Chaps in lengtemaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Chaps in lengtemaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 20:10

Hoihoi,

Aangezien ik echt een beroerde maat heb kwa rijlaarzen :') heb ik een week terug maar jodhpurs aangeschaft, voor mij was dit even een snelle goedkope oplossing wat ik vind voor nu op maat gemaakte laarzen iets te duur. Pas als ik fanatiek wedstrijden ga rijden wil ik zit zeker over wegen.

Maar goed, jodhpurs. Ze zitten heerlijk en het rijd ook enorm fijn, maar toch ben ik opzoek naar chaps. Aangezien ik een lengte maat heb van 53 en een kuit maat heb van 38,5/39 heb ik er toch moeite mee om geschikte chaps te vinden. Wie oh wie weet waar ik (eventueel online) chaps kan aanschaffen in de kleur donker bruin? Bij de meeste winkels gaan de hoogte niet tot 48

Wie helpt mij uit de brand? *\o/*


maidmarry
Berichten: 46
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Chaps in lengtemaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:43

Ariat heeft mooie lange chaps, lengte maten en omtrek maten. Ook in bruin zover ik weet


Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Chaps in lengtemaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:03

Ariat heeft inderdaad chaps met lengtematen ook in het bruin. Het was voor mij echter goedkoper om mijn chaps op maat te laten maken bij Lipica. Kon ik ook nog precies kiezen hoe ik ze wilde hebben. Zit alleen wel een levertijd op van een aantal weken.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Chaps in lengtemaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 21:15

Bedankt voor de reacties, op de officiele site van ariat had ik al eens eerder gekeken alleen bij de maten label kom ik niet verder dan kuit 39 hoogte 49,5 en die 49,5 is helaas weer net te kort. Heb laarzen die ongeveer op lengte 50 die zijn inmiddels helemaal af vandaar de jodhpur oplossing maar 50 cm is gewoon te kort en staat niet mooi.

Sussie85 mag ik vragen wat jij voor de chaps hebt betaalt? Ik heb eens eerder bij Lipica gekeken en ben van plan om er een keer heen te rijden.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Chaps in lengtemaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:19

Ik heb geen idee wat chaps momenteel bij Lipica kosten. Je kunt altijd even bellen voordat je er heen rijdt. Ze staan je altijd netjes te woord.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 21:23

Sussie85 schreef:
Ik heb geen idee wat chaps momenteel bij Lipica kosten. Je kunt altijd even bellen voordat je er heen rijdt. Ze staan je altijd netjes te woord.


Bedankt! Bellen wilde ik ook eerst graag doen, aangezien t toch even aan de andere kant van Nederland is voor mij

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:13

Toch zou het moeten kunnen met Ariat. Mijn vriend heeft lengtemaat 52/54 in zijn gewone rijlaarzen. En hij heeft donkerbruine chaps van Ariat die echt lang genoeg zijn. Dus ik kan me niet voorstellen dat die lengtemaat er voor jou niet is.

Mijn benen zijn ook langer dan die van jou en ik heb mooie lange chaps van Rectiligne gevonden. Het probleem daar is alleen dat ze failliet zijn en dat je alleen nog restpartijen kunt krijgen en dan moet je maar net geluk hebben.

Ik was laatst in een locale ruitersportzaak en die had zelfs 3 merken in een lengtemaat (Rectiligne, Ariat en nog een merk wat ik niet meer weet). Mijn probleem is vaak dat langere chaps ook te ruim zitten maar zij had dus verschillende merken die allemaal in lengtematen en kuitbreedtes kwamen. Gezien jouw woonplaats denk ik dat die zaak te ver weg ligt maar ik denk dat er nog best andere ruitersport zaken zijn die zoiets ook verkopen.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Chaps in lengtemaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 12:28

Bedankt voor je reactie, ik zal eens contact opnemen met ariat. Zelf heb ik gister contact gehad met Lipica en ik denk dat mijn keuze toch gaat worden voor op maat gemaakte chaps dan passen ze altijd uitstekend. En de prijs valt opzich mee alleen enig nadeel is dat ik naar t zuiden moet rijden om te meten en samenstellen.

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:35

Naaoommii schreef:
Bedankt voor je reactie, ik zal eens contact opnemen met ariat. Zelf heb ik gister contact gehad met Lipica en ik denk dat mijn keuze toch gaat worden voor op maat gemaakte chaps dan passen ze altijd uitstekend. En de prijs valt opzich mee alleen enig nadeel is dat ik naar t zuiden moet rijden om te meten en samenstellen.

Mag ik vragen hoeveel ze op maat kosten? Heb je dan 'neutrale' chaps? Kan er evt ook iets van een lak randje op? Ik heb ook lange, dunne kuiten dus hard op zoek! (Hoogte 52)

Niet creatief genoeg om een leuk onderschrift te bedenken.. :)

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 20:41

L0veMyHorse schreef:
Naaoommii schreef:
Bedankt voor je reactie, ik zal eens contact opnemen met ariat. Zelf heb ik gister contact gehad met Lipica en ik denk dat mijn keuze toch gaat worden voor op maat gemaakte chaps dan passen ze altijd uitstekend. En de prijs valt opzich mee alleen enig nadeel is dat ik naar t zuiden moet rijden om te meten en samenstellen.

Mag ik vragen hoeveel ze op maat kosten? Heb je dan 'neutrale' chaps? Kan er evt ook iets van een lak randje op? Ik heb ook lange, dunne kuiten dus hard op zoek! (Hoogte 52)



Chaps hebben ze vanaf 115 euro is mij verteld, voor mijn lengte (53) komt er ongeveer 40 euro toeslag over heen. Daarnaast mag je de chaps geheel zelf samenstellen dus een zeker lak randje kan allemaal :D
Mij werd wel gevraagd om langs te komen met je jodphur en rijbroek aan om goed te kunnen meten :)

Ik ben van plan om in december te gaan om te passen en meten, ik ben enorm benieuwd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, GrapeshotBot en 39 bezoekers