Tweetalig VWO

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 16:10

Hoi iedereen *\o/* ik doe tweetalig vwo en ik vroeg me af of er meer Bokkers zijn die hetzelfde doen als ik. Ik zit in de 2e maar omdat er niet zo heel veel scholen waar je TTO kunt kiezen en er dus waarschijnlijk niet veel Bokkers zijn die TTO doen en dan ook precies nog in de tweede zitten, zijn mensen van alle klassen welkom.

Ik zal even mezelf voorstellen :)

Naam - Anna
Leeftijd - 13
Klas - 2
Leuke vak(ken) - Frans en Engels
Minder leuke vak(ken) - Aardrijkskunde

Hoop dat er mensen zijn die zich melden
Spoiler:
als ze tijd hebben want de hoeveelheid huiswerk is niet normaal :(
want dat zou erg leuk zijn *\o/*

Veela

Berichten: 92
Geregistreerd: 01-07-16

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:21

Ik zit op een TTO school. Mijn favoriete vakken zijn Art & Design en Chinees. Daarna Physical Education en English. :)
Zit in de 3e, vwo en ik doe ook Latijn en Grieks er nog bij zodat ik een gymnasium diploma zal krijgen. Maar dat is maar een groepje van een stuk of tien mensen per leerjaar. Zou dus eigenlijk atheneum doen?
Ik ben 14 jaar. Mijn minst favoriete vakken zijn Frans en Mathematics, dat ligt nier zozeer aan het vak zelf maar meer aan de leraar.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:30

Ik doe ook TTO. Ik zit nu in de 5e dus alleen nog Engels op TTO niveau zegmaar, dus niet meer bijvoorbeeld geschiedenis in het Engels. Ik heb al een vakkenpakket gekozen, dus ik vind alle vakken die ik heb wel oké.

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 17:22

Al 2 mensen die zich hebben gemeld, gezellig! *\o/*

Poek: welk vakkenpakket heb je gekozen?
EvaR: krijg jij Chinees?! Is dat niet heel moeilijk...

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:35

Ik heb een jaartje TTO gedaan, ben alleen bij die school weggepest dus ik doe het niet meer omdat de enige andere TTO school in de buurt vol zat.

Anoniem

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:42

Ik heb 4 jaar TTO gedaan. Helaas op een af-schu-we-lij-ke school waar het echt alleen maar om een hoog slagingspercentage ging (dat hebben al die exellente scholen). Heel leuk dat Engels, maar de rest moet ook goed zijn.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:45

Ik heb EM, met aardrijkskunde, Frans en Duits

Ik vond het in de onderbouw wel jammer dat we voor sommige vakken docenten hadden die slecht Engels spraken. Dan is het naar mijn idee beter om het vak gewoon in het Nederlands te geven. Overigens hadden we ook docenten die het goed spraken maar gewoon halverwege de les naar het nederlands gingen. Daarin merkte je wel dat TTO nog moet groeien.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:51

Ik heb 3 jaar TTO gedaan. In het 3e jaar kwam ik in een dip waardoor ik enorm mijn motivatie verloor. Ik ben toen overgestapt naar HAVO. In 2015 daar examen gedaan en inmiddels ben ik nu 1e jaars aan de Vertaalacademie. Merk zeker de voordelen van TTO bij deze opleiding!

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 18:27

Yaay nog meer mensen *\o/*

Poek: ja bij mij zijn er ook docenten die echt geen Engels kunnen. Best raar dat die gewoon hun Cambridge diploma hebben gehaald, dat begrijp ik soms echt niet.

Hebben jullie ook (gehad) dat je soms een Nederlands woord niet meer weet? Of gewoon per ongeluk Engelse woorden gebruiken als je Nederlands praat?

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:39

Ik meld me ook!
Zit nu in de 5e dus ondertussen geen lessen meer in het Engels (behalve Engels zelf, Gym en ANW). Wel heb ik dus IB. Ik had vooral toen ik nog veel lessen in het Engels had dat ik in jet Nederlands bepaalde woorden niet wist, nu heb ik dat minder. Als is het wel zo dat soms een Engels woord heel goed past bij wat ik wil zeggen en daar niet een Nederlands woord met dezelfde betekenis voor is. Dan zeg ik dus gewoon het Engelse woord haha.

Ik had inderdaad ook een lerares en die bakte echt niks van Engels voor ak. Die sprak 1 (one) uit als won. Nou dan maak je geen goede indruk :')

IB valt mij dit jaar een beetje tegen. Het is opzich best leuk maar we moeten schrijfopdrachten doen die ik echt heel moeilijk vind. Maar dat komt vast wel goed.

Mijn school heeft trouwens sinds dit jaar ook tweetalig havo!

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 18:46

Yes nog iemand! Ik heb een lerares die because uitspreekt als biekos haha

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:57

Waar ik me vooral aan ergerde waren de mensen die na 3 jaar tto 'think' nog steeds uitspreken als 'tink' ipv de Engels th.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:20

Ik had vorig jaar een docent die three uitsprak als tree. De eerste les dacht ik serieus wat hebben bomen met maatschappijleer te maken :')

Uitspraak van klasgenoten kan ik me soms ook wel aan ergeren, maar als ik zenuwachtig word is mijn uitspraak ook echt bagger en dan kom ik echt niet uit mijn woorden.

Ik vind IB eigenlijk niet zoveel anders dan dat we eerder gedaan hebben Ilse, maar misschien verschilt dit per school. Wij hebben altijd al veel moeten schrijven ed, dus dat is niks nieuws. Wij zijn trouwens begonnen met part 2 en Macbeth, jullie?

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 21:40

Krijen jullie ook een BA (bilingual attitude) cijfer? Vandaag hadden we een soort tussenpeiling en ik had 12 punten, in de tweede betekent dat een ruim voldoende

Anna_Leo

Berichten: 90
Geregistreerd: 10-10-12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:49

Ik heb TTO gedaan in het buitenland, dus toen Engels en Duits alhoewel het voornamelijk Duits was omdat al mijn klasgenootjes uit Oostenrijk kwamen. Toen het IB nog gedaan op een internationale school in het buitenland en ben toch wel echt heel blij met mijn engelse (middelbare school) opleiding :)

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 01:58

In 2010 diploma gehaald voor vwo (TTO/IB). Het steenkolen Engels van Nederlandse docenten zoals hierboven klinkt bekend. Gelukkig had ik ook erg veel native speakers! En erg divers: Amerikaans, Canadees, Australisch, Schots èn Iers. :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:42

Wij zijn begonnen bij part 1 van het boek. We hebben wel essays moeten schrijven enzo (gaat me best goed af) maar echt het analyseren van teksten enzo vind ik heel moeilijk.

Wij krijgen ook een BA cijfer. Aan het einde van de periode wordt gewoon een goed of een voldoende ingevuld.

Zondag gaan we trouwens op uitwisseling naar Ierland! Ben benieuwd :)

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:04

Reusje_xx schreef:
Wij zijn begonnen bij part 1 van het boek. We hebben wel essays moeten schrijven enzo (gaat me best goed af) maar echt het analyseren van teksten enzo vind ik heel moeilijk.

Wij krijgen ook een BA cijfer. Aan het einde van de periode wordt gewoon een goed of een voldoende ingevuld.

Zondag gaan we trouwens op uitwisseling naar Ierland! Ben benieuwd :)


Veel plezier! Teksten analyseren vind ik ook altijd pittig, gelukkig nog niet gedaan dit jaar..

BA cijfer ken ik niet

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:23

Eerst was dat voor de hoeveelheid Engels je in de klas sprak, maar tegenwoordig voor je hele werkhouding. Dus je inzet en gedrag in de klas.
Edit: Bij ons tenminste :)

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 15:32

BA is bij ons hoe goed je samen kan werken, hoeveel engels je spreekt etc.

Wij hebben 1 native speaker op school en die heb ik 1 uur per week (vorig jaar 2x)

Veel plezier reusje_xx !

Ik ga dit jaar op uitwisseling met Frankrijk, en in de 5e (duurt nog heel lang) met Italië

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:07

Ik ga dit jaar op buitenlandse stage voor minimaal een week. Je moet alles zelf regelen, dus het is best wel even spannend..

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 17:49

Poek schreef:
Ik ga dit jaar op buitenlandse stage voor minimaal een week. Je moet alles zelf regelen, dus het is best wel even spannend..


Dat is echt leuk!! Weet je al een beetje waar je heen wil?

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:57

Het liefst wil ik richting Noorwegen of Zweden, daar is het Engels vrij goed over het algemeen. Sowieso wil ik binnen Europa blijven, voelt toch wat meer vertrouwd denk ik.

AnnevM

Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Re: Tweetalig VWO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:58

Ik zit nu in tweetalig 6 vwo! Heb in de 4e m'n CAE diploma gehaald en nu druk bezig met m'n IB :) Ben voor de buitenlandse stage afgelopen zomervakantie 2 weken naar Thailand geweest voor vrijwilligerswerk met Projects Abroad :D

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:02

Ik meld me ook! Nu in de vierde dus ook hier IB en niet meer tto. Ik heb Ng gekozen met Natuurkunde, Eco en M&O :)