Help, herfst! Welke jas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:26

Nu wij het koude en natte jaargetij langzaam ingaan ben ik alvast aan het zoeken van een goede water dichte jas. Nu heb ik een ski jas maar die besloot vorig jaar om door te lekken wat een beetje minder was.

Nu zit ik te kijken in de richting van Mountain Horse jassen. Zoals de Windsor of Vail. Maar dat is maar het topje van de ijsberg. Wie kan mij wat aanraden?

Belangrijk is dat hij warm (ook rond vriespunt), maar goed ventileert en water- en winddicht is want ik ga graag het bos in, ongeacht regen oid en daar moet hij wel goed tegen kunnen. Het is ook fijn als het een beetje getailleerd is ipv een jutenzak :+ Wie kan mij wat aanraden?
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 26-09-16 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:29

Als de jas nog goed is, kun je hem dan niet met speciaal spul wassen / inspuiten?
Die aterdichte laag slijt gewoon, zeker op de vouwen en daar waar je een tas draagt.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:29

Kingsland :) Die van mij gaan nu al ruim 6 jaar mee en zien er nog super uit. Water- en winddicht en als het echt koud is, dan heb ik het nog warm met die jas aan.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:30

De voering van de jas is van binnen al aan het scheuren (koopje) :) Dus voor ik de hoofdprijs betaal wil ik graag een andere jas achter de hand hebben en de ventilatie is minder.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Sanxjet

Berichten: 96
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Slagharen

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:31

Kingsland schijnen hele fijne jassen te zijn!

Jet ♡ Pepper ♡ Boy

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:36

Hier ook hele fijne ervaringen met Kingsland :) blijven echt lang mooi en waterdicht, en warm dat is ook wel fijn :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:32

Ik heb nu al 2 jaar een Jack Wolfskin jas met nauwelijks voering, ik ben een enorme koukleum maar dit ding is zo geweldig wind en waterdicht dat ik hem het hele jaar door (met een trui in de winter) aan kan.

Anoussjuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-09-16

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:51

Ik heb altijd softshell jassen, deze zijn niet te warm voor de herfst maar wel waterdicht. Je hebt ze van diverse merken.

Gerdine1

Berichten: 4
Geregistreerd: 27-09-16
Woonplaats: Rotterdam

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:55

Ik heb een tijdje terug een softshell bij de ANWB winkel in de uitverkoop gekocht. Misschien kan je daar nog iets vinden...

Tamaraaa
Berichten: 15
Geregistreerd: 07-09-14

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:32

Ik rijd zelf vaak met een softshell jas. Die zijn wind en waterdicht maar ademen wel. Verder zijn ze niet zo dik, wat ik zelf dan weer fijn vind :) je hebt ze bij scapino etc. Maar merk dat mijn protest jas kwalitatief toch echt wat beter is.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:15

Vraag: is een Kingsland ook fijn in de herfst, en dan niet te warm? Ik vind mijn winterjas (ANWB Human Nature) weer veel te warm voor de herfst en ben al tijden op zoek naar een fijne herfstjas. Een softshell vind ik met flinke herfstwind toch gauw iets te koud.

Flinty

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:40

Mijn ervaringen met softshell jassen zijn erg goed zolang het een beetje regent. Maar na een echte serieuze regenbui ben ik met een softshell helaas niet meer droog.
Van de week een waxjas gekocht via marktplaats en ik ben om! Heerlijk ding. Ze zijn wel wat zwaarder, en ik heb hem een maatje groter dan nodig zodat ik extra bewegingsvrijheid heb. Ik denk dat ik daar komende winter in woon!

Discover the Hungarian "puszta" on horseback; www.hunnatura.com/node/2

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:43


Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:44

Ik heb vorig jaar een Mountain horse jas gekocht en dat was de beste koop ooit :wow:
Eindelijk een jas die écht droog blijft tijdens zware regenbuien. Hij is goed warm maar kan ook zeker in de herfst aan. Ik vond dure jassen altijd overdreven maar dit was echt een goede investering. Ik overweeg zelfs om er nog eentje bij te kopen om voor gewoon te gebruiken.

Ik heb de Windsor, echt een top ding! Handige zakken, fijne capuchon, mooi getailleerd en een fijne lengte. Als ik over een paar jaar een nieuwe moet kopen ga ik niet twijfelen over welke jas dat moet worden :D

Edit: ik heb ook een kingsland, zo'n bomber model. Ten eerste al vreselijk irritant omdat hij constant opkruipt. Daarnaast is hij ook echt niet waterdicht. Een buitje kan hij best hebben maar op de fiets/paard/brommer door de regen is niet aan te raden.

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:46

Ik heb ook een kingsland jas maar ik word er helemaal gestoord van. Bij mij kruipt dat kreng vreselijk omhoog en dan loop ik met een blote onderrug. Ik heb zelfs 2 maten maar ok de grotere maat kruipt omhoog.

Sinds een jaar of 2 loop ik eigenlijk de hele winter met een softshell. Wel een beetje een dikke met fleece voering erin, en daar houd ik het de hele winter prima mee vol +:)+


Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:19

Liesje89 schreef:
Ik heb ook een kingsland jas maar ik word er helemaal gestoord van. Bij mij kruipt dat kreng vreselijk omhoog en dan loop ik met een blote onderrug. Ik heb zelfs 2 maten maar ok de grotere maat kruipt omhoog.

Sinds een jaar of 2 loop ik eigenlijk de hele winter met een softshell. Wel een beetje een dikke met fleece voering erin, en daar houd ik het de hele winter prima mee vol +:)+


Ik ben daar ook echt allergisch voor, heb daarom sowieso altijd een langer t-shirt eronder aan.

Welke softshell-jas heb jij Liesje89?

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:28

Ik heb nu denk ik 6 of 7 jaar een kingsland jas. Hij is nog steeds super water en winddicht en heerlijk warm als het nodig is! Ik ben er erg tevreden mee!

Sorrel Macer

He's not just a horse. He's my therapist. Pride. Happiness. My best friend.
[EJL-ITP] Welsh Cob Sorrel mijn trots en mijn grote vriend!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 14:54

Wat hebben er veel Kingsland jassen!
Wax jassen vind ik zelf wat te zwaar, plus het onderhoud is wat minder (mijn moeder droeg vroeger heel vaak wax jassen).
@ Mette, klinkt goed! Daar zat ik zelf ook naar te kijken :)

Allemaal bedankt! Ik heb nu een softshell als tussenjas.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:36

Mette schreef:
Ik heb vorig jaar een Mountain horse jas gekocht en dat was de beste koop ooit :wow:
Eindelijk een jas die écht droog blijft tijdens zware regenbuien. Hij is goed warm maar kan ook zeker in de herfst aan. Ik vond dure jassen altijd overdreven maar dit was echt een goede investering. Ik overweeg zelfs om er nog eentje bij te kopen om voor gewoon te gebruiken.

Ik heb de Windsor, echt een top ding!


Dat klinkt goed Mette. Ik zie hem echter niet meer verkocht in de NL winkels. Blijkbaar is ie uit de collectie...

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 14:09

@ Stefje; hij staat op Agradi.nl ;)

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 22:27

Ze gebruiken ook nog wel eens verschillende namen. Vroeger heette dezelfde jas Grace geloof ik. Misschien daar op te vinden? Ik heb mijne vorig jaar nieuw gekocht!

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:50

Lizzyy schreef:
Liesje89 schreef:
Ik heb ook een kingsland jas maar ik word er helemaal gestoord van. Bij mij kruipt dat kreng vreselijk omhoog en dan loop ik met een blote onderrug. Ik heb zelfs 2 maten maar ok de grotere maat kruipt omhoog.

Sinds een jaar of 2 loop ik eigenlijk de hele winter met een softshell. Wel een beetje een dikke met fleece voering erin, en daar houd ik het de hele winter prima mee vol +:)+


Ik ben daar ook echt allergisch voor, heb daarom sowieso altijd een langer t-shirt eronder aan.

Welke softshell-jas heb jij Liesje89?

Moet ik er even in kijken straks. Geen bekend merk hoor, ze komen van de drukker omdat het bedrijfsleiding is van onze stal. Heb echt geen flauw idee wat het merk is. Maar waar je op moet letten is dat e fleece van binnen zit. Ik heb inmiddels 3 verschillende softshell jasjes en deze is echt de warmste en de enige met fleece. Op nummer 2 komt een jasje van de welkom maar die is me nu helaas echt veel te groot. Merk is iets van Bjornsson ofzo. En op 3 de duurste van euro-star die wel erg mooi zit maar niet echt warm is. Die draag ik op koude zomeravonden en nu kan ik hem ook nog wel aan, maar als het straks echt kouder wordt dan is dit jasje te dun.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Help, herfst! Welke jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:53

Ik heb een heerlijk lichtgewicht tech-jasje van de ANWB, wind en waterdicht, ademend etc. Zelfs vorig winter met smerig koude wind nul koud. Heerlijk.
Nummer 2 hangt er al weer ;)

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:26

Bralindy schreef:
@ Stefje; hij staat op Agradi.nl ;)

Bedankt Bralindy! Hij is echter in beide kleuren op alle maten 'tijdelijk niet leverbaar'. Vind hem wel prijzig, ik zoek nog even verder naar een jas :-).

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 11:07

stefje schreef:
Bralindy schreef:
@ Stefje; hij staat op Agradi.nl ;)

Bedankt Bralindy! Hij is echter in beide kleuren op alle maten 'tijdelijk niet leverbaar'. Vind hem wel prijzig, ik zoek nog even verder naar een jas :-).


Oh vreemd, want laatste keer dat ik keek nog wel beschikbaar :+ populaire jas denk ik dan

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 45 bezoekers