Paard stampt in de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Paard stampt in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 20:33

Mijn paard staat onderweg mooi stil in de trailer. Alleen zodra we stil staan begint ze enorm te stampen met haar voorbenen. Nu heb ik een zadelkamer in de trailer en als ze met haar linkerbeen stampt slaat ze tegen de zadelkamer aan. Ik ben bang dat ze er door heen trapt met alle gevolgen van dien. Heeft iemand tips wat we hier aan kunnen doen. iets dat we er tegen aan kunnen maken ofzo? (hooinet helpt niets)

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, Belgiƫ

Re: Paard stampt in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:43

Staat er een tussenschot in de trailer? Ik heb eens een filmpje gezien dat wanneer het tussenschot weggehaald werd het paard veel rustiger was omdat hij meer ruimte kreeg.
Heb voor de rest niet echt een idee waardoor ze het zou kunnen doen.
Misschien te kort vastgebonden? Bodembeddeking kan ook helpen...

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard stampt in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:57

Rubber tegen de zadelkamer plakken

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Paard stampt in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:52

Mijn pony deed t ook. Zelfs op de rem trappen als ze stampte hielp niet. Heb het gewoon genegeerd en na een jaar was het over.

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 11:49

Jupinkle schreef:
Staat er een tussenschot in de trailer? Ik heb eens een filmpje gezien dat wanneer het tussenschot weggehaald werd het paard veel rustiger was omdat hij meer ruimte kreeg.
Heb voor de rest niet echt een idee waardoor ze het zou kunnen doen.
Misschien te kort vastgebonden? Bodembeddeking kan ook helpen...


Er zit geen tussenschot in. Is een 1,5 paards trailer en op de bodem ligt een laag zaagsel. En ze staat ook niet kort vast kan nog achterom kijken zelfs.

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 11:50

Leonyvk schreef:
Mijn pony deed t ook. Zelfs op de rem trappen als ze stampte hielp niet. Heb het gewoon genegeerd en na een jaar was het over.

Ze doet t alleen als we stil staan. en dat is op een wedstrijd behoorlijk irritant voor de anderen en ik ben bang dat ze door de zadelkamer heen trapt

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 11:51

cissy schreef:
Rubber tegen de zadelkamer plakken


had mijn vader t ook al over, nu alleen nog kijken waar we rubber kunne krijgen en hoe we dan moeten vast maken

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:58

Mijn merrie doet het ook, maar das volgens mij alleen ongeduld. Als we dan voor een verkeerslicht staan te wachten, begint ze te stampen. Ik zeg er altijd wel wat van, maar helpt niks. Tis ook niet zo dat ze de halve trailer in elkaar trapt. Verder laat ik het maar gewoon (ze heeft bij de vorige eigenaar tot 2x toe het truucje uitgehaald om onderweg op der rug te gaan liggen, dus ik ben allang blij dat dit het enige is)

Edit: Je zadelkamer zou ik inderdaad afschermen met rubber. Verder is er denk ik ook niet veel aan te doen, je kunt moeilijk de benen vast binden :D

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:00

op internet kan je rubber vinden gaat per meter en elke dikte, ff zoeken op rubber matten, kan je plakken met bissonkit evt nog wat kleine schroefjes erdoor

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:01

Laad je je paard normaal gezien gelijk uit wanneer je op wedstrijd of thuis aankomt?

Anders kan het goed zijn dat je paard het stilstaan aanziet voor uitladen/aandacht

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:54

speurneusc schreef:
op internet kan je rubber vinden gaat per meter en elke dikte, ff zoeken op rubber matten, kan je plakken met bissonkit evt nog wat kleine schroefjes erdoor


bedankt ga effe googlen

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:55

dresjoepie schreef:
Laad je je paard normaal gezien gelijk uit wanneer je op wedstrijd of thuis aankomt?

Anders kan het goed zijn dat je paard het stilstaan aanziet voor uitladen/aandacht

Ze gaat pas een maandje of twee mee in de trailer. De ene keer gelijk eruit andere keer moet ze een poosje wachten. Hoop dat t gewenning is en ze er over een poosje mee stopt

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Paard stampt in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:57

wat denk ik ook kan helpen is een soort rubberen mat hangen vanaf de voorstang naar beneden + rubber op de zadelkamer.
Met de hangende mat is het minder makkelijk stamepen/klauwen. Misschien helpt dat?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard stampt in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:47

Bos rubber heeft diverse soorten rubber die je kan gebruiken. Ze hebben ook vast wel goede kit om te verlijmen.