Bravecto gevaarlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Bravecto gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 18:53



_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Bravecto gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:56

Ik denk dat het een eindeloze discussie is.
Mijn honden krijgen het allemaal gewoon en tot op heden geen enkele bijwerkingen.
Ze reageren gewoon niet goed op Advantix en dat soort dingen, dan moet ik wel naar iets anders kijken.
Ik zit in hoog risicogebied betreft teken dus zo laten is geen optie.

Gezond zijn die producten niet nee, maar dat weet je op voorhand.
Ik heb het verhaal van de Beagle ook gelezen gehad en dat er nu weer heisa rond is valt idd wel op ja.

Het gaat hem voornamelijk om dat honden gevoelig kunnen reageren op een bestanddeel.
Maar goed, mensen kunnen dat ook hebben...

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:56

Wat is Bravecto eigenlijk ?

Don't take anything for granted

LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 19:00

Lukasje schreef:
Wat is Bravecto eigenlijk ?

Tabletten voor je hond of kat die 3 maanden tegen vlooien en teken zou moeten werken.
Alleen blijkt dat er heel erg veel honden lever falen van krijgen

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Bravecto gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:02

Wij gebruiken het in de praktijk al vanaf het begin en geen enkele hond verdroeg het niet. Eigenaren waren allemaal zeer tevreden.
Ik gebruik het ook voor mijn eigen honden.
Voor de kat is het trouwens een pipet voor op de huid, geen pil.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:03

Mijn honden krijgen het al zolang het in de handel is en nooit geen probleem mee gehad. Ik vind het prima spul wat erg goed werkt,je vind geen vlo of teek meer op je hond en we wonen in een erg teekrijk gebied.

M.i. heeft elk vlooien/tekenmiddel voor en tegenstanders.

LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 19:05

Ik ken het niet, heb het wel eens bij de DA zien liggen.
Maar vandaag wordt je er echt mee om de oren geslagen op social media. En nadat ik het had op gezocht op Google kwam ik al deze gekken dingen tegen.
Ik heb mijn beesten op de Frontline, en ik ben daar een voorstander van. Nooit vlooien of teken. :Y)

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:15

Vandaag een klant in de winkel die van een Dierenarts had vernomen dat 'ALLE pipetten in dierenwinkels NIET werken', dus ze kwam een klacht indienen. Uiteraard had de Dierenarts bravecto geadviseerd.....

Ik had toevallig gisteravond ook álle verhalen met een brok in mijn keel zitten lezen. (maar ook de verhalen rondom de dinobotten van Landman o.a)

Wáárom wordt er iets geadviseerd dat de vlo en teek nog moeten bijten voor ze dood gaan? Snappen ze niet hoeveel last een hond of kat van de beet heeft?
Nee .. hier komt geen Bravecto naar binnen. En zéker niet na al die honden die overleden zijn.


Gelukkig werkt het voor een aantal mensen wel. Goed om te lezen. Maar zo zijn er ook genoeg mensen die tevreden zijn met pippetten. De tweestrijd blijft toch wel.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:16

Ik heb het ook gebruikt bij mn lab en die had in die periode wel ineens hele dikke ogen. Maar ja dat kan ook wat andets zijn.. Heb wel heel veel berichten gelezen erover, denk niet dat ik het nog geef.

Denies: hoezo last van de beet?
Ik heb zelf meerdere keren een teek gehad en kwam er dan bij toeval achter. Van de beet zelf nooit wat gevoeld..

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:21

Maar Denise, moet een vlo of teek bij pipetten ook niet bijten? Het spul wordt toch opgenomen in de bloedbaan?

Ik vind het zelf ook super lastig.. 1 van onze honden kan echt niet tegen pipetten, hij reageert super allergisch op alles. Zijn huid wordt rood, hij begint te janken, hijgen, onrustig rond te lopen,...
Maar hij is ook de grootste vlooienbol van onze 4 honden. Als we hem niet behandelen zie je alle vlooien echt van hem af springen en de rest heeft amper iets..
Op comfortis pillen doet hij het heel goed. Vorige keer heeft hij wel bavecto gekregen omdat dit ook voor teken werkt en hij ook altijd veel teken heeft (na elke wandeling een stuk of 15..., de rest van de honden amper 1). Gelukkig heeft hij hierop niet gereageerd en was er niets aan de hand, maar ik ga toch ook geen bavecto meer gebruiken, vind het maar eng...
Laatst bijgewerkt door Najoveh op 18-10-16 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible! ~ Audrey Hepburn
[ITP] Knappe tinker Dokus door Joyce Toebat

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:22

Ik geef het niet . Je stopt gif in je hond wat 3 maanden werkt. Iets in mij zegt dat dat nooit gezond kan zijn. Daarbij moeten vlooien en zo eerst bijten voor ze het gif binnen krijgen..
Al met al vind ik het niks...

Goedgekeurd onderschrift :)

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:23

Vanochtend mijn honden weer Bravecto gegeven.
Onze oude golden heeft een vlooienallergie en dit is het enige dat werkt.
Dierenarts gebruikt zelf ook Bravecto voor zijn honden.

[o]


dierenfan
Berichten: 9603
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bravecto gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:38

Hier alke 6 bravecto gehad begin mei. Echter zou maar 3 maanden werken maar nog steeds geen teken (en vlooien) bij geen van de honden. Voor het geven van bravecto hadden we wel behoorlijke vangst. Na bravecto een paar dode maar meer niet.

Zo lang wij niets op de honden vinden wat leeft herhalen wij niet. Mijn dierenarts en wij vermoeden dat het langer dan 3 maanden werkt. De kans dat je dus een opstapeling van gif in het lichaam krijgt als je elke 3 maanden geeft is groot.

Het zal altijd een discussie punt worden. Wie gaat bewijzen dat de gezondheid problemen door bravecto komt? Mijn oudste hond heeft 0 last van bravecto maar wel veel last van entingen...

Het kan dat bij honden met al een mankement dat nog onzichtbaar is het naar boven komt doordat ze dit middel gekregen hebben en het teveel voor het lichaam was.

Geen idee maar ik durf het te geven aan volwassen honden met verstandig gebruik

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:47

Najoveh schreef:
Maar Denise, moet een vlo of teek bij pipetten ook niet bijten? Het spul wordt toch opgenomen in de bloedbaan?

Ik vind het zelf ook super lastig.. 1 van onze honden kan echt niet tegen pipetten, hij reageert super allergisch op alles. Zijn huid wordt rood, hij begint te janken, hijgen, onrustig rond te lopen,...
Maar hij is ook de grootste vlooienbol van onze 4 honden. Als we hem niet behandelen zie je alle vlooien echt van hem af springen en de rest heeft amper iets..
Op comfortis pillen doet hij het heel goed. Vorige keer heeft hij wel bavecto gekregen omdat dit ook voor teken werkt en hij ook altijd veel teken heeft (na elke wandeling een stuk of 15..., de rest van de honden amper 1). Gelukkig heeft hij hierop niet gereageerd en was er niets aan de hand, maar ik ga toch ook geen bavecto meer gebruiken, vind het maar eng...


Een pipet wordt verspreid dmv talg. Het stofje waar vlooien en teken dan dood van gaan zit op de hond, en niet in de hond (wat wel het geval is met een tablet).
Als een vlo op de hond springt en in aanraking komt met de werkzamestof, gaat deze dood. Bij middelen zoals Bravecto moet de vlo eerst bijten voordat deze de werkzamestof binnen krijgt.

Ik ben groot voorstander van de pipetten, geen rommel in het dier zelf.
De pipet moet wel goed worden aangebracht, daar gaat het bij veel eigenaren mis (pipet half in de vacht smeren ipv goed op de huid.)

Het is echt de grootste onzin dat pipetten niet werken.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Bravecto gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:55

Mijn hond heeft het nu ook twee keer gehad zonder bijwerkingen overigens. Maar verontrustend zijn al die berichten wel. Pipetjes bevatten ook gif en ik ken ook een hond die bijna dood is gegaan aan een ontwormingspil. Waar doe je goed aan, ik vind het best moeilijk.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met natuurlijke middelen?

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:11

Hier ook een hond die het twee keer achter elkaar heeft gehad. Echter na al die verhalen deze keer er maar weer frontline gekocht.

Als het over een half jaar is 'overgewaaid', en de dierenartsen gebruiken het nog steeds ga ik er vanuit dat het product gewoon veilig is.

Edit: in die twee keer dat we het hebben gebruikt heeft onze hond geen bijwerkingen gehad.

Flux

Berichten: 2488
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:14

In mijn directe omgeving alleen maar mensen die Bravecto geven en zeer positief zijn. Ik hoor van veel kanten dat bravecto langer dan de gestelde 3 maanden werkt en hierdoor wordt het dus ook niet zo vaak herhaald.

Alle vlooienmiddelen zijn in essentie pesticiden en dus an sich niet super gezond. Aan alle vormen zitten voor en nadelen. Stoffen die in de bloedbaan werken, werken pas wanneer het dier gebeten wordt en kan hierdoor voor ongemak zorgen. Een stof die vanuit de talg werkt kan in combinatie met kinderen die het dier knuffelen nadelig uitpakken, of bij dieren die veel groomen. Daarnaast zijn er zat baasjes die hun honden met talg-pipetten laten zwemmen wat nadelig is voor veel waterleven.

Niet iedereen reageert hetzelfde op dezelfde werkzame stof. Ik zou op basis van deze casussen - waarbij ook niet aangetoond is dat Bravecto de aanstichter was - nog niet direct bravecto aan de kant schuiven.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:16

Ik geef ook bravecto en geen problemen. Mijn honden krijgen juist absoluut geen frontline ze worden er ziek van :j en zo ken ik nog 7 andere honden die ziek werden van de frontline. Zo zie je maar hoeveel verschillen. De frontline hier is hetzelfde als die in NL iig

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:18

Suusie22 schreef:
Een pipet wordt verspreid dmv talg. Het stofje waar vlooien en teken dan dood van gaan zit op de hond, en niet in de hond (wat wel het geval is met een tablet).
Als een vlo op de hond springt en in aanraking komt met de werkzamestof, gaat deze dood. Bij middelen zoals Bravecto moet de vlo eerst bijten voordat deze de werkzamestof binnen krijgt.

Ik ben groot voorstander van de pipetten, geen rommel in het dier zelf.
De pipet moet wel goed worden aangebracht, daar gaat het bij veel eigenaren mis (pipet half in de vacht smeren ipv goed op de huid.)

Het is echt de grootste onzin dat pipetten niet werken.


Okee, dat wist ik niet, ik dacht dat het spul van een pipet door de huid ging en in de bloedbaan terecht kwam, en dat vlooien ook dood gingen als ze beten.
Op zich logisch dat het door talg verspreid wordt aangezien ze niet mogen zwemmen na een pipetje :)

Ik hoop dat je het niet op mij hebt als je zegt dat het onzin is dat pipetten niet werken? Want dat zeg ik helemaal niet, 3 van onze honden krijgen gewoon pipetten.
Maar de 4e is een probleem, die heeft tot nu toe al allergisch gereageerd op elk pipet dat we hem gaven. Dierenarts dacht dat hij allergisch was voor permethrine in pipetten, maar hij reageert ook op pipetten zonder permethrine..
Comfortis en bavecto is tot nu toe het enige dat wel werkte zonder problemen. Als iemand nog andere opties heeft hoor ik het graag! :j

Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible! ~ Audrey Hepburn
[ITP] Knappe tinker Dokus door Joyce Toebat

JaBa
Berichten: 1222
Geregistreerd: 01-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:30

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Elk geneesmiddel dat je toedient kan nevenwerkingen hebben en er zijn ook altijd dieren die er eventueel allergisch aan kunnen zijn en zelfs overlijden. Dat heb je nu eenmaal. Wat het natuurlijk niet minder erg maakt.

Ik heb het bericht ook op facebook zien passeren en wat ik er wel heel opmerkelijk aan vind, is dat er geen enkel bewijs is dat dit door de bravecto kwam. De hond had het 6 weken voordien gekregen! Mij lijkt het als het zo toxisch is (wat in het bericht trouwens staat, dan het zeer snel optreedt, het leverfalen), dan had het dier veel eerder ziek moeten worden, niet pas na 6 weken. En wat mij nog meer stoort is dat er geen autopsie of onderzoek gebeurd is om vast te stellen dat het wel degelijk daardoor komt. Er zijn nog meer oorzaken die acuut leverfalen kunnen veroorzaken! Als je dit dan zo wil verspreiden en iedereen waarschuwen hiervoor, inclusief de firma aanklagen, dan moet je toch op zijn minst zeker zijn en die onderzoeken laten doen? Heel makkelijk om het maar daarop te steken eigenlijk, met nul komma nul bewijs. Die firma zit ook niet te wachten op schadeclaims en dergelijke, dus ze zullen dit zeker willen onderzoeken en moest dit effectief zo zijn, dan halen ze het gewoon van de markt. Ze kunnen zich dat schandaal niet veroorloven. Bovendien zijn er al heel veel testen op honden gebeurd voor zoiets op de markt komt. Dat gebeurt niet van vandaag op morgen. Mijn lijkt het bericht op facebook eerder één van iemand die niet medisch geschoold is en niet weet hoe alles in elkaar zit. Als het effectief zo is, dan moet je het ook onderzoeken en niet zomaar wat roepen.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:35

Misschien is het rasgevoelig?
Hier na een vlooien plaag vorig jaar door een logee ook bravecto gaan geven, nergens last van.
Ik wil juist geen uitwendige troep ivm knuffelende kinderen plus dat ik een waterhond heb en dan is het ook niet handig wanneer het eraf spoelt :)

Ik geef het twee keer in het jaar en nooit gecombineerd met andere medicijnen...

Overigens blijft het gif wat je in je hond stopt. Maar ja, sommige mensen geven knoflook, dat is ook giftig...
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 18-10-16 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Koos paardloos :(

Mariel89

Berichten: 1245
Geregistreerd: 15-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:36

Wij gebruiken ook bravecto voor beide honden. Vandaag nog gehaald. Sinds de bravecto heeft mijn ene hond nooit meer jeuk, terwijl hij altijd huidproblemen had. Geen last van bijwerkingen gehad.

Kan ook aan wat anders liggen hoor, maar was wel opvallend. Maar alle dierenartsen die ik ken (moeder is dierenarts en daardoor wat groter dierenartsen netwerk) geven aan dat er echt niets bewezen is dat bravecto zorgt voor al die ellende die beweert wordt. Er zijn zoveel honden met 'vage klachten' of lever klachten, die géén bravecto gehad hebben.
Wij blijven het i.i.g geven en ik stop met het lezen van alle (niet onderbouwde) horror verhalen...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:45

Ik geef het 1-2x per jaar aan mijn hond en ook die heeft gelukkig geen last van bijwerkingen. Ik had het verhaal ook gelezen, maar vraag me af of het acute leverfalen alleen aan Bravecto te wijten is of dat Bravecto misschien een laatste druppel is.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Re: Bravecto gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:48

Wij geven het ook, een van onze beagles is ziek... Hopen niet dat het door de bravecto komt, houden het iig goed in de gaten...

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:52

Ik gebruik altijd pipetten voor de honden en katten.
Meestal Advantix of Advantage.
Bij onze vorige hond moest ik wel altijd de pipet buiten opdoen en dan gewoon gaan wandelen. Deed ik dat niet dan was ze altijd een dag of 2 niet helemaal fit. Maar door het buiten op te doen en te gaan wandelen geen probleem.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colinneke, lonniejj, Malle_meid, Mette, Pieneappel, Ponytante, VenoSnorlax en 175 bezoekers