Rondreis met camper welk land?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 16:57

Volgend jaar zomer willen wij (ik vriend en zoon 12 jaar) een rondreis gaan maken met een camper.
We gaan 2 weken nou zitten we heel erg in twijfel naar welk land we toe zullen gaan, we zaten eerst te denken aan Italie maar nu komt ook Kroatië voor bij.
Camper is zo goed als geregeld maar heb effe geen idee hoe nu te beginnen met plannen als we een land hebben gekozen.
Dacht misschien zijn er hier nog mensen die tips hebben waar op te letten.
Iemand nog tips wat betreft landen/plaatsen.

Mariska14015

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-12-15

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:00

Wat voor wensen heb je? Wij zijn een aantal jaren met de camper gegaan en hebben o.a. deze combi's gemaakt: groot-Brittannië, Kroatië en Slovenië, Denemarken Noorwegen en Zweden, Spanje en Italië en Oostenrijk. Hongarije lijkt mij ook nog een keer heel leuk.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:04

Wij hebben 8 camperreizen door de USA gemaaakt, maar dat is een heel ander verhaal dan huren in Nederland.

Volgend jaar gaan we naar Noorwegen: https://reis2017tijmes.wordpress.com

Ik lees vooral reisverslagen van anderen, kijk welke routes ze rijden, kijk naar standaardroutes van reisbureaus (die me altijd te kort op dezelfde plaats blijven) en plan dan onze routes.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:56

Ik ben afgelopen zomer met een camper naar Slovenië gereden. Geweldig en echt een aanrader. Het land is waanzinnig mooi en gevarieerd, er is veel te doen en zien, ook voor een 12-jarige. Wat ik vervelend vond, maar wat wellicht voor je zoon wel leuk is is dat de meeste campings zijn vergeven van de Nederlanders. Makkelijk contact maken dus.
Je kan er prima rondtrekken, alle campings hebben eigenlijk wel plek als je op de bonnefooi komt.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:10

Wij hebben vreselijk genoten van de Margarietroute die door Denemarken loopt. Werkelijk een prachtige route die je voert door kleine dorpjes en mooie bezienswaardigheden. Een van onze mooiste reizen die hoog op ons verlanglijstje staat om het nog een keer te rijden.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:33

Noorwegen! Ik ben daar afgelopen zomer geweest met de auto! Maar dat zou ik graag nog eens overdoen met een camper!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:35

Er zijn veel mooie plekken op de wereld. Persoonlijk ben ik fan van Noorwegen en Zweden.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:26

Schotland, Ierland. Ook mooie landen voor camperreis!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:19

Portugal! Ben er zelf vorige week een week met de camper doorheen getrokken. Dit land is echt gemaakt voor campers.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 12:23

Ik ben fan van Italië. En mijn tip: niks plannen :)

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:08

verootjoo schreef:
Ik ben fan van Italië. En mijn tip: niks plannen :)


Eens! Niets plannen, gewoon gaan en zien waar je terecht komt.

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:16

Noorwegen! <3 Gewoon niets plannen en gaan! Behalve de boot dan misschien als je die wil nemen :Y)

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:16

Rondreizen door de Scandinavische landen :)

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:21

Noorwegen/zweden die kant.
Of Portugal. De kustlijn is erg mooi.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:33

Wij zijn net drie weken terug van een roadtrip door Kroatie met de camper. Wat een heerlijk land en er is zoveel te zien!

Wij zijn gevlogen op Zadar en hebben daar een camper gehuurd via airbnb. Het was in eerst instantie de bedoeling om te rijden vanuit Nederland, maar dit ging om medische redenen niet. Daarom hebben wij voor deze opzet gekozen. Wij hebben in 12 dagen tijd 2000 km gereden, 116 km gewandeld en zoveel moois gezien!

Wij hebben de Kroatische kust (dalmatie) gezien en zijn naar drie nationaal parken geweest. De wegen zijn over het algemeen goed begaanbaar. Je hoeft niet te reserveren voor de camping (muv hoogseizoen) en de mensen zijn vriendelijk. Plus dat het gewoon een heel veelzijdig land is. Veel natuur en cultuur! Echt prachtig!
Als je interesse hebt, kan ik je ons reis schema doorsturen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:34

Ik zou naar Noorwegen gaan, staat hier ook nog op de planning. Noorwegen is echt prachtig en heel geschikt om met een camper doorheen te rijden.

Ook een aanrader: Zuid-Afrika met een camper. Maar dat is van een iets andere orde :P

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:39

Wij doen elke zomer een roadtrip door Oost-Europa; Polen, Slowakije (daar is geen hol te beleven, wel hele mooie natuur!!), Hongarije <3 <3 <3 en dan terug via bijvoorbeeld Oostenrijk.
Oost-Europa is op veel plekken nog zo on-ontdekt. De prijzen zijn vaak erg laag wat betekend dat je totaal niet op je geld hoeft te letten. De mensen zijn super gastvrij, zeker de Poolse en Hongaarse mensen. De omgeving is geweldig en de steden zijn echt heel mooi, levendig en gezellig.
Als je wilt kan ik je wat leuke campings geven.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 17:33

Bedankt allemaal voor de tips.
Vandaag de camper gereserveerd voor 2 weken.

Afbeelding

Dit is hem geworden.

We hebben gekozen om 2 weken naar Kroatië te gaan.
Ik denk dat we niet echt gaan plannen maar gewoon gaan en we zien wel, alleen ben ik bang voor plekken op campings omdat we in het hoogseizoen gaan.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 17:34

milatje schreef:
Wij zijn net drie weken terug van een roadtrip door Kroatie met de camper. Wat een heerlijk land en er is zoveel te zien!

Wij zijn gevlogen op Zadar en hebben daar een camper gehuurd via airbnb. Het was in eerst instantie de bedoeling om te rijden vanuit Nederland, maar dit ging om medische redenen niet. Daarom hebben wij voor deze opzet gekozen. Wij hebben in 12 dagen tijd 2000 km gereden, 116 km gewandeld en zoveel moois gezien!

Wij hebben de Kroatische kust (dalmatie) gezien en zijn naar drie nationaal parken geweest. De wegen zijn over het algemeen goed begaanbaar. Je hoeft niet te reserveren voor de camping (muv hoogseizoen) en de mensen zijn vriendelijk. Plus dat het gewoon een heel veelzijdig land is. Veel natuur en cultuur! Echt prachtig!
Als je interesse hebt, kan ik je ons reis schema doorsturen.


Als je dat zou willen doen heel graag. Heb ik een beetje een idee.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:39

Misschien is het leuk om dat soort informatie ook hier te delen? Wij hebben bijvoorbeeld 4 weken Noorwegen in de planning en ik vind het heel lastig om mooie routes te vinden.

Oost-Europa zou het zo ook maar eens kunnen worden als de weerberichten voor Noorwegen heel slecht zijn.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:40

Ik zal m morgen even uittypen en hier neer zetten!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:46


Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:11

Zorry schreef:
We hebben gekozen om 2 weken naar Kroatië te gaan.
Ik denk dat we niet echt gaan plannen maar gewoon gaan en we zien wel, alleen ben ik bang voor plekken op campings omdat we in het hoogseizoen gaan.


Was ik afgelopen zomer ook een beetje huiverig voor, maar ik was dus 2 weken in Slovenië/ Italië, stond praktisch iedere avond op een andere camping en ik heb slechts bij 1 camping gehoord dat ze eigenlijk vol waren. Verder was er overal plek.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Rondreis met camper welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 19:50

O dat is mooi om te horen goof, dan ga ik er van uit dar het wel goed gaat komen.