Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 14:03

Dag allemaal,

In de toekomst zal mijn paard het rustiger aan mogen gaan doen en zelf zal ik verder gaan in de wedstrijdsport met mijn jongere paard. Uiteraard blijft mijn oude paard gewoon bij ons zodat hij alle verzorging krijgt die hij nodig heeft om op een fijne manier (nog) oud(er) te kunnen worden. Maar ik zit er ook over na te denken om hem eventueel te verleasen (niet verplaatsbaar).

Het gaat om een 21-jarig paard van 1.76. Hij loopt zeer succesvol in de dressuur op het niveau Lichte tour. Hij is nog volledig gezond.

Als leaser mag je 7 dagen in de week komen. Wedstrijden zijn bespreekbaar, maar dan enkel de basissport (ik denk tot Z1). Hij staat gestald op een stal met een goede buiten- en binnenbaan en de gehele verzorging wordt gedaan. Je hebt dus enkel de lusten. Kosten van de dierenarts, hoefsmid, etc zijn voor mij.

Mijn vraag is dus, wat zou een normale prijs zijn voor dit leasepaard?

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:08

Afhankelijk van de regio waar je zit zou ik er wel 200 euro per maand voor geven.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:09

Ineke2 schreef:
Afhankelijk van de regio waar je zit zou ik er wel 200 euro per maand voor geven.

Een leerpaard is idd goud waard! Welke regio zit je?

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:10

Lastig..! Het is een geniale kans, en ik zou hier zeker voor gaan mits het bij mij in de buurt is, echter blijft het niet je eigen paard. Jij als eigenaar zou er zo, pats boem, mee kunnen stoppen of anders over bepaalde dingen denken als de ruiter.

Ik zou zeggen; het stalgeld plus 50-100 euro. Jij uit de kosten, de leaser voor een hele mooie prijs een goed opgeleid paard.
Laatst bijgewerkt door Elise_K op 14-10-16 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:11

200? Dan schrik je denk ik wat hier in de omgeving gevraagd word. Voor een situatie wat de TS schetst betaal je hier 400 pm voor. :')

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:16

Wat 400 voor een leasepaard!!! :oo

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 14:18

We hebben het over de kop van Noord-Holland. De stelling bedraagt 275 euro.
Voor mij zou het voldoende zijn als de leaser dit bedrag op zich neemt. Dat is dus geen gekke gedachte?

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:21

275 vind ik nog netjes hoor.Zeker omdat de leaser elke dag mag komen, goede faciliteiten heeft en veel mag.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:22

Is zeker geen gekke prijs! Jij moet er zelfs nog op bijleggen (smid, DA + risico)

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 14:25

Dank jullie voor jullie feedback. Ik kan hier zeker iets mee.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:31

Stallingskosten + hoefsmidkosten zou ik minimaal vragen.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:31

Idd stallings kosten Zou dan persoonlijk ook wel willen dat ze er mee gaan lessen bij een goede instructeur/trice waar jullie allebei een goed gevoel bij hebben

Voor een leerpaard lijkt mij dat een unieke kans

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:37

Ik zou ook zeggen de volledige stallingskosten en verplicht minimaal 2 lessen van jouw instructeur per maand.

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:25

Lous schreef:
Wat 400 voor een leasepaard!!! :oo


Ja dat is dan het volledige stallingsbedrag (300 euro) en dan de kosten zoals hoefsmid en alvast dierenartskosten meegerekend.

Maargoed dat is zoals het hier gaat, en ja als mensen dat willen betalen dan doen ze dat.

Daarom vind ik het bedrag wat ts schetst heel reeel en ik weet zeker dat ze iemand hier heel blij mee kan maken.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:28

Lous schreef:
Wat 400 voor een leasepaard!!! :oo


Niet zo maar een leasepaard. Maar een Lichte Tour paard. Een super leerpaard dus.
Er mag tm Z wedstrijden mee gereden worden. Daar kun je zo ontzettend veel van leren. Ik vind zelfs 400 geen raar bedrag, zolang hij gezond blijft natuurlijk.
Ik vind het dat bedrag zeker wel waard, maar je moet nog wel zien of je het krijgt. Want niet iedereen ziet hoe waardevol zo'n leerpaard kan zijn voor bijvoorbeeld een meisje dat net de overstap maakt naar de paarden.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:50

Ik zou hier het stalgeld voor willen betalen en als ik zelf zo kans krijg zou ik ook elke week willen lessen, als vb, bij mijn eigen instructrice kom ik dan op €140 p.m. dus zal ik al tegen €400 p.m zitten.
maar wat een unieke kans zeg!

SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 01:26

Lijkt mij een unieke kans dus daar mag dan ook wel wat tegen overstaan. Stallingskosten lijken mij het minimale.
Hier in de omgeving betaal je voor twee dagen lease (een hele gewone pony of paard) zo rond de 90 euro per maand. En dan mag je toch ook nog zelf uitmesten ;) (heb ik zelf geen hekel maar als je het allemaal bij elkaar optelt).

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 04:17

Ik zou er 300 euro per maand voor betalen. Het klinkt namelijk als een hele fijne kans voor iemand. Zeker gezien de faciliteiten en mogelijkheden :). En voor jou is het natuurlijk ook wenselijk om in ieder geval je stallingskosten eruit te hebben.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:46

In ieder geval volledig stalgeld bij volledig gebruik. een fijne oplossing voor ouders die niet een duur paard voor hun kind willen of kunnen aanschaffen en ook het risico liever niet hebben van blessures en afgekeurd worden, maar die wel hun kind een goed leerpaard gunnen om mee verder te komen.

Mijn man vindt nu ook dat ik mijn volgende paard maar moet leasen... Je kunt best wat maanden leasen voor je de aanschafprijs van een goed paard er uit hebt en je hebt er dan geen risico van dat je met een ongeschikt paard achter blijft. Ik heb zegge en schrijven 2 maanden kunnen rijden met mijn nieuwe paard en is nu al een half jaar kreupel doordat ze zichzelf geblesseerd heeft. Zulke dingen komen vaker voor... ;(

ps: geef je zelf ook les?
Je zou zelf ook 1 of 2x per maand les kunnen geven tegen een vergoeding, dan krijg je nog wat terug voor de tijd die je er in steekt om te begeleiden. Want dat zul je vast en zeker toch gaan doen als er dingen zijn die je ziet en waar je wat mee wilt.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 13:14

Ik geef inderdaad zelf ook les, dus dat is zeker een optie.

Het is een fijn paard. Ik heb zelf ook heel veel van hem geleerd en ik weet zeker dat ik iemand hier blij mee kan maken :-)

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:04

Ik zou persoonlijk toch nooit van men leven meer dan 200 euro pm willen betalen voor een paard dat niet van mij is, zelfs al is het een top opgeleid paard.
Hiervoor een simpele reden: persoonlijk vind ik niet dat je als eigenaar van je paard iets commercieel moet maken. Het is jou paard en hoewel een bijdrage zeker niet overdreven is moet je er maar mee leven dat een eigen paard geld kost. Tenslotte is het nog altijd niet het paard van de leaser en hoewel je kan doen alsof het je eigen paard is, is het paard nog steeds niet van jou.

Als eigenaar zou ik eerder optioneren voor een iets lager bedrag met een leaser die niet verwend wordt door ouders die veel geld uitgeven voor hun kindje. Ik vind iemand die een mooie band kan opbouwen en goed rijdt belangrijker dan het precieze bedrag.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:40

KatooG schreef:
Ik zou persoonlijk toch nooit van men leven meer dan 200 euro pm willen betalen voor een paard dat niet van mij is, zelfs al is het een top opgeleid paard.
Hiervoor een simpele reden: persoonlijk vind ik niet dat je als eigenaar van je paard iets commercieel moet maken. Het is jou paard en hoewel een bijdrage zeker niet overdreven is moet je er maar mee leven dat een eigen paard geld kost. Tenslotte is het nog altijd niet het paard van de leaser en hoewel je kan doen alsof het je eigen paard is, is het paard nog steeds niet van jou.

Als eigenaar zou ik eerder optioneren voor een iets lager bedrag met een leaser die niet verwend wordt door ouders die veel geld uitgeven voor hun kindje. Ik vind iemand die een mooie band kan opbouwen en goed rijdt belangrijker dan het precieze bedrag.

Rare reactie je laatste alinia. dus als de ouders het willen betalen ben je verwend? Wellicht willen deze mensen ook dat hun kind een goede band op bouwt en op een leer paard leer je nou eerder sneller de knopjes en kun je goed aan jezelf werken.
Wat denk je dat het kost om een leerpaard op een bepaald niveau te rijden?
Ik snap best dat daar een bijdrage voor gevraagd wordt. als je zo'n paard koopt zit je misschien al aan 10.000 euro (of meer) dan is lease toch een prachtige oplossing :) en minder risico.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:46

Hier mag je inderdaad wel wat meer geld voor vragen dan voor een HKT {huis,tuin,keuken} paard. Inderdaad een unieke kans voor iemand die veel wilt leren in de dressuur van een schoolmaster.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Wat zouden jullie maandelijks voor dit leasepaard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:15

200,- En meer als er iets gebeurt als hoefsmid, maar ik weet niet hoeduur de stal is.
Als je 200,- aan de stal betaald mag je wel 250,- vragen maar is stalling 50,- (dat is niet zo maar voorbeeld) zou ik 100,- vragen.