Leuke heren rijbroek ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zois

Berichten: 88
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Oosterhout Noord Brabant

Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 20:56

Wie o wie,weet of er een merk is die eens een "leuke"rijbroek voor heren heeft.
Het is iedere keer weer spijker/ of effen and that's it,
Niet dat ik aan iedere modetrend mee hoef te doen,maar voor dames is er heel veel keuze in ruit,stiksels enz, en ik wil eigenlijk wel eens een keer iets anders. Of het bestaat niet,dat kan natuurlijk ook,maar goed ik ben benieuwd of iemand wel iets weet.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:59

Gewoon vrouwenbroeken gaan passen, daarin zijn zoveel modellen dat er wel een paar zijn die fijn zullen zitten voor een man, enkel de rits zit dan verkeerd. :+

Mijn man gaat wel gewoon voor spijker en effen broeken, die wil juist geen poespas op zijn broek. :P

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:17

Inderdaad wat cobie zegt, gewoon vrouwenbroek bekijken en een maatje groter kopen. Ik weet niet hoe het met de rits zit om eerlijk te zijn :P

SCC

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:43

Zois schreef:
Wie o wie,weet of er een merk is die eens een "leuke"rijbroek voor heren heeft.
Het is iedere keer weer spijker/ of effen and that's it,
Niet dat ik aan iedere modetrend mee hoef te doen,maar voor dames is er heel veel keuze in ruit,stiksels enz, en ik wil eigenlijk wel eens een keer iets anders. Of het bestaat niet,dat kan natuurlijk ook,maar goed ik ben benieuwd of iemand wel iets weet.


misschien gewoon een 'dames model' broek passen ?
ik rij zelf als dame juist met een 'herenbroek' omdat ze langer zijn en omdat ik juist een spijkerstof rijbroek zoek zonder poespas.
waarom zou een heer dan geen dames model aan kunnen doen ?

ik heb een ruitersportwinkel gehad en moet zeggen dat er voor heren inderdaad geen mode is, vanuit de fabriek gaan ze er vanuit dat de heren meer een gebruiksvoorwerp zoeken en geen mode artikel.
hoezo vooroordelen ?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 07:08

Vrouwenbroeken zijn vaak smaller in de taille. Dat wil niet altijd lukken.
Je hebt gelijk dat de herenbroeken vaak donderbruin of zwart zijn en totaal geen variatie. En ze kosten ook nog eens vaak te hoofdprijs. Kortingsacties zijn meestal alleen voor damesbroeken.

Hier staan nog wel wat leuke tussen:
https://www.kraemer.de/Herren-Reithosen ... &ci=247390

In ieder geval zie ik al een Jeans en die lichtbruine is ook nog wel leuk. En fijne prijzen.

Zois

Berichten: 88
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Oosterhout Noord Brabant

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 11:57

Vanmorgen bij een ruitersport winkel samen met mijn vrouw geweest, En ik moet zeggen de rits en taille vonden we wel meevallen, Ben niet zo groot 1,65 en normaal/slank postuur,maar echt , zoals een van de supervriendelijke verkoopsters al zei ( overigens eerste reactie van haar, LEUK mag ik eens voor een man iets zoeken!!) Er is en markt voor ontwerpers voor heren rijbroeken, want het is echt saai wat er voor hun is. Maar goed, helaas na ..tig gepast te hebben, dacht ik eindelijk iets gevonden te hebben staat er met glitters iets met girls op een van de kontzakken,dus helaas,Oja had er wel een gepast (voor de maat met een tijgerprint,paste echt super,maar dat was teveel van het goede !!!HAHA) Maar het wordt dus bij de damesafdeling kijken , en hopelijk kom ik iets tegen. De verkoopster zou ook nog eens rondkijken,dus er is misschien nog hoop.

Het is toch niet zo gek,dat tegenwoordig voor heren er wel bvb skinny jeans en wat voor kleding dan ook voor dames en heren gelijk zijn,maar voor herenrijkleding de ontwerpers denk ik nog in de jaren 80/90 stil zijn blijven staan.

Maar komt er iemand iets leuks tegen,tips zijn welkom. Bedankt alvast

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:14

Animo heeft ook soms nog wel eens wat leuke modellen die enigszins met de mode meegaan. ;) Ik heb vorig jaar een Animo op Equitana gekocht. :D

Ik rij zelf liever niet in damesrijbroeken. De herenrijbroeken zitten toch net iets fijner. Ik heb er wel ooit eentje van Eurostar gekocht in de uitverkoop en in de kast liggen, maar die heb ik nog maar zelden aan.

Je hebt helemaal gelijk... Leuke en vooral passende herenrijbroeken kopen is een ramp. -O-

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 00:46

Als je iets meer kleur wilt zijn er endurance rijbroeken met contrast biezen. D'r zijn diverse internet winkels die dat verkopen. Dit soort broeken zitten ook erg lekker.
Maar ik heb me ook altijd al geërgerd dat er 20 strekkende meter stelling is met rijbroeken voor vrouwen en hooooguit anderhalve meter met wit, grijs, blauw, groen en zwart voor mannen.

Misschien Horka in Zwolle eens aanschrijven?

Airnt

Berichten: 722
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gerstungen OT Lauchröden

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 01:14


nijland

Berichten: 1221
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:09

Mijn zoon heeft een zwart/ grijze van qhp.
Leuk model vind ik zelf.
Ze hebben ook zwarte broeken met rode of blauwe details, zijn geloof ik wel dames broeken dan,maar als je daar geen bezwaar tegen heb dan is het misschien wel wat voor je

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:15

Ik vind bij heren (en ook bij dames overigens) de jodhpurbroeken gewoon het leukst staan. Mijn vriend heeft een hele fijne van impact. Lekker lange benen, stoer model en gewoon met bergschoenen eronder.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:41

Qua jodhpurbroeken vind ik Sonnenreiter ook wel erg fijn. Ik heb er idd ook een paar van impact. :)

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:44

Sonnenreiter ook fijn maar blijf ik idioot dure broeken vinden...

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:59

Net zo idioot duur als Topreiter. -O-

Ik heb vorig jaar op Equitana een jodhpurbroek gescoord van Sonnenreiter voor maar 100 euro. :D

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:40

dat zijn leuke koopjes indd!
Ik heb nu 1 thermo sonnenreiterbroek, die heb ik gloedjenieuw voor 80 euri kunnen overnemen van iemand. Verder nog een ELT thermojodhpur (ook erg fijn, maar voor lange benen net even iets te kort)
en op de NK heb ik nog een fijne jodhpur gescoord...weet alleen het merk even niet meer, volgens mij ook van ELT

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:51

Thermojodhpurbroek heb ik helaas nog niet. :=

Zois

Berichten: 88
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Oosterhout Noord Brabant

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 07:22

Allemaal alvast bedankt,maar ben nog zoekende. Mocht ik iets vinden laat ik het weten. Maar het valt niet mee :(

_Ezra

Berichten: 188
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 07:41

Als er alleen maar effen broeken zijn heb je nog geluk. Toen ik een broek zocht had ik de keus uit 30 vrouwenbroeken en geen enkele herenbroek.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:03

_Ezra schreef:
Als er alleen maar effen broeken zijn heb je nog geluk. Toen ik een broek zocht had ik de keus uit 30 vrouwenbroeken en geen enkele herenbroek.

Dus toen ben je voor damesrijbroek gegaan? Voor welk merk/model ben je gegaan?

_Ezra

Berichten: 188
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:43

Bagheera_206 schreef:
Dus toen ben je voor damesrijbroek gegaan? Voor welk merk/model ben je gegaan?

Ik ben toen inderdaad voor een damesrijbroek gegaan, het merk en model weet ik niet uit mijn hoofd. Echt fijn zitten vind ik hem niet, maar ik had snel een nieuwe rijbroek nodig dus ik had geen keus.

WilliamsO2
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:34

Heb 2 of 3 maanden geleden oid nog een Eurostar rijbroek bij Divoza gekocht, deze is trouwens nog steeds in de aanbieding (50% korting). Heeft een goede pasvorm voor mij in ieder geval, had hiervoor ook Eurostar rijbroeken maar deze zit in 46 helemaal goed. Verder ook niet zo'n 'standaard' rijbroek, in mijn opzicht tenminste, door stiksel en de grip. :)

https://www.divoza.com/nl/eurostar-dyna ... h-rijbroek

MrCheval

Berichten: 15
Geregistreerd: 27-09-16
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:36

Prijzige broeken zie ik voorbij komen, €200 is niks zie ik.

Edit de link van Airnt staan wel bijzondere modellen bij.

Zois

Berichten: 88
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Oosterhout Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 19:59

Beste Mr Cheval,
Dat met die prijzen klopt helaas ook. Bij damesmodellen kan je zelfs rond de 60 euro (eventueel aanbiedingen) iets vinden,maar de herenmodellen ,hoe saai ook vragen ze de hoofdprijs. Ik heb inmiddels wel een paar mailtjes gedaan naar enkele fabrikanten. Wie weet ??

WilliamsO2
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:06

Zois schreef:
Beste Mr Cheval,
Dat met die prijzen klopt helaas ook. Bij damesmodellen kan je zelfs rond de 60 euro (eventueel aanbiedingen) iets vinden,maar de herenmodellen ,hoe saai ook vragen ze de hoofdprijs. Ik heb inmiddels wel een paar mailtjes gedaan naar enkele fabrikanten. Wie weet ??

Je hebt wel huismerken en enkele goedkopere merken bij iedere ruiterwinkel zo ver ik weet. Dan betaal je tussen de €50,- en de €100,-

Ik weet zo niet of fabrikanten je verder kunnen helpen. Ik denk dat je beter een klein bedrijfje (oid) zou kunnen benaderen, al weet ik er zelf zo geen, die je hiermee verder zou kunnen helpen. Die zouden misschien makkelijker kunnen werken met een afwijkende stof of met specifieke wensen. Maar dat zou aan de ene kant misschien weer wat prijziger zijn.

MrCheval

Berichten: 15
Geregistreerd: 27-09-16
Woonplaats: zuid holland

Re: Leuke heren rijbroek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:22

Ik heb ook nog een beetje voor je gezocht maar kan niks vinden. Misschien in/uit Duitsland maar mijn Duits is zeer slekt.