Doxycycline en zon

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Doxycycline en zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 09:59

Hoi,

Voor een luchtweginfectie heb ik op dit moment een Doxycycline antibiotica kuur voor 7 dagen.
Nu wil ik vandaag heel graag even een klein stukje gaan lopen op het strand om er even tussen uit te zijn en wat frisse lucht te hebben.
Nu staat alleen overal op internet en in de bijsluiter dat ik direct zonlicht moet vermijden,
Mijn ouders zeggen dat als ik mij goed insmeer met zonnebrand dat ik dan wel heel even naar buiten kan.

Heeft iemand ervaring met deze ab en zon ?
Ik heb namelijk ook geen zin om mega te verbranden..


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Doxycycline en zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:01

Insmeren, lange kleding aan en gewoon gaan toch?
Zou ik doen tenminste.
Neem aan dat je nu toch niet in je bikini rond gaat lopen :Y)

Julia
Berichten: 24743
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:02

Op dit moment ook aan de doxy. Je kunt gewoon naar buiten gaan en een lekkere herfstwandeling maken. :) Ga ik straks ook doen. Het is gewoon niet slim om in de zomer lekker in de zon te gaan liggen bakken. Ik heb dit wel eens gedaan en toen kreeg ik overal rode vlekken die wel heel snel weer wegtrokken, niet verbrand oid. Maar goed, niet het beste idee dus. :')

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:03

Ja inderdaad goed insmeren en dan kan zo'n stukje geen kwaad.

Meestal is het vooral erg als je echt veel in de zon komt en/of gaat liggen bakken. Daar kun je pigmentvlekken van krijgen.

Ik heb 10 maanden non-stop antibiotica gehad waaronder dus ook afgelopen lente en zomer, dat is gelukkig ook allemaal goed gegaan terwijl ik wel buiten kwam. Ik was zoveel mogelijk in de schaduw en anders smeerde ik factor 50.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 16-10-16 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:03

De zonkracht is sowieso niet zo heel sterk meer in deze tijd van het jaar..
het lijkt mij inderdaad niet zo'n probleem, gewoon goed insmeren en gaan met die banaan

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius


Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Doxycycline en zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:10

Kan gewoon joh, ik heb m vorige zomer gehad en moest helaas echt werken. Het is niet dat je huid verbrand oid maar je kunt inderdaad een reactie krijgen zoals rode vlekken of uitslag. Die trekken snel weg. Nu is de sterkte van de zon zo zwak en heb je gewoon een jas e.d. aan, dat je echt geen risico loopt op een bijwerking. Je kunt dus zonder zorgen naar buiten gaan ;)

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Doxycycline en zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 11:35

Ga ik mij zo maar even heel goed insmeren en dan die kant op. Ik heb alleen niks van een pet hier, maakt dat heel veel uit ?

ivy_power89

Berichten: 5829
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Doxycycline en zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:38

Grappig.... ik hoefde echt niet in de zon te komen want had dan allemaal kleine bultjes met heel veel jeuk.... en helaas doxy al meerdere keren gehad vanwege een longontsteking

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, BeFunny, SentiBot, simoneeee, YvonneV en 42 bezoekers