Weet iemand hoe je een overlay op een video doet??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Weet iemand hoe je een overlay op een video doet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 13:26

Hee bokkers,
Ik wil dus graag een filmpje in elkaar knutselen van mijn hond, maar bij heel veel filmpjes zie je dat mensen overlays enzo toevoegen..
Ik heb ook al gezien dat je die kunt downloaden op verschillende sites maar hoe doe je die nou eigenlijk op je video?
Ik heb al Windows movie maker op mijn laptop staan maar als het makkelijker gaat met een ander programmaatje vind ik dat ook prima...
Kan iemand me hiermee helpen en uitleggen hoe je dit het best kan aanpakken?

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Weet iemand hoe je een overlay op een video doet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:46

Ik lees hier even mee! Moet een video voor school maken en daarbij willen we ook een overlay gebruiken.
Ik heb even zitten googlen en in windows movie maker is het niet mogelijk. Daarom heb ik microsoft expression encoder gedownload. Hierin zou het wel moeten kunnen, maar het is me nog niet gelukt om mijn windows movie maker film te converteren in een formaat dat expression encoder kan lezen... Als het me gelukt is zal ik hier even wat laten weten!

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Weet iemand hoe je een overlay op een video doet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:51

Een overlay, als in een tweede filmpje er overheen?
Sommige effecten kun je met de meeste programma's wel voor elkaar krijgen, maar voor sommige effecten heb je een beter programma nodig. Met adobe premiere of after effects kun je bijna alle effecten voor elkaar krijgen, en volgens mij kun je er een demo versie van downloaden.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:11

Hitfilm 4 express kan het ook mee. Gratis programma en er staan heel veel how to-filmpjes op youtube om er leuke effecten mee te maken.
Alleen je emailadres invullen, dan krijg je een download-linkje.

Gewoon de transparency aanpassen van de bovenste layer tot gewenste effect.