Achterwaarts

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
20042004
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-10-16

Achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 16:35

Ik kon eerst altijd met lichaamstaal mijn pony achterwaarts zetten zonder problemen. Maar nadat ik het een weekje te druk had met school om te trainen weigert ze achterwaarts te gaan en wil ze geen zadel meer op. Weet iemand wat ik hier aan kan doen


nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:39

Ik ben geen expert, maar ik zou zeggen dat een osteopaat misschien iets kan betekenen? Klinkt nl als een rugprobleem, maar zoals ik al zei, ik ben geen expert en baseer dat op jouw informatie.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:42

is de mest gewoon? Ken dit van een paard die ook ineens minder beweging kreeg en daardoor wat verstoppingskoliek had. Verder geen gewone tekenen van koliek, alleen niet achterwaarts willen en dus weinig mesten.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: Achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:43

Is ze dominant?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:43

Is er iets veranderd in je lichaamshouding, in je gedrag. Is er iets veranderd op stal, gedraagt je pony zich verder normaal.
Voel jij je schuldig dat je een week niet geweest bent, want paarden voelen dit feilloos aan.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:46

In welke zin baseer je die osteopaat op hetgeen ts zegt nanda1980?

Zou je wat meer info kunnen geven ts?
Wat doet je paardje als je hem terug wil zetten en wat doet ie als je t zadel erop wil leggen?

Merk je verder nog veranderingen in gedrag aan je paard?

Hoe staat je paard en wat en hoeveel beweging heeft ie gehad de afgelopen week?

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:51

Op het feit dat paard niet meer achterwaarts wil en geen zadel op. Maar zoals ik al aangaf, ik ben geen expert, wanneer mij paard zoiets zou hebben (en dan niet 1 dag maar meerdere dagen) en verder geen andere 'dingen' laat zien, zou ik er een osteopaat bij halen, maar dat is mijn mening en die is zeker niet heilig :D

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:22

Ik heb het eens met Nanda1980. Ookal heb ik er geen verstand van. Ik zou het wel raar vinden als mijn pony opeens geen zadel meer op wil. Toch altijd het zekere voor het onzekere nemen lijkt me.

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:43

Vanwege de leeftijd van de TS verplaats ik dit topic naar Young rider Talk

TVG - YRT

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:53

20042004 schreef:
Ik kon eerst altijd met lichaamstaal mijn pony achterwaarts zetten zonder problemen. Maar nadat ik het een weekje te druk had met school om te trainen weigert ze achterwaarts te gaan en wil ze geen zadel meer op. Weet iemand wat ik hier aan kan doen

Van een weekje niks doen zou een paard op zich geen klachten moeten krijgen (mits genoeg vrije beweging in bv de wei natuurlijk). Stijven spieren door de weersomslag, want het is al flink fris 's nachts nu is wel mogelijk. Dat zou met een deken vrij snel weg moeten zijn. Andere optie is ergens uitgegleden of vast gelegen in de box en dus blessure/spierpijn. Eerst warm laten lopen, goed opletten hoe ze loopt en als er met warme spieren en geen kreupelheden nog protest is, kan je altijd nog richting DA, etc. gaan denken.

En kijk ook even naar je dekjes, die zijn met dit weer net als het bit erg koud, sommige paarden gaan daar ook op protesteren.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

20042004
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 06:48

xBontfire schreef:
Is ze dominant?

Altijd al. Ze wil altijd overal de baas zijn maar naar mij luisterde ze


20042004
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 06:52

tamary schreef:
20042004 schreef:
Ik kon eerst altijd met lichaamstaal mijn pony achterwaarts zetten zonder problemen. Maar nadat ik het een weekje te druk had met school om te trainen weigert ze achterwaarts te gaan en wil ze geen zadel meer op. Weet iemand wat ik hier aan kan doen

Van een weekje niks doen zou een paard op zich geen klachten moeten krijgen (mits genoeg vrije beweging in bv de wei natuurlijk). Stijven spieren door de weersomslag, want het is al flink fris 's nachts nu is wel mogelijk. Dat zou met een deken vrij snel weg moeten zijn. Andere optie is ergens uitgegleden of vast gelegen in de box en dus blessure/spierpijn. Eerst warm laten lopen, goed opletten hoe ze loopt en als er met warme spieren en geen kreupelheden nog protest is, kan je altijd nog richting DA, etc. gaan denken.

En kijk ook even naar je dekjes, die zijn met dit weer net als het bit erg koud, sommige paarden gaan daar ook op protesteren.



Wij houden de ponys natuurlijk dus ze lopen altijd vrij rond op zo'n 3,5 hectare grond. Ze kunnen dus altijd bewegen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 23 bezoekers