Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rollytor
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-13

Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 21:01

Hallo!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Momenteel ben ik aan het orienteren op een eigen stalling. De bedoeling is hier om pension en vakantie stalling aan te bieden. En verder vooral ook hier te genieten van mijn eigen paarden.

Nu zit ik vooral in dubio wat de stallingsprijs zou moeten worden/zijn. De regio 'prijzen ' ben ik namelijk niet bekend mee.

De stal wordt all in, dit houd in, buiten en binnen zetten, 4 x per dag goed kwaliteit ruwvoer en de stallen worden gemest. Paarden komen 7 uur per dag minstens buiten .de paarden gaan in groepen naar buiten ivm beperkte ruimte.

De stalling is gelegen midden Op de veluwe en je rijd direct het bos in.

Facaliteiten

22 stallen waarvan 8 binnenstallen en 12 buitenstallen. En 2 buitenstallen met uitloop
4 x Kleine paddocks geschikt voor 2 paarden
Grote paddock geschikt voor 10 paarden.
Rijbak 20 x 40 ( wat zwaarder zand)
Stromend water incl warm water
Zadelkamers met ruimte voor kasten
Een kleine kantine ruimte
Rechtstreeks aan het bos
Een grote losgooi paddock, tevens te gebruiken als Longeerbak
Erg beperkte weide, elk paard komt 2 x p week op de wei, we proberen meer wei te krijgen ,dit is nog onzeker.
Meerdere Poetsplaatsen
Camerabeveiling
Toezicht hele dag door, (stal tegenover huis)
overdekte loods voor trailers en menkarren.

Wat zouden jullie over hebben per maand voor deze stalling ?/ wat is gebruikelijk


Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:05

300 tot 350 honderd zou dit denk ik zijn in onze regio.

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:07

Ik betaal 220 all in.
Hier voor heb ik een rijbak van ong. 35x70 (beetje vreemd formaat). Vanaf april/mei tot en met nu 24/7 weidegang. Daarna 's nachts op stal overdag minimaal 12 uur in paddock/wei. Direct aan het bos, 20min stappen naar de heide.
Zelfde regio als ts.

Hylanthe (Westenwind x Santano) B+2
https://www.instagram.com/Hylanthe/

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:10

Welke regio is het?

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Rollytor
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 21:14

Amyyy schreef:
Welke regio is het?

Haha vergeten. Vlakbij hardewijk

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:18

Bedenk wel: als je 22 paarden te verzorgen hebt, blijft er weinig tijd over te genieten van je eigen paarden.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:20

Ik denk dat €200 een mooi bedrag is. Naast ons zit een pensionstal die iets luxer is ( stapmolen en hele jaar door weidegang voor €240). De minder goeie bak en beperkt weidegang drukt toch wel iets de prijs. Wij zitten zelf vlak bij harderwijk.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:24

Maar zou je dan niet eerst kijken wat je eigen kosten zijn, wat je nodig hebt om je leningen af te lossen en wat je daarna over wilt houden om van te kunnen leven?

Ik kan wel heel optimistisch een bedrag noemen, maar de vraag is of je daarmee de zaak kunt financieren.

strooigoed

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:28

Ik denk dat je rond de 200 kan vragen.
Als de kwaliteit van de bak beter zou zijn rond de 250 euro.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Rollytor
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-13

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 22:02

De kosten etc zijn berekend en indeze voormij ook zeker niet het belangrijkste. Mijn eigen paarden heb ik op dit moment de kosten ook al en voor de stal heb ik dusdanig leuke deal dat ik me daar geen zorgen omhoef te maken. Het is voor mij meer hobby en zou leuk zijn als ik er een zakcentje aan overhoud.

Betreft genieten van eigen paarden, ik heb dusdanig hulp (paardenfamilie) erbijdat ik hier rekening in heb gehouden en gewoon nog lekker tijd heb voor Ook mijn eigen paardjes. Dus daar ben ik niet bang voor .

Enige is dat ik dus nietweet wat de gemiddelde prijs zal zijn voor zon soort stal. :)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:25

De zeer beperkte weidegang en mindere bak zorgen voor een lager stalgeld. In de Max 175.

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:28

200-250 lijkt mij een nette prijs.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:43

bedenk dat je met zoveel paarden als een bedrijf wordt gezien, met alle plichten die daar bij horen.
Denk aan belastingen, verzekeringen, vergunningen/bestemming pand, mestadministratie/mestafvoer etc.

Misschien slim om je goed voor te laten lichten door een expert of iemand die zijn bedrijf al goed voor elkaar heeft en de boekhouding goed op orde?

Marktonderzoek en een bedrijfsplan is een goed begin.

Rollytor
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 00:05

joyce B schreef:
bedenk dat je met zoveel paarden als een bedrijf wordt gezien, met alle plichten die daar bij horen.
Denk aan belastingen, verzekeringen, vergunningen/bestemming pand, mestadministratie/mestafvoer etc.

Misschien slim om je goed voor te laten lichten door een expert of iemand die zijn bedrijf al goed voor elkaar heeft en de boekhouding goed op orde?

Marktonderzoek en een bedrijfsplan is een goed begin.


Daar ben ik mij zeker bewust van, bedrijfsplan en marktonderzoek zijn in de maak en ik loop de eerste periode mee met de huidige eigenaar en heb ik regelmatig afspraken mee om het een en het ander door te nemen :)

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 00:10

Hoe klein zijn de kleine paddocks en hoe groot zijn is de grote?
Voor mij zou deze stal waarschijnlijk afvallen. Je hebt voor 22 paarden maar 1 bak van 20x40. Veel mensen komen in de avond, maar met zoveel mensen kan je dus niet allemaal in de bak.
Daarbij is 2 keer per week weidegang wel ontzettend weinig. Dan moeten de paddocks wel ruim zijn om de dieren toch in vrijheid te kunnen laten bewegen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 00:15

Mijn paard staat in Doornspijk (tussen Elburg en Nunspeet), vlakbij Harderwijk dus.
Wij betalen 190,00, all in
Er zijn 8 paarden (3 buitenstallen, 5 binnenstallen), veel weide, 10 minuten stappen naar het bos, 1 grote paddock (20x40) waar de paarden buiten het weideseizoen overdag naar buiten kunnen.
En 1 buiten rijbak van 20x40, ook op 3 minuten stappen naar het terrein van de rijvereniging waar we kunnen rijden.
Aanrechtblokje is er, er staat altijd koffie/thee/limonade wat we mogen gebruiken, gratis.

Camerabeveiling, Toezicht hele dag door, (stal tegenover huis),overdekte loods voor trailers en menkarren.
Deze punten hebben wij dan weer niet, misschien dat dit dan een voordeel is?

Ik zou ook denken bij jou aan een bedrag ergens 180-220

Rollytor
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-13

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 10:30

even nog als toevoeging wat ik vergeet er bij te zeggen, van de 22 stallen ga ik er naar verwachting 10 zelf gebruiken dus aan pension komen er 12 stallen beschikbaar, voor de stallen de overblijven worden verhuurt als vakantie stallingen.
ik rij alleen in het bos en anders al op een blauwe maandag sochtends in de bak.

er zijn nog 2 weides, van 1 hectare bij elkaar ongeveer welke ik er bij probeer te krijgen, dit hoor ik echter naar verwachting ergens volgende week pas.

de paddocks zijn groot genoeg om even in te dollen, ( preciesematen weet ik niet) en er is altijd een losgooi paddock die 3 x zo groot is waar ze in mogen mits je in de buurt blijft.
de grote paddock is iedergeval ruim genoeg voor 10 paardenen een stuk groter alsde rijbak maar ook deze maten durf ik nog niet te zeggen :.

de bak zou ik graag willen verstevigen alleen zit hier een kosten plaatje aan de ik op mijn proef contract eigenlijk nog niet wil uitvoeren.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:31

Ik zou op zijn minst nog voor 4 paarden paddock regelen. Je hebt nu 1 10-paards-paddock en 4 2-paards-paddocks, dan kunnen 4 paarden dus niet naar buiten.

Verder, bij vakantiestalling wil je denk ik de kortverblijf-paarden in een eigen paddock hebben. Het is onrustig voor de paarden als ze steeds aan een nieuw maatje moeten wennen, en je moet maar hopen dat dat goed gaat en ze niet een trap krijgen.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:51

Ik denk rond de 200- 250 euro. Hier in de regio zijn veel stallen met (betere) faciliteiten.
Veel hebben al een binnenbak en/ of goede buitenbak die bijna altijd te rijden is. Daarnaast is er veel bos dus zijn er meer stallen vlakbij het bos of op 5 - 15 min rijden van het bos af.
Dat ze altijd buiten komen is wel een plus, maar dat hangt dan ook af van de grootte van de groepen. Als er 10 paarden in een paddock 7 uur per dag buiten staan gaan ze zich ook vervelen/ ruzie maken op een gegeven moment. Ik denk dat je wel, zo te lezen, bij gaat voeren in de paddock? 4x per dag kuil is wel een voordeel, dat doen er veel niet.
Wat me bij jou zou tegenstaan is de mindere bodem in de buitenbak, die ook nog eens klein is als je met zoveel in de bak zou moeten rijden. En het feit dat de paarden in de paddocks staan en maar 2x per week in de wei.
Hier kan jij niks aan doen, maar ik snap gewoon niet dat dat mag. Zoveel stallen bouwen op zo weinig grond.. En dan hebben ze het elke keer over welzijn voor de dieren. Deze 'frustratie' terzijde. ;)

In de buurt van Harderwijk (Putten) betaal je 325 euro voor een stal waar je niks hoeft te doen, net zoals bij jou, en waar je dan de beschikking hebt over een goede (grotere) binnenbak en waar de paarden ook hele dagen buiten komen in het weiland. In de winter en in de zomer. Je kan ook kiezen of je je paard alleen naar buiten wilt gooien of in de groep.
Bij een andere stal betaal je het zelfde als hierboven en dan zit er zelfs nog een galoppeerbaan en een hele grote buitenbak bij.

Rollytor
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-13

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 15:23

De 4 x kleine paddock had 6 moeten zijn. Weet even niet hoe ik bij 4 kwam.

Voor de vakantie stalling gaan we een extra paddock bij realiseren zodat deze niet bij de pension paarden komen. Waar ik deze paddock plaats weet ik nog niet maar mag gebouwd worden.

Er gaat inderdaad ook op de paddock bijgevoerd worden middels door slowfeeders in elke paddock.

Ik snap heel goed punt van beperkt wei. Dit was mijn struikelpunt ook. Daarom doe ik ook me best die extra hectare er bij te krijgen want dat zou betekenen dat de paarden zomers gewoon 7-12 u per dag op wei staan en swinters in de paddock

scrabbel

Berichten: 944
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:11

Ik betaalde in Barneveld met zelf uitmesten 150 euro.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Rollytor
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 18:53



Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:02

Ik wilde in gaan vullen maar val over het niet weten van de maten van de paddocks, 10x10 of 25x25 is bijvoorbeeld nogal een verschil en als mijn paard normaal niet in een vrije ruimte groter dan ca 20x20 komt zou ik er inderdaad niet willen staan.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: Hoeveel stallingkosten (orientatie eigen stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:12

Ik zou er max 200 voor over hebben.

In deze regio heb je stalling aan het bos, vol pension (voeren, mesten, dekens, buitenzetten), voer, stalbedekking, buitenbak, longeerbak, was plaats, weide, paddock's en ruime lichte schone stallen voor 150 tot 190 pm. Een stal met binnenbak, 2 buitenbakken en alle faciliteiten die ik hier boven heb genoemd zit je rond de 230/250. Stallen met alle bovengenoemde en cross terrein betaal je rond de 255/275.

Maar dat zijn de prijzen in Drenthe, ik had al begrepen dat het hier niet duur is om je paard te stallen :)

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:33

geen idee wat de prijzen daar zijn waar wij nu zitten is bij onze oude stal
stal geld was 160
4 paarden
stal 3x3
zomers de hele dag weidegang
ze werden buitengezet maar wij zetten ze elke dag binnen
buitenbak 15x 35 maar was met regen niet begaanbaar was ook de plek waar ze in de winter stonden. stallen deden we zelf.
hooi stro mochten we onbeperkt pakken.
wasplaats koud water
kantine
er werd s ochtends gevoerd in overleg deden wij het iedere avond

waar paard nu staat
stal geld 230
30 paarden
Kleine binnen bak rijbak: 19 x 35 m.
•Grote binnen bak: 30 X 60 m - (stresan®zandbodem vernieuwd zomer 2015)
•Buitenbak: 20 x 40 m.
weidegang 6 uur per dag zomer en winter.
iedere ochtend en avond kuil voer.
2 balen stro(hij staat op matten eigen keus)
en 1 grote baal hooi
stal 3x 3,5
word elkedag buiten en binnen gezet
wasplaats koud water
kantine

en nog wel het een en ander


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_ en 83 bezoekers