan drinken (dus ook alcohol). Met kinderen erbij lijkt dat me toch weer een beetje... Ongemakkelijk ofzo.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kerstborrel voor medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:56

Als er ook kinderen komen zou ik wel entertainment regelen. Een springkussen doet het altijd goed. Of een kerstman die ze bezighoudt.

[o]

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 10:57

Kerstcupcakjes versieren?

Alcohol is aanwezig maar ervaring leert dat men het altijd netjes bij max 2 glazen houdt.
Onze jongens rijden allemaal auto.

F8 + 2 Hoera ik heb mijn menbewijs! [o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kerstborrel voor medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:01

Is ook leuk! Maar jongens gaan over het algemeen dat niet schattig zitten doen :') die rauzen het liefst. Daarom dacht ik een springkussen. Wij hadden dat eens op een feest en buiten af en toe drinken inschenken hadden we geen kind aan ze :D

[o]

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:07

Is het in een loods op iets? Als je de ruimte hebt inderdaad een springkussen voor de kinderen.. Die gaan liever ravotten dan kerstcupcakjes versieren, al is dat ook wel een heel leuk idee!

Houdt je rekening met de WKR/vrije ruimte? :D


Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:27

Kinderen zou ik zelf niet doen. De aandacht voor de collega's neemt dan toch af en veel collega's zullen dan bij de kinderen buiten zijn, helpen met bakken o.i.d. in plaats van binnen zijn met collega's. Vraag me eerlijk gezegd af wat voor meerwaarde de kinderen hebben op een feestje van het werk van papa en mama. :)
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 19-10-16 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89
Berichten: 2929
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:30

Booooo schreef:
Is het in een loods op iets? Als je de ruimte hebt inderdaad een springkussen voor de kinderen.. Die gaan liever ravotten dan kerstcupcakjes versieren, al is dat ook wel een heel leuk idee!

Houdt je rekening met de WKR/vrije ruimte? :D


Als het op de werkplek is, boeit de WKR helemaal niks in dit geval...

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:46

Hier een paar keer een familiedag gehad vanuit het werk van mijn man. Heel leuk, maar wat al eerder gezegd is: als de kinderen mee zijn, is er toch altijd minstens één van de ouders bij in de buurt om mee te helpen etc. In ons geval was ik dan dus meest van de tijd de sjaak :+ Goed entertainment ter plaatse helpt echter een hoop. Wat wij al aan entertainment voor de kinderen langs hebben zien komen:
Lasergamen
Crossbaantje met crossfietsen
Springkussen
Schminken
Vogelhuisjes verven
Kinderboerderij op lokatie
Speurtocht
Etc. etc.
Waarbij de meisjes inderdaad eeuwen met knutselwerkjes bezig kunnen zijn en jongens wat actiever vermaakt moeten worden :D
Als er voor de kinderen te weinig te doen is, is de lol er voor hen al gauw vanaf, krijg je van die jengel/hang kinderen (gaan we nou nóg niet naar huihuihuis???) en wordt het ook niet heel gezellig...

Dus mijn advies zou zijn: óf investeren in ruimschoots entertainment voor verschillende leeftijden / interesses, óf kinderen thuislaten.

Voor de volwassenen:
Aangezien het om een IT-feestje gaat kun je misschien iets leuks doen met virtual reality brillen of andere technische gadgets?
Verder kan het leuk zijn om een fotograaf ter plaatse te hebben die bijvoorbeeld ook gezinsfoto's wil maken (leuk aandenken).

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Always look on the bright side of life :)ddd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers