magnetic boots??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

magnetic boots??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 15:01

Onze oude ruin heeft een peesblessure. Op zich gaat het goed. Hij heeft rust gehad ( wel buiten) met koelen en nu wandelen en koelen.

Omdat hij achter al hele oude blessures heeft, was het even kritisch en wil je hem helpen of stoppen. Het gaat goed, dus helpen.

Ice vibe boots zijn te groot. Maat full past gewoon niet.

De vitalfloor leek ons wel wat, maar is praktisch gezien heel lastig.

We koelen met water en coolinggel. Veel boots met cold packs zijn ook groot. Hier en daar wel iets tegengekomen.
Nu mooie gezien, maar tegelijk kwamen er andere boots naar boven, toen ik zocht. Magneet boots. Boots met magneten erin in diverse modellen.

Nu geloof ik er zelf niet zo in en heb zelf nog nooit iets gevoeld aan een magneet. Maar het zal niet voor niks gemaakt worden en zo duur zijn?? Dus ik sta open om te horen wat anderen hun ervaringen zijn.

Uiteraard weet je nooit of het door die magneten beter wordt, of dat het sowieso beter gaat. Maar ik wil hem wel iets bieden als dat helpt.
Anders bestel ik die met coldpacks die ik nu in een kleinere maat heb gevonden.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:09

ik kocht koelpacks bij het kruidvat voor mensen en zette deze vast op de pees met een bandage. Werkte ook prima.

met magneten heb ik geen ervaring.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: magnetic boots??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 21:40

We hadden de coldpacks van BR, maar die zijn laatst lek gegaan na jaren af en toe gebruik.

De coldpacks voor mensen vind ik erg dun en smal. Ik wil langs de hele pees en kogel koelen. Heb inmiddels wel mooie boots gevonden met cold packs die lang koud blijven en goed flexibel vormen. In kleinere maat.

Maar door het zoeken, kwamen de magnetic boots naar boven en wilde ik er wat gebruikerservaringen over vinden. Ik had graag de ice vibe boots gekocht, maar de kleinste zijn full en die zijn echt veel te groot helaas.

Ik heb zelf geen ervaring met magneet, maar als het van toegevoegde waarde is, sta ik er wel voor open.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: magnetic boots??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:52

Met magneten heb ik ook geen ervaring, wel met een chronische peesblessure en smeren van Hyaloco (verkrijgbaar bij Den Hoek, holistische praktijk). Pees werd aantoonbaar op de scan beter.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: magnetic boots??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:21

Hilary, ik zal het opzoeken. Hij heeft aan beide achterbenen een hele oude peesblessure. Hij liep daar goed mee, maar 100% wordt het niet.

Deze peesblessure voor is nieuw en gaat beter dan verwacht. Op de echo 2 slechte plekken gezien, maar been is nu mooi dun en hij wil heel graag lopen.

Ik had graag de vitalfloor geprobeerd, maar dat is praktisch gezien niet zo makkelijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: magnetic boots??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:24

Geen beschrijving van te vinden of samenstelling etc. Je kan het alleen maar bestellen, maar geen info vinden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: magnetic boots??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:30

Nee, dat klopt. Het is ook nog vrij nieuw, nu een maand of twee op de markt, denk ik. Daarvoor alleen mee getest.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: magnetic boots??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:51

Interessant, geen ervaring mee. Helaas wel met peesblessures. Voer sindsdien msm bij. Ben benieuwd wat de ervaringen met magneetboots zijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: magnetic boots??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:54

Ik kwam ze tegen op Horze.nl Ziet er erg goed uit, maar ik heb totaal geen enkele ervaring met magnetische werking en geloof er ook niet zo heel erg in. Maar bij positieve verhalen, wil ik het wel proberen.
Nadeel vind ik wel dat je bij een voorspoedig herstel nooit weet of het ook werkelijk komt door het koelen, de gel, etc etc. Je doet vaak meerdere dingen over langere tijd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:54

Hilary schreef:
Nee, dat klopt. Het is ook nog vrij nieuw, nu een maand of twee op de markt, denk ik. Daarvoor alleen mee getest.


Ik heb een flauw vermoeden dat ze vanwege het holistische geen beschrijving en werking mogen plaatsen??