Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 13:45

Hoi :)
Ik ben op zoek naar een kamer in Utrecht en kwam het oude schoolgebouw aan de Archimedeslaan tegen. Stichting Tijdelijk Wonen verhuurt hierin dus anti-kraak kamers. Het zit heerlijk dicht bij de Uithof, dus ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de kamers/bewoners in dit gebouw? Ik ben benieuwd :j

It does not do to dwell on dreams and forget to live. - Albus Dumbledore


YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:49

Mijn ex heeft er gewoond en een paar van mijn vrienden wonen er nog steeds :) Naar wat ik gehoord heb is het niet duur en zijn de kamers vrij groot (en hoge plafonds). Wel vonden ze het er niet erg gezellig. De gangen hebben elk tussen de 15 en 24 kamers (dacht ik), en je gaat het dus waarschijnlijk niet met iedereen even goed kunnen vinden. Een paar van mijn vrienden pasten er totaal niet tussen en zijn er niet zo happy van geworden, anderen juist wel. Ik denk dat je er gewoon een keertje moet gaan hospiteren, dan merk je al snel of het je ligt of niet!

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:02

Gewoon daar hospiteren dan kan je ze bekijken en.ook je huisgenooten zien. Ik ken een paar mensen die daar hebben gewoon, sommige vonden het geweldig sommige verschrikkelijk.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:39

Ik volg even, ik moet vanaf 2017 ook gaan zoeken in Uut!

_xManadisx_

Berichten: 3132
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:47

Ik ken het niet, maar als je in 2017 wat nodig hebt zoals in de laatste reactie zou ik me opgeven voor de ssh ;) daar huur ik ook, vrij goedkoop voor grote kamers.

schoentje ?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:49

Ik ben er 1x wezen hospiteren en ik vond het vooral heel vies. :')

Yipee

Berichten: 1856
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:01

Sowieso lid worden van de SSH en wachttijd opbouwen! Echt een aanrader.

Wat betreft de Archimedeslaan. Daar ben ik een aantal keer geweest. Een studiegenootje woont daar. Ze had de kamer erg leuk ingericht. Zelfs een soort bovenverdiepinkje gemaakt voor het bed. Anders is het wel krap. Je woont wel met behoorlijk veel huisgenoten (volgens mij had ze er wel 15). Grote keuken (wel nodig) en een huiskamer. Wat betreft toilet en douches is het een beetje camping stijl. Hygiene met zo'n grote groep lijkt mij ook wel een dingetje. Het zou niks voor mij zijn ieder geval.


Via de SSH zou ik je aanraden om in Zeist op de warande te gaan wonen of gewoon op de Uithof zelf aan de camebridgelaan oid. Bij genoeg wachttijd kun je ook voor een studenten appartementje gaan. Daar woon ik nu. Bevalt zeer goed.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:03

Klopt, wachttijd opbouwen bij de ssh. Ik woon zelf op de warande (nu even niet) dus als je vragen daarover hebt kan.je die stellen.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:19

De SSH?

Ik ben wel een sociaal dier dus veel kamergenoten lijkt me geen groot probleem, enkel wil ik wel graag bij een vereniging of in ieder geval ook dicht bij uitgaansgelegenheden wonen. Ben afgelopen zaterdag bij de Hogeschool geweest en dit lag naar mijn mening niet in de buurt van het uitgaan, of mijn richtingsgevoel is gewoon ruk :').

Een vriendin van me woont ook op kamers in Utrecht en ben vaak genoeg op bezoek geweest, en zij woont in aan de Adelaarsstraat, lekker dichtbij CS en ook 5 min lopen van het uitgaan.

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:01

Qua gebouw/bewoners heb ik zelf geen ervaring, behalve dat het dus vrij grote groepen zijn waar je je gemeenschappelijke ruimte mee deelt en dat moet je maar net prettig vinden.
En het is maar tijdelijke huur inderdaad, als je heel veel pech hebt moet je er al in april uit.
Ik zou zoals eerder genoemd lekker bij de SSH inschrijven :) Dan heb je ook wat achter de hand mocht je op termijn je tijdelijke kamer uit moeten.
Wat betreft SSH vind ik de Warande echt geen aanrader, heb er zelf gewoond maar ben blij dat ik er weg ben. SSH heeft natuurlijk nog veel meer panden, alleen zal je daar een stuk langer voor ingeschreven moeten staan.

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 07:28

Ik sta al meer dan een jaar ingeschreven bij SSH alleen helaas inderdaad niet genoeg wachttijd.. (behalve voor de Warande dan)

It does not do to dwell on dreams and forget to live. - Albus Dumbledore

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 07:37

Nog bedankt voor jullie reacties, ik heb inmiddels een kamer op de Warande! In een heel gezellig huis met 4 huisgenootjes, dat had ik toch liever dan op een gang met 20 mensen ofzo :D

It does not do to dwell on dreams and forget to live. - Albus Dumbledore

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:05

Leuk dan zijn we buren :)

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

Yipee

Berichten: 1856
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:32

Leuk! Zijn fantastische kamers en op een goede afstand van de universiteit. Veel plezier met je nieuwe kamer en huisgenootjes! :)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:04

Ik kom even in dit topic binnen vallen want ik vroeg me af hoe lang je een wachttijd moet opbouwen bij de ssh om in aanmerking voor een kamer te komen. Weet iemand hier antwoord op? :)

Love is our resistance

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:02

Dat hangt volledig af van waar je wilt wonen, op de warande heb je minder tijd nodig ik denk een paar maanden maar als je op de ibb wilt wonen al weer langer volgens mij minaal een jaar.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:00

SophieFT schreef:
Ik kom even in dit topic binnen vallen want ik vroeg me af hoe lang je een wachttijd moet opbouwen bij de ssh om in aanmerking voor een kamer te komen. Weet iemand hier antwoord op? :)

In Zwolle was ik na 1,5 jaar direct aan de beurt. Maar daar is weinig aanbod. :P

In Utrecht moet je wel aan minimaal een jaar denken. :j

Anoniem

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:04

In Utrecht is het super afhankelijk van de plek waar je zoekt, de tijd waarin je zoekt en hoe veel wachttijd je hebt. Ik heb van de zomer gehospiteerd en kwam toen vooralsnog niet in aanmerking voor woningen die ik graag wou hebben, maar ik heb ook eens in februari geprobeerd met een half jaar wachttijd en toen ben ik een aantal keer uitgenodigd.

Archimedeslaan is trouwens afhankelijk van je gang of het te doen is qua hygiene. Ik ken een hele hoop mensen die er wonen en de meesten zijn er gewoon heel tevreden over. Als je vanaf 2017 iets zoekt zou ik die hoop echter laten varen, want het wordt als het goed is aankomende zomer gesloopt.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:10

Ik ben nu 2 weken lid geloof ik, en ga volgend schooljaar in Utrecht studeren... dat wordt krap dus :'). Maar we zien het tegen die tijd wel!

Love is our resistance

Anoniem

Re: Studentenkamers: Archimedeslaan 16 in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:14

Je kan geluk hebben hoor, maar ik zou me niet doodstaren op de SSH. Ik zou gewoon aan het begin van de zomer beginnen met hospiteren en dan lukt het vast wel :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, kamsel en 15 bezoekers