Ghost zadel ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoenjaVE

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-16

Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:54

Hoi allemaal,

Is er iemand die ervaringen heeft met de gohst zadel? En dan met namen over de drukverdeling, drukplekken en het struikelen van de paarden?

Ik heb hier op bokt 2 forums gezien over dit merk zadel ik blijf toch twijfelen omdat ik niet echt duidelijkheid krijg uit de ervaringen die al gedeeld zijn.

Zelf rijd ik een grote maat hackney, recreatieve ritjes die variëren van 2 tot 7 uur waarvan er driekwart gestapt word.
Ik heb hem altijd met een JC Saphir dressuur zadel gereden en merk dat hij te weinig vrijheid heeft in zijn schouders en dat het zadel nog maar nét kan qua lengte. Hij loopt kort in zijn bewegingen, maakt zijn rug hol en loopt met zijn hals stijf onhoog (wat normaal is voor een hackney). Vandaag heb ik een gohst firenze getest met behulp van "buitenzinnig" en merkte direct verschil.. hij liep eerst onwennig maar na een paar minuten ging mn paard al ontspannen, maakte grote rustige passen, zijn rug werd bol, zijn hals ging relaxed naar beneden enz enz. Ik ben nu alleen erg huiverig over de berichten die ik hier lees over drukplekken/verdeling /het struikelen.

Wie o wie kan mij hierbij helpen?

Groetjes Doenja!

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:54

Kijk eens rond in het boomloze topic.

Daar staat genoeg informatie :D

DoenjaVE

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-16

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:59

Staat inderdaad genoeg, maar niet specifiek over de ghost zadel

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:02

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken dat mijn pony (en ikzelf) erg blij werden van de Ghost. Heb er een paar jaar met volle tevredenheid mee gereden (totdat het zadel gestolen werd -:(- ) en heb bij mijn pony geen drukplekken of andere rare zaken gezien. Ik maakte er ook regelmatig ritten van een paar uur mee. Had er uiteraard ook wel een goede pad onder.
Echte duurritten zoals jij beschrijft heb ik er nooit mee gereden, dus daar durf ik geen uitspraken over te doen. Je zegt dat je paardje er nu goed op loopt, dus ik zou het zelf in jouw geval gewoon rustig eens uitproberen en zeker de eerste tijd (net als bij ieder nieuw zadel overigens :D ) goed monitoren.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:22

Ik volg even, ben ook wel benieuwd!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:24

Er staan echt heel veel ervaringen in het centrale boomloos topic, alleen al 30 pagina's zoekresultaten op "ghost".

Ik was erg tevreden maar had niet het juiste model voor mij.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:27

Beviel hier ook goed. Veel steun en geen zere bips na lange ritten. Gekocht voor mijn kwpn en paste ook op mijn tink. Inmiddels verkocht en nu en Barefoot Arizona nut nog fijner zadel

DoenjaVE

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-16

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 20:08

Roadracer Hoe lang heb je het zadel gehad en mee gereden?
Wat vreselijk dat het gestolen is :(
Heb je het zelfde zadel terug gekocht of toch voor iets anders gekozen? Zo ja, mag ik dan vragen waarom?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:17

Ik heb een Ghostzadel, de mijne is nu denk ik 7 jaar oud.
Heb er heel wat kilometers mee gemaakt.
Pony heeft nooit gesrtuikeld.
Het enige wat ik wel bij mijn zadel merkte dat bij langere ritten ( was bij mij dan 2 uur)ik last kreeg van de beugelophanging.
Dan heb ik het gevoel dat er een bult onder mijn bovenbeen zit, beetje irritant is at.
Maar alles nagekeken en alles zit goed,dus echt geen idee hoe dat komt,misschien van mezelf dat ik niet recht zit?
Verder vind ik het een fijn zadel :j

Teteltee
Berichten: 544
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:23

Ik was er vanmiddag Doenja, Buitenzinnig is de dealer :)

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:24

Antheman hier op bokt had er een...

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:30

Ik vond het een heerlijk zadel! Mijn pony vond het helaas wat teveel contact (werd ze kriegel van). Maar ze ontspande er heel fijn onder en heeft altijd een supernette afdruk gehad.

DoenjaVE

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-16

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 20:36

Ik heb het besteld en wacht wel af, ik ben er in ieder geval erg enthousiast over. Iedereen bedankt voor jullie reacties!

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:45

DoenjaVE schreef:
Roadracer Hoe lang heb je het zadel gehad en mee gereden?
Wat vreselijk dat het gestolen is :(
Heb je het zelfde zadel terug gekocht of toch voor iets anders gekozen? Zo ja, mag ik dan vragen waarom?

Ik heb er een paar jaar mee gereden. Omdat ik ook nog een ander zadel had (Thorowgood) ben ik daar na de diefstal weer verder mee gaan rijden. Maar mocht ik ooit weer voor een ander zadel gaan kijken dan is een nieuwe Ghost zeker een reële optie!

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:49

Hier sinds kort een Ghost quilty voor m'n nrps pony. Hiervoor een euroriding boomzadel en ik merkte dat dit gewoon niet helemaal lekker lag, ondanks dat zadelpassers zeiden van wel. Met ze Ghost merkte ik meteen verschil, de singelnijd verdween en ze is veel ruimer in haar pas. Zelf zit ik er ook lekker op. Wij zijn blij!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:35

Hier ook een zeer tevreden ghost gebruiker :j
Wat wil je specifiek weten?
Verdeling: er zitten schuim pads in zowel zadel als in de dekjes. Deze verdelen de druk. Net zoals andere boomloze zadels.
Durkplekken: geen last van. De afdruk is op mijn paard altijd erg netjes, de streepjes van de pad zie je (heb de symp onderkant ivm anders schuiven), pads heb ik breder gezet ivm breedte paard.
Je ziet twee droge plekken op de rug, maar geen verwarde haren of witte haren. Kan er een keer een foto van maken als je dat wilt?
Struikelen: ligt dat aan je zadel of aan de balans en kracht van je paard?

@Ellepel, die bult herken ik. Echter is deze grotendeels verdwenen sinds ik de beugelriemen over de zweetbladen deed ipv eronder :D
Heb dan ook een skippybal als paard zo rond, dus ontkom er niet aan.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:04

Ze kunnen er bij mij niet overheen ,maar het id ook maar aan 1 kant hoor
Kijk
Afbeelding

Voordeel vind ik sowieso dat het zadel zo goed aan te passen is op andere paardendruggen :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:38

ellepel schreef:
Ze kunnen er bij mij niet overheen ,maar het id ook maar aan 1 kant hoor
Kijk
[ [url=m/k2pjp3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voordeel vind ik sowieso dat het zadel zo goed aan te passen is op andere paardendruggen :j


Zo te zien is dat wel een oud model, tegenwoordig zijn ze heel anders :j

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:41

Ja klopt,had ik al gezien,vind de nieuwe wel mooi,heb er eens een gezien op een evenement ergens
Maar ja ik heb deze nou eenmaal, en bevalt verder wel goed :j

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:56

Top dat je hebt besteld!

Ik heb sinds afgelopen winter een Ghost Firenze en ben ontzettend blij met mijn zadel. In het begin is het voor zowel ruiter als paard even wennen, maar daarna zit het heerlijk! Ik heb in mijn leven op heel wat zadels gezeten, maar hierbij voel ik me "thuis", het voelt gewoon goed, als je snapt wat ik bedoel.
Wel moet je het zadel wat tijd gunnen in het begin, bij mij was hij nog wat stijf, waardoor hij erg hoog op mijn paardje lag. Na een paar goede ritten is dat gewoon prima.

En over de drukverdeling etc; toen ik hem net had kwam de chiropractor langs, die wilde het zadel ook wel even zien natuurlijk. Zij kende Ghost nog niet, maar was uiteindelijk helemaal overtuigd met dat het prima op Emily's rug lag.

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:09

Verschil inderdaad na het inzakken:

Net nieuw, eerste keer
Afbeelding

Na +- een jaar
Afbeelding

DoenjaVE

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-16

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 19:53

Jemig dat zakt wel erg in.. is dat dan ook de bedoeling uiteindelijk? Heeft je paard daar geen last van?

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:29

Nee dat idee heb ik niet. De zitting is los van de onderzijde he ;)
Je kan alle soorten op de onderkant doen, dus van Roma naar Barokko bijvoorbeeld. Aan de pads verander je niks, die stel je 1x goed in.

DoenjaVE

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-16

Re: Ghost zadel ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 20:34

Ahh oke, en het zadel zit nog net ze lekker?

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:44

:j juist lekker! Naar mijn billen gevormd hihi :o