Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
alineb1987
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-10-16

Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 10:54

Hoi hoi!

Na jaren komt mijn droom uit! Mijn eigen paardje bij huis. Daar komt natuurlijk enige voorbereiding bij komen. Dan komt er ook nog een shetlander bij want alleen gaat ze niet staan. En nu kwam ik bij het mest. Ik zoek een een bedrijf wat mestcontainers verhuurd, volle containers weer afvoert of leegt in de gemeente Gelderland. Nou heb ik al wat gegoogled en wat bedrijven benaderd, maar ik zit niet in hun verzorgingsgebied. Ik wil geen vaste mestopslag daarom leek mij zo'n container ideaal.

Kent iemand een bedrijf die dit doet in de omgeving van Apeldoorn?

Groetjes Aline


LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 10:56

Kan je het niet zelf oplossen?
Wij hebben een aanhangertje, gaat alle mest in. Die gaat naar de manege in de buurt, daar mogen we het dumpen. Halen we dan ook wel hooi en stro :)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

alineb1987
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 11:03

LoveBodin schreef:
Kan je het niet zelf oplossen?
Wij hebben een aanhangertje, gaat alle mest in. Die gaat naar de manege in de buurt, daar mogen we het dumpen. Halen we dan ook wel hooi en stro :)


Hmm ja is inderdaad ook een optie. Een stuk terug in de straat is een grote pensionstal misschien mag ik het daar wel voor een klein prijsje 1 keer in de zoveel tijd bij gooien. Maar ik wil geen open mest hoop op een aanhanger en alleen een zeiltje er over vind ik ook niet wat. Ik wil een bak die ik dicht kan dan. Dus misschien eens bedenken of ik zoiets kan vinden en dan ook zelf kan vervoeren. Bedankt!

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:40

Zeiltje doen wij wel hoor, gaat eigenlijk prima! Nog nooit mest van afgewaaid ofzo haha.
Maar als je dat idd niet wil moet je kijken naar dichte dingen, maar daar kan ik je niet bij helpen.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

dioni

Berichten: 817
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:48

Wij doen de mest ook op een aanhanger met zijl erover. Die legen wij ongeveer 1x per week. Het is wat meer werk, maar het kost niets en omdat het zo snel weer weg is geen last van vliegen.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

Eef_Bam

Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:01


alineb1987
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 12:05

Eef_Bam schreef:
Contacteer hen eens: http://www.paardenmestcontainers.nl/mestcontainer
Wij huren bij hun een container met dak en zij halen de mest ook op.


Dankjewel! Het probleem is dat die containers allemaal op een plek moeten liggen waar de vrachtwagen bij kan. En die kan dus niet bij ons dan het terrein op rijden. Dat is een beetje het probleem. Hij moet dus op wielen zodat we hem zelf aan de weg kunnen zetten.

Bedankt voor het meedenken!
Groetjes

alineb1987
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 12:08

alineb1987 schreef:
Eef_Bam schreef:
Contacteer hen eens: http://www.paardenmestcontainers.nl/mestcontainer
Wij huren bij hun een container met dak en zij halen de mest ook op.


Dankjewel! Het probleem is dat die containers allemaal op een plek moeten liggen waar de vrachtwagen bij kan. En die kan dus niet bij ons dan het terrein op rijden. Dat is een beetje het probleem. Hij moet dus op wielen zodat we hem zelf aan de weg kunnen zetten.

Bedankt voor het meedenken!
Groetjes


En om nou een mestcontainer voor je huis neer te zetten is ook weer zo'n lelijk gezicht hahah

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:10

alineb1987 schreef:
Eef_Bam schreef:
Contacteer hen eens: http://www.paardenmestcontainers.nl/mestcontainer
Wij huren bij hun een container met dak en zij halen de mest ook op.


Dankjewel! Het probleem is dat die containers allemaal op een plek moeten liggen waar de vrachtwagen bij kan. En die kan dus niet bij ons dan het terrein op rijden. Dat is een beetje het probleem. Hij moet dus op wielen zodat we hem zelf aan de weg kunnen zetten.

Bedankt voor het meedenken!
Groetjes


Wil je een container kunnen blijven rollen met 2 man moet je hem wel heel veel legen vrees ik, als ik kijk hoeveel mest er van 2 paardjes af komt.

alineb1987
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 13:15

LoveBodin schreef:
Zeiltje doen wij wel hoor, gaat eigenlijk prima! Nog nooit mest van afgewaaid ofzo haha.
Maar als je dat idd niet wil moet je kijken naar dichte dingen, maar daar kan ik je niet bij helpen.


Misschien een aanhanger en zelf een deksel erop maken! hahah dankjewel voor het meedenken!

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:48


http://www.bokt.nl/markt/ad/302386/hors ... -liners-ed
http://www.bokt.nl/markt/ad/302378/hors ... ns-lite-0g
L1 pr 214 / L2 pr 208 / M1 pr 201 / M2 pr 197 / Z1 pr 212 / Z2 pr 218 / ZZL pr 224,5 / ZZZ startgerechtigd.

Fourages

Berichten: 4
Geregistreerd: 02-09-16
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:12

@Aline: Gefeliciteerd dat je een paardje thuis krijgt, leuk! Waarschijnlijk heb je ons al benaderd. Ik zal hier nog even rondvragen voor je of we een oplossing voor je kunnen vinden bij jou in de buurt.

@Josie: Dank voor het noemen van onze website in dit topic. De 1600 liter rolcontainer is ideaal voor de opslag van kleine hoeveelheden paardenmest. Of als je niet zoveel ruimte hebt voor een grote mestcontainer of mestplaat.

Leuke pagina over de rolcontainer: http://www.mestcontainer.com/rolcontain ... 2-paarden/

-

VRAAGJE:
Ik ben altijd benieuwd naar wat (particuliere) paardenhouders belangrijk vinden bij mestopslag en mestafvoer. Ik lees op Bokt veel topics over het opslaan van mest en hoe je mest het beste kunt afvoeren. Er zijn nog veel onduidelijkheden over hoe je dit goed regelt merk ik.

Aan alle Bokkers:
Het lijkt mij leuk om jullie ervaringen met mestopslag / mestafvoer te horen. Als je zou willen kun je me een Persoonlijk Bericht (PB) sturen om wat info te delen.

-

Groet, Pim


alineb1987
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 08:24

Fourages schreef:
@Aline: Gefeliciteerd dat je een paardje thuis krijgt, leuk! Waarschijnlijk heb je ons al benaderd. Ik zal hier nog even rondvragen voor je of we een oplossing voor je kunnen vinden bij jou in de buurt.

@Josie: Dank voor het noemen van onze website in dit topic. De 1600 liter rolcontainer is ideaal voor de opslag van kleine hoeveelheden paardenmest. Of als je niet zoveel ruimte hebt voor een grote mestcontainer of mestplaat.

Leuke pagina over de rolcontainer: http://www.mestcontainer.com/rolcontain ... 2-paarden/

-

VRAAGJE:
Ik ben altijd benieuwd naar wat (particuliere) paardenhouders belangrijk vinden bij mestopslag en mestafvoer. Ik lees op Bokt veel topics over het opslaan van mest en hoe je mest het beste kunt afvoeren. Er zijn nog veel onduidelijkheden over hoe je dit goed regelt merk ik.

Aan alle Bokkers:
Het lijkt mij leuk om jullie ervaringen met mestopslag / mestafvoer te horen. Als je zou willen kun je me een Persoonlijk Bericht (PB) sturen om wat info te delen.

-

Groet, Pim


Hoi Pim bedankt voor je bericht! Ik had jullie inderdaad al benaderd. Ik hoor graag als u een andere oplossing heeft.

Groetjes Aline

U bevindt zich buiten ons verzorgingsgebied
Dank u wel voor uw aanvraag via www.fourages.nl.

Helaas bevindt uw vestigingslocatie zich buiten ons verzorgingsgebied. Om u verder op weg te helpen
adviseren wij om een leverancier bij u in de buurt te zoeken. Dit kunt u doen via www.hisfa.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Fourages
Nijssen Fourages

Fourages

Berichten: 4
Geregistreerd: 02-09-16
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:31

Beste Aline,

Ik stuur je even een PB toe.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:35

Fourages schreef:
VRAAGJE:
Ik ben altijd benieuwd naar wat (particuliere) paardenhouders belangrijk vinden bij mestopslag en mestafvoer. .....
Aan alle Bokkers:
Het lijkt mij leuk om jullie ervaringen met mestopslag / mestafvoer te horen.
Wat ik belangrijk vind is dat ik er een kruiwagen zou in kan rijden. Liefst zo dicht mogelijk bij de paarden, maar als dit vanwege het materieel om te legen niet kan is verder lopen ook geen probleem.
Waar ik wél een probleem me heb is dat je met een container-op-wielen altijd de mest in emmers moet doen zodat je die kunt omkiepen in de container óf met een schep je kruiwagen moet legen. Dit is óf zwaar óf geeft een hoop troep.

Een mestbak aan de weg is misschien niet het mooiste gezicht, maar een verdiepte bak met een randje coniferen er om doet geen afbreuk aan de omgeving en het is zó prettig legen :)

Fourages

Berichten: 4
Geregistreerd: 02-09-16
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:13

@DubbelDun

Dank voor je reactie.

Interessant om te lezen. Het is inderdaad zo dat het legen van een kruiwagen wat meer werk kost met een rolcontainer. Je hebt in feite de mest twee keer op je mestvork / schep liggen. Maar helaas is hier geen makkelijkere oplossing voor.

Wat voor oplossing heb je nu voor je paardenmest? Heb je paarden aan huis of staat je paard bij een pensionstal?

Leuke oplossing trouwens om een mestbak aan de weg af te schermen met een randje coniferen.

-

Meer inzichten over mestopslag / mestafvoer zijn welkom.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:39

Ze staan aan huis. De mestbak is 3x4 en de wanden zijn van beton 1 mtr hoog, deels ingegraven. Hij ligt aan het eind van de paddock langs de weg. De meeste mest ligt recht voor de bak dus ik kan het er zo ingooien :)
Hij wordt nu 2x per jaar geleegd door de loonwerker met een kraan en grote traktorbak (20 m3)

Fourages

Berichten: 4
Geregistreerd: 02-09-16
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mestcontainer combi huren en afvoer Gelderland (Apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:19

Netjes geregeld, DubbelDun.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, PowerPoef en 19 bezoekers