Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zetta

Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 15:46

Ik heb lang getwijfeld of ik een topic ging aanmaken of niet want zo actief ben ik hier niet echt, maar met nog eens tussen al haar foto's te kijken kon ik het toch niet laten om mijn grote geluk met jullie te delen. :j
Ik heb mijn best gedaan om het zo kort mogelijk te maken. :+


Ik zit al jaren tussen de paarden en wou al een tijdje mini's maar mijn verhaal met de mini's is pas echt van start gegaan in 2010. Toen had ik een merrie Amber met haar ongeveer 2 maand oude merrieveulen Ziva gekocht. Mijn droom was toen al om een eigen veulentje te fokken die ik dan op show kon uitbrengen.
Begin 2011 heeft Amber onverwachts een abortus gekregen, ze was dus zonder we het wisten drachtig. Hierna kwamen een hoop complicaties waardoor ik niet meer met haar durfde te fokken. Dan maar wachten tot Ziva er klaar voor was, ze deed het al een tijdje erg goed op show dus daar moest ook wel iets supers uit komen. :j Helaas raakte zij maar niet drachtig. ;(
Na 2 jaar proberen was ik het vorig jaar even beu en omdat mijn hengstje die ik in 2014 als veulen aangekocht had toch nog maar jaarling was had ik de fokplannen even opgeborgen.

Tot ik ergens in het begin van de zomer bij vrienden op bezoek ging om hun net uit Amerika geïmporteerde ASPC/AMHR hengst te gaan bewonderen. Ik was op slag verliefd, zo'n lange benen, mooie gangen, fijn hoofdje en zo'n rustig en braaf karakter. Een klein kind kon er zo mee op wandel gaan.
De vrienden hadden ook snel door hoe leuk ik hem ook vond en zeiden even later bij de taart dat hij pas het jaar erna wss ter dekking ging komen maar dat als ik wou ik gerust diezelfde zomer nog een merrie mocht brengen.
Ik wist even niet hoe ik moest reageren, erg blij wel dat ik kon dekken met hem maarja, met welke merrie dan? -O- Ik heb er toen denk ik een week over zitten denken, opzoeken en da bellen om na te gaan of ik Amber wel of niet terug zou laten dekken. Uiteindelijk zei de grote meerderheid van da's en verhalen op het internet dat het geen probleem zou zijn zolang je er geen giga brede hengst op zet.
Dus ja na wat ruzie te maken om mevrouw duidelijk hengstig te krijgen/zien is ze na 1 cyclus dekken direct drachtig gescand. *\o/*

Knappe hengst SMHC's Fabulous Pizzazz
http://i67.tinypic.com/2ufvi3p.jpg


Het lange wachten kon beginnen. En ze heeft letterlijk haar tijd ervoor genomen. 338 dagen met op dag 308 al een overvolle uier en een melktest waarbij ze het nog max 12u zou moeten uithouden. :') Die uier is ze even later dan bijna volledig verloren maar melktest bleef 30 dagen lang wisselen tussen lichtgroen en geel, iets wat een normaal paard max 3 dagen volhoud. Met de camera en birthalarm die ze graag deed afgaan bij het schuren hebben mij veel nachten wakker gehouden. Ik had op den duur zelfs mijn wekker om de 2u ook nog gezet. :') Zodat ik het zeker niet ging missen en er niets ging kunnen fout gaan. 1 dag voor ze dan bevallen is kwam haar uier volledig terug en een paar uur ervoor spoot de melk er uit. Ik zag het mooi aankomen en was er van de 1e sec bij. <3

Net uit het vlies geholpen
http://i67.tinypic.com/ra9449.jpg

Eindelijk was het dan zo ver!! Na al die jaren wachten en proberen was dan eindelijk mijn eerste veulentje geboren waar ik altijd van had zitten dromen maar nooit kon geloven dit ook echt te krijgen. Het bleek niet alleen een merrieveulentje te zijn maar ze had ook die prachtige lange benen en zo'n dishy hoofdje die ik uit zo'n combi nooit had durven verwachten. Even later bleken de gangen er ook goed op te zitten. Behalve dat rustige karakter van beide ouders is niet mee overgekomen _O- met nu al 2 veulens van Amber hier rond te hebben lopen kan ik wel zeggen dat mijn oo zo rustige lieve Amber erg pittige dingen ter wereld zet. :):) Maarja in de showring is dat des te handiger. :')

Dat ze zo pittig ging zijn had ik eigenlijk al op voorhand kunnen weten. Dit filmpje is een maand voor ze geboren werd genomen. Staat wel ondersteboven :P

http://tinypic.com/player.php?v=1zv76uh ... z4W4PmLTIU


Ze is een droom die letterlijk voor mij uitgekomen is waardoor ze de naam Marjestics Zaila Sheza Dream to Love aka Zaila of Pruts gekregen heeft.


Net op de beentjes
Afbeelding

Paar uur oud. Papa is iets groter dan mama maar toch vond ik haar erg klein en kon ze een hele tijd zonder problemen onder moeder doorlopen. De eerste week heeft ze ook nog met erg zwakke voorbeentjes rondgelopen.
http://i66.tinypic.com/nozjad.jpg

Paar dagen
Afbeelding

Afbeelding

http://i67.tinypic.com/bi4g08.jpg

Afbeelding

Ongeveer 2 weken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die avond na het nemen van de foto's hierboven heeft ze zich in de paddock met haar oogje verwond aan iets. Geen idee was maar het zag er echt vies uit, na een hoop gedoe om op een zondagavond een da te vinden die mij wou helpen is ze uiteindelijk in een nieuwe paardenkliniek in de buurt op 2 plaatsen aan haar ooglid genaaid geweest. Ze heeft nog lang een zalfje moeten hebben en ze zal voor altijd een litteken blijven hebben maar het is gelukkig volledig genezen.
http://i64.tinypic.com/209ksvo.jpg

Ongveer een maand, vanaf nu ging ze met de rest van de kudde de wei op. En tja, als mama en zus erg op elkaar lijken mis je dus constant. De helft van de tijd was ze dan ook met zus mee ipv mama.
Afbeelding

Afbeelding

http://nl.tinypic.com/r/2qd93r5/9

Afbeelding

http://i67.tinypic.com/1zmyo9e.jpg

2 maand en voor het eerst geschoren. Blij dat ze van haar dikke vachtje af was.
Afbeelding

En vorige maand
Afbeelding

Afbeelding

Half september was het zover, haar eerste keuring, de BMP merriekeuring. Er waren veel merries en veulens aanwezig dus ik was echt gestrest. Ik had haar moeder thuis gelaten en haar zus Ziva, waar ze ook erg aan hangt in de plaats meegenomen. Ze deed het echt super in de ring en werd niet alleen eerste in haar merrieveulenreeks maar ook juniorkampioen en uiteindelijk gewoonweg DAGKAMPIOEN!!! *\o/*
Afbeelding

De dag erna hadden we nog een show, na wat twijfelen en doen haar samen met moeder toch meegenomen. En ze deed het gewoon weer *\o/* Supreme champion AMH en Reserve Dagkampioen!! :j De dagkampioentitel had ze net naast gegrepen omdat mamalief naast de ring als een gek stond te roepen en kleine niet meer wou stilstaan. _O-

En nu, knappe teddybeer in wording
Afbeelding

http://i64.tinypic.com/25hzcs8.jpg


Dankje voor het bezoeken :j


terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:52

HolyBoly, wat een schoonheid!
Begrijp ik, dat die dagkampioen is geworden.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:56

Wat een knap kind! :)

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:59

Ik dacht al, he die ken ik van ergens :)
Heerlijk lief dier!

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Zetta

Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 16:10

Dankje allemaal. :j

Nenah wou er nog een leuke foto van jou bij plaatsen (al dat ik nu al moeite had met kiezen :P ) maar zag dat ik nog niet van alles de copyright versie heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:17

Wat een prachtig kind. <3

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:25

Wauw wat een plaatje! <3 Daar mag je met recht trots op zijn hoor! Is zij naast bmp ook amhr en aspc geregistreerd?

Mag ik vragen wie de eigenaar van Pizzazz is? Wij hebben 2jr geleden ook overwogen om een aspc hengst bij zijn fokker te kopen en te importeren en hebben hem toen ook overwogen! Helaas is dat niet door gegaan wegens omstandigheden toen. Super leuk om nu te lezen dat hij toch naar Europa is gekomen! <3
Gaat hij ook voorgebracht worden voor de nmprs hengstenkeuring dat je weet? :D

      Live the Life you Love
T&H Stables Miniatuurpaarden http://www.thstables.nl

Zetta

Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 16:42

Dankje Maydine! :)
Was het hem dat jullie wilden kopen?
Pizzazz is nu in eigendom van PDT Stables (Paul en Dimitri Somers)

Ik heb geen idee of hij NMPRS gekeurd gaat worden maar Zaila is buiten het BMP ook NSPPR geregistreerd, daar mama deels Welsh is heeft ze geen mogelijkheid tot vol AMHR/ASPC papier. Maar dat heeft mij niet tegengehouden, zolang ik er mee op show kan komen is wat er uit de combi geboren wordt belangrijker dan het papiertje. :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70495
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:01

Wat een knappe dame!

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:26

Ze is knap en heel leuk!!

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 01:50

Wat een schatje <3

Hakuna Matata

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 04:13

Wat een knapperd zeg ik heb zelf ook 7 mini paardjes.
Daar word je zo blij van...

In Liefdevolle Herinnering Day-Night's No Mr Whiskey... 20-05-1999 - 11-12-2013...
Bedankt voor alles Whis... Zal Jou Nooit Vergeten...

NinkeG

Berichten: 1116
Geregistreerd: 13-10-13
Woonplaats: Bergschenhoek/Dronten

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:51

Wat een leuk ding <3

Make it happen

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:54

Ohhh wat een prachtige!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17



Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:07

Hey! Haar herken ik :D Wat wordt ze mooi zeg! Heerlijk kopje zit er ook op ^^

Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 16:59

Oh wat een prachtig paardje!!

langedeel

Berichten: 46
Geregistreerd: 22-06-16

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:06

achh wat schattig <3 <3

Dag lieve siets 19-9-2016

Zetta

Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 20:31

Dankje allemaal <3
Wat leuk dat ze uitgelicht staat!!

Asvinia schreef:
Hey! Haar herken ik :D Wat wordt ze mooi zeg! Heerlijk kopje zit er ook op ^^


Aah haha, wist eerst niet wie je was tot ik de namen in je onderschrift zag. :P Dankje!

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:32

Echt een supermooi veulen, maar papa en mamma zijn ook niet mis, gefeliciteerd!

sammie214

Berichten: 44
Geregistreerd: 28-05-14
Woonplaats: Nijverdal

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:06

kwijl <3 <3

Zetta

Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Re: Soms moet je wat lang wachten, maar dromen komen echt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-16 22:07

Dankje! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers