Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 19:18

Hoi Bokkers,

Ik weet het, het vliegen/muggen seizoen is net afgelopen. Toch ben ik nu al op zoek naar een nieuwe vliegendeken voor ons paard dat een lichte vorm van zomereczeem heeft.
Ik ben opzoek naar ervaringen die betrekking hebben op
- de pasvorm (kan het paard nog gewoon eten, is de hals van de deken hier ruim genoeg voor?)
- is het een goede kwaliteit? (Is niet naar één keer galopperen in de wei kapot)
Verder mag je uiteraard al je ervaringen delen
Alle tips zijn welkom!

Tussen deze 3 dekens twijfel ik:
1. De rambo sweet itch hoody
https://www.divoza.com/nl/rambo-sweet-i ... gn=Product

2. De flyprotection set van Harry's Horse:
https://www.divoza.com/nl/harry-s-horse ... gn=Product

3. De Shires sweet itch combo
https://www.divoza.com/nl/shires-sweet- ... gn=Product


kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:27

De rambo sweet itch hoody is een super deken ,hals is heel lang echt ook met grazen niets kaal aan de hals,en pasvorm is bij mijn paarden uitstekend te noemen.

kwaliteit is zo goed dat de dekens straks hun 3de seizoen in gaan...

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:33

Geen ervaring met exzeem, maar ik heb dit jaar voor het 4e seizoen mijn Rambo Sweet Itch Hoody gebruikt en hij is nog net zo mooi na de wasbeurt. Heb er dit jaar voor mijn andere paard nog een bijgekocht. Echt mooie pasvorm en erg stevig!

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:41

Voor mij heeft een losse hals echt de voorkeur (trekt veel minder en maatje groter is eventueel mogelijk). Let bij deze dekens op dat er genoeg ruimte is voor de oren. Mijn pony kreeg van de ene hoody wondjes bij de oren en bij een maat groter een rijtje van 3 drukkingen op de schoft/manen.

Voor mij liever zo'n pyjama die over het hoofd aan moet of deze constructie met losse hals en aub buikflap, want kans is zeker aanwezig dat jouw voorbeeld dekens daar niet overlappen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:52

Ervaring met eczeempaard en de sweet itch hoody, oren glipte er steeds uit maar paard had geen jeuk meer en pasvorm was goed. Deken is zeker 2 jaar mee gegaan en kon nog langer mee maar is niet mee verhuisd met paard.

Everything will be alright.

Thokkadisje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:53

Ik heb 2 Rambo's, de gewone Sweet Itch en het nieuwe model van de Sweet Itch Vamoose. De eerste heb ik inmiddels 3 zomers gebruikt, heel tevreden over de pasvorm. Helaas zit er wel een flinke scheur in, maar mijn merrie is een nogal creatief tiep die zichzelf uit gewone dekens wurmt. Dus t'is eigenlijk een wonder dat het maar bij 1 scheur gebleven is.
Deze zomer heb ik de Vamoose erbij gekocht, kost wat meer, maar heeft een veel betere buikflap! Die is namelijk een stuk langer met klitteband en 3 banden. Ik merk overigens geen verschil in het aantal vliegen, maar de buikflap is wel een positieve verbetering vergeleken met de gewone hoody.

De oortjes doe ik nooit op, past echt voor geen meter op Ijslanders met een relatief korte nek, en een flinke dot haar tussen de oortjes.

En nog een tip: Bestel meteen zo'n staartkoort erbij: *klik* Die je erbij geleverd krijgt was bij beide paarden dagelijks kapot, echt waardeloos. Deze is ook veel makkelijker schoon te houden.
Laatst bijgewerkt door Thokkadisje op 17-10-16 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kim_W

Berichten: 582
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:56

Ik heb ergens anders gelezen dat de rambo sweetitch hoody niet perse gedragen hoeft te worden om de oren. Als je de hals tot achter de oren laat zitten, blijft hij blijkbaar ook prima zitten.
Ik zit nu dus ook te kijken naar de rambo sweetitch hoody om aan te schaffen.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:00

hier zitten de hoody's ook niet om de oren,oortjes zijn te klein en dan hangt de deken over de ogen heen,1 van de paarden hier is deze zomer begonnen met schuren,13 jaar geen last van muggen gehad en nu echt heel erg veel last,afijn die heb ik onder zo'n type pyama gezet die ik nog had liggen,hals is veel te kort waardoor deze dus nog schuurt plus dat ik elke dag die deken wel recht kan trekken,iets wat ik bij de hoody's nooit hoef te doen.

de te korte buikflap is wel een punt wat ik hoop dat ze ooit wel gaan verbeteren bij de RSH..maar verder ,ik worstel zo'n 10 jaar met eczeemdekens maar de RSH is de eerste deken waar ik blij mee ben!

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:03

Ik heb zelf de Rambo gehad, nu een Bucas sweet itch zebra.

De Rambo was nog redelijk snel kapot, om gehad bij twee ponies op stal allebei waren ze binnen een maand stuk. Bleef ook voor geen meter zitten bij de oren.

De bucas vind ik de betere, de dazen bleven echt weg bij mij paard, alleen dat elastieke ding voor de oren is het meest onpraktische ding dat ik ooit heb gezien, volgens mij ontworpen door iemand die nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien. :')

Ze schuurt nog heel aventoe, en hij is nog helemaal heel ondanks dat ze bij de jeugd in de groep staat. Alleen een van de beengespen moest vervangen worden. Er is bij mijn Fries wel een stukje onbedekt achter de oren omdat de deken eigenlijk gewoon een stukje te kort komt

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 20:12

Iedereen bedankt voor de reacties

Ik heb even de Rambo Sweet Itch Vamoose opgezocht.
Ik schrok wel even van de prijs :oo.
Vond de gewone Rambo Sweet Icht Hoody al aan de prijs..

Ik had tot nu toe de vliegendeken van Imperial Riding. Maar deze zijn de laatste jaren in kwaliteit heel erg achter uit gegaan.

Ik wacht nog even een paar reacties af, maar wat ik uit voorgaande reacties opmaak, is dat Rambo toch wel een goede deken is..
Voor sommige type paarden niet, maar voor een KWPNer lijkt het me de beste uit mijn 3 voorstellen..

Nu nog even bedenken of ik voor.de hoody of de vamoose ga


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:28

ik vond de hoody een fijne deken, maar te warm voor de echt warme dagen. Dan zweten ze er echt onder.
mocht de vamoose ademende zijn, dan zou ik die kiezen. Maar ik heb geen ervaring met die laatste deken.

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:01


ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 13:18

Suffie: dankje voor de tip!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 08:45

Nog even een vraagje, bij de beschrijving van de Rambo Vamoose staat dat het stofje dat de vliegen op afstand houd, tot 20 wasbeurten mee gaat. Maar hoe zit dat met een flinke regenbui? Spoelt dat stofje dan niet weg? :o

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:47

ItsMe2 schreef:
Nog even een vraagje, bij de beschrijving van de Rambo Vamoose staat dat het stofje dat de vliegen op afstand houd, tot 20 wasbeurten mee gaat. Maar hoe zit dat met een flinke regenbui? Spoelt dat stofje dan niet weg? :o


Nee het gaat om de zeep, met een gewone regenbui blijft het mooi zitten ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ervaringen drie verschillende vliegendekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:49

Ik heb de shires.
Stuk goedkoper en die bevalt heel goed.
Buikflap is ook ruim en goed verstelbaar.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:32

Ik vind de Vamoose ook niet echt wat toevoegen. De Rambo ligt op mijn ene paard voor geen meter. Op mijn andere paard ligt hij mooi, alleen de hals is te kort waardoor de oren niet in de gaten kunnen. Hals blijft meestal wel zitten, alleen als het paard echt even als een gek te keer gaat zakt hij naar beneden. Het is wel een hele stevige deken. Wel warm inderdaad. De flappen bij de buik komen bij mijn paarden trouwens gewoon tegen elkaar aan, dus een buikflap mis ik niet.

De HH vind ik op de meeste paarden waardeloos liggen, maar als hij goed ligt is het zeker geen verkeerde deken. Wat koeler dan de Rambo, maar wel minder stevig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers