Aan wat herken je een goede galop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

derya94
Berichten: 17
Geregistreerd: 13-10-16

Aan wat herken je een goede galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 13:15

Allereerst weet ik niet of dit in het goede forum staat, dit is namelijk mijn eerste berichtje op bokt.nl.

Ik ben op zoek naar wat meer info over hoe je kan zien aan een veulen/jong paard of ze een goede galop hebben. Wat wordt dus van de basisgangen van het paard verwacht om toch maar een beetje te kunnen inschatten of ze later goed worden voor de sport. Filmpjes/foto's waarop het duidelijk te zien is hoe het wel of niet moet zou ik erg fijn vinden.

Ik weet natuurlijk dat de stap, draf, rijbaarheid vh paard, temperament, stressbestendigheid enz ook zeer belangrijk zijn om ver te komen in de dressuursport maar ik wil het nu graag over de galop hebben.

Alvast bedankt


Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Aan wat herken je een goede galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:37

Ik TeM, je topic staat verkeerd...

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:11

Je topic staat op het forum waar bokkers filmpjes c.q. foto´s laten zien ter beoordeling. Jouw vraag is meer een rijtechnische vraag dus ga ik het naar dat onderdeel van Bokt verplaatsen.

RT HAW → RT V

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Re: Aan wat herken je een goede galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:22

Jouw vraag is eigenlijk niet helemaal correct, en aan de manier van stappen van een veulen kan je onmogelijk zien of dit een topper wordt, al kan het soms al wel een beetje zichtbaar zijn dat er wel potentieel in zit.
Wat je wel kan zien , is dat de confomatie (de bouw van het lichaam) hoe dat er uit ziet, dat geeft toch een meer duidelijk beeld, maar of het dan ook echt iets super gaat worden tjaaa dat blijft altijd een gok en giswerk.
Ook de afkomst, de gekozen merrie en de hengst, en zelfs tot ver terug in de familie geschiedenis, dit geeft ook meer kansen op een goed of beter resultaat.
Maar onthoud goed, fokken is en blijft gokken.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers