Jack teckel piept zooo veel..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Jack teckel piept zooo veel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 09:01

Onze jack russel/teckel kruising (jack teckel dus..) van nu bijna een half jaar oud piept zo enorm veel.. Ze is nogal aanwezig en laat vooral duidelijk merken wat ze ergens van vindt. Ze is heel goed 'leesbaar'. Waar onze andere hond (een labradoodle) vrij gematigd is in zijn doen en laten is zij nogal uitgesproken. Op zich prima, dat maakt haar ook heel erg leuk. En wij proberen haar bij te sturen waar nodig dmv negeren, belonen, afleiden etc.
Lukt soms, soms niet.

Wat alleen een probleem begint te worden is haar gepiep en gejank 's nachts en 's ochtends.
Ze ligt met onze labradoodle in de keuken. Het is een open keuken, van de woonkamer afgescheiden met een hondenhekje. Ze heeft meer dan de helft van de keuken tot haar beschikking, het andere stuk is van de labradoodle, er zit een hekje tussen (van zo'n konijnenren).
Dit, omdat onze labradoodle anders geen rust krijgt. Jack teckel vindt het nogal leuk om bovenop hem te duiken als hij in zijn mand ligt.. *\%/*
Mijn man gaat er 2 a 3x per week vroeg uit, tussen 5u en 6u. Hij laat dan de honden uit, gaat met ze wandelen en bij thuiskomst krijgen ze eten en dan gaat hij op een gegeven moment naar zijn werk.
De andere ochtenden is er iemand beneden tussen 7u en 8u.
Ze piept vaak in de nacht al, dit duurt nooit zo lang (maar we worden er wel wakker van :+ ). En dan begint ze rond een uur of 4 a 5 uur weer. Soms wat later.
We negeren dit altijd, mijn man gaat ook pas naar beneden als ze stil is. Als hij de trap af loopt wordt ze al helemaal wild. Weer wacht hij tot ze stil is en doet dan pas het hekje open. Sowieso moet hij zich eerst aankleden etc dus moet ze nog even wachten.
Als mijn man naar zijn werk is, begint ze opnieuw te janken. Soms zet ze haar 'ik ben door iedereen van de roedel in de steek gelaten, help kom terug' huiltje op. Klinkt ook heel dramatisch :') Dit doet ze een paar keer, vervolgens gaat ze weer 'gewoon' janken.
Op zich denk ik 'blijven negeren', zal vanzelf een keer over gaan toch? Maar het duurt nu al maanden en er komt niet echt verbetering in.
We hebben in het begin bijna anderhalve week bij haar gelegen beneden. Op een gegeven moment was ze stil en zijn we naar boven gegaan, ging prima.

Ze is nog niet zindelijk, piest overal nog in huis. Ook in de keuken heeft ze een hoek (met kranten) waar ze haar behoefte op kan doen als ze alleen is.
Ze krijgt overdag genoeg beweging en uitdaging. Het maakt ook geen verschil als ze een de dag/avond ervoor lang naar het bos is geweest of we hebben getraind of niet.
Onze andere hond reageert niet op haar, hij geeft geen kik.
Ze heeft water tot haar beschikking.
Een kluifje helpen helpt niet, deze raakt ze niet aan als ze alleen is.
Overdag kan ze prima alleen zijn. Geen stress als we weggaan of thuiskomen en de buren hebben opgelet en horen niks.

We worden inmiddels een beetje wanhopig. We hebben een open verbinding naar boven (geen deuren, behalve de slaapkamerdeuren) en zowel wij als onze kinderen worden dus bijna elke nacht en ochtend wakker van haar. De kinderen moeten beide naar school en ik moet werken en iedereen heeft hier slaaptekort door die kleine heks ~~}>
Ik denk al een paar maanden 'gaat wel over, is een fase', maar begin het me inmiddels af te vragen..

Iemand de ultieme tip? <3 <3


Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:04

Een half jaar oud helemaal alleen en s'nachts er niet uit, daar zeg je toch zelf al wat er mis is

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:11

S nachts er uit bij piep. Aan de tien verder niks zeggen niks doen na buiten effe vijf minuten rondje en weer na binnen dit alles zo saai mogelijk en dan weer na bed.. en nog niet zindelijk?overdag? Ze is een half jaar!! Sorry vind ik erg laat.... is het geen blaas ontsteking oid ?

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Merileth

Berichten: 1116
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:13

Hoe laat gaat ze voor de laatste keer er uit 's nachts? Oftewel: hoeveel tijd moet ze in de nacht zien te overbruggen tussen het uitlaten in?
En inderdaad: werken aan de zindelijkheid! Omdat ze nog niet zindelijk is kan het best zijn dat de nacht gewoon te lang duurt om haar plas in te houden.

Mijn boeken zijn hier te koop!
Not all treasure is silver and gold....

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:21

Wat voer je haar nu? Overal in huis plassen geeft toch aan dat er ergens iets niet goed gaat aangezien ze nu wel redelijk zindelijk moet zijn (minimaal 4-5 uur ophouden). Daar kan je mee sturen qua voeding, omdat ze van sommige soorten voeding meer moeten drinken.

1 van mijn honden moest nog totdat ze dik een jaar was 's nachts even plassen. Als ik dat niet deed ging ze ook lopen zeuren en jengelen of gewoon op het kleed plassen.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Jack teckel piept zooo veel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:27

Wij hebben hier ook een pup. En toen wij hem met 9 weken ophaalden bij de fokker, mocht hij daar overal piesen en poepen wanneer hij wilde. Hij was dus verre van zindelijk. Toen hij in zijn bench sliep in een andere kamer, was zijn bench in de ochtend echt te smerig, poep en pies overal. Sinds dat hij in een bench op de slaapkamer staat is hij volledig zindelijk in de nacht, sterker nog, sinds dat we hem opgehaald hebben, hebben we nog geen enkele nacht gehad dat we hem in de nacht uitlaten.
met 10 weken was hij ook overdag volledig zindelijk.

Waar ik eigenlijk van schrik, is dat met 6 maanden oud. De hond niet zindelijk is.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:32

Ik zou de honden ook gewoon bij elkaar laten snachts, je zegt dat ze boven op de andere hond springt,
maar als die er zat van is kan die prima zelf de pup opvoeden dat ze ophoud.
Ik zou ze dus bij elkaar laten.
Heb je ze overdag ook bij elkaar? Als dat prima gaat,de nachten ook doen,ik denk dat dit al stress scheelt :j
Verdee ga ik mee in wat de anderen zeggen, kijk wat er mis is meg het zindelijk zijn,laat de pup desnoods goed na kijken :j

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 09:39

Ik ben zelf niet heel verbaasd dat ze nog niet zindelijk is, we hebben een jack russel gehad en dat duurde zeker een jaar. Ik heb het er voor de zekerheid met de trainer van de cursus over gehad en die vond het ook niet vreemd, ik twijfelde zelf toen ook wat. Heb het er ook nog even met de dierenarts over gehad toen ik daar was met de andere hond, hij keek er niet van op gezien de kruising en karakter zei hij.
Onze labradoodle was binnen een week zindelijk, maar is een heel ander soort hond.
Ik heb zelf niet de indruk dat het door het moeten plassen/poepen komt.
We zijn er een poosje geleden mee gestopt om haar er 's nachts uit te laten. Het hielp niet namelijk wat betreft het gejank, soms lag er al een plas en soms niet. Als ze jankt en je gaat eruit dan kan het zijn dat er nog niks ligt en ze buiten ook niks doet. Om vervolgens binnen te gaan zitten plassen.
Ze is wat dat betreft nog niet zindelijk, het lijkt alsof het haar niet uitmaakt of ze wat binnen doen lijkt het. Terwijl ze het wel een poos op kan houden als ze bijvoorbeeld slaapt. Het komt wel eens voor dat ze er om 5u uit gaat met mijn man en er dan geen plas of poepje ligt, dan kan ze het wel ophouden. En dan heeft ze bijvoorbeeld om 1u wel gepiept, kan me niet voorstellen dat ze dat dan doet omdat ze moet plassen of poepen aangezien ze er dan net nog uit is geweest en ze geen moeite heeft met plassen of poepen in huis (op de krant).
Ik snap dat jullie het linken aan de zindelijkheid, maar dat idee heb ik zelf niet. Ze doet het ook als we bijvoorbeeld aan het eten zijn en de honden dan achter het hekje moeten wachten tot we klaar zijn met eten. Ze blijft non stop janken, is het er zooo niet mee eens. Terwijl ze 3 meter van ons vandaan is en ons gewoon kan zien. Geldt ook als er kinderen zijn te spelen en het te druk wordt, dan doe ik ze ook even apart. Janken, piepen. Ook als ze moe is, wat lekkers krijgt ter afleiding etc.
Ze is vocaal nogal aanwezig. Soms vraag ik me af of ze zelf wel door heeft dat ze piept..
Ze gromt ook, ze blaft en maakt andere vreemde geluiden. Als ze wil spelen, als ze aandacht wil, als ze op schoot wil, als ze moe is, als ze.. nou eigenlijk gewoon om alles :') En ik snap het niet, het lijkt alsof ze er een gewenste reactie op krijgt. Maar we negeren haar volkomen als ze dat doet. De kinderen ook, zijn er op getraind :Y)
Ik vraag me dus af of we er op een andere manier mee om moeten gaan.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Jack teckel piept zooo veel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:45

Serieus, een JAAR om een hond zindelijk te maken?
Mag ik weten hoe je het zindelijk maken aangepakt hebt?
Naar mijn idee, als zij zo reageert probeert ze duidelijk de dienst uit te maken. Want zij laat merken dat zij het er niet mee eens is. Onze pup is 80% van de tijd bij mij. Bij mij laat hij dit gedrag nagenoeg niet zien, terwijl hij bij mijn vriend duidelijk laat weten dat hij het er niet mee eens is als hij terug op zijn plek gezet word. Meestal is dit als hij stopt met spelen omdat hij te ruw word.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 09:53

kiwiwitje schreef:
Serieus, een JAAR om een hond zindelijk te maken?
Mag ik weten hoe je het zindelijk maken aangepakt hebt?
Naar mijn idee, als zij zo reageert probeert ze duidelijk de dienst uit te maken. Want zij laat merken dat zij het er niet mee eens is. Onze pup is 80% van de tijd bij mij. Bij mij laat hij dit gedrag nagenoeg niet zien, terwijl hij bij mijn vriend duidelijk laat weten dat hij het er niet mee eens is als hij terug op zijn plek gezet word. Meestal is dit als hij stopt met spelen omdat hij te ruw word.


Ja, serieus. En dan niet zoals in het begin elk kwartier een plasje. Dat is hier ook niet meer zo. Maar het heeft echt lang geduurd.
En we pakken het niet anders aan dan bij de andere honden. Vaak naar buiten, na elk slaapje, spelen, eten etc. naar buiten. Uitgebreid belonen en als ze binnen wat doen negeren. Het gaat ook al wel beter dan in het begin maar zindelijk is ze nog niet. Als we gaan twijfelen over de gezondheidskwestie gaan we uiteraard mee naar de dierenarts.
Misschien probeert ze idd de dienst uit te maken, ze is wel behoorlijk pittig. Je moet bij haar erg consequent zijn.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 09:54

ellepel schreef:
Ik zou de honden ook gewoon bij elkaar laten snachts, je zegt dat ze boven op de andere hond springt,
maar als die er zat van is kan die prima zelf de pup opvoeden dat ze ophoud.
Ik zou ze dus bij elkaar laten.
Heb je ze overdag ook bij elkaar? Als dat prima gaat,de nachten ook doen,ik denk dat dit al stress scheelt :j
Verdee ga ik mee in wat de anderen zeggen, kijk wat er mis is meg het zindelijk zijn,laat de pup desnoods goed na kijken :j



Misschien is dat wel een idee idd. Ik durf het niet goed aan omdat ik bang ben dat ze dan gaan lopen klieren 's nachts maar wie weet valt het mee.
Het proberen waard..

Echwel

Berichten: 12458
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:58

Jack Russels zij lawaaiig daar we je vanzelf aan, zelfs in hun slaap hebben ze het laatste woord.
Ik vind zelf dat een hond en zeker een pup niet alleen hoort te zijn.

En een Jack Russel ook een kruising hoor je consequenter mee te zijn dan andere honden dat is een gegeven, vergeet niet dat het jagers zijn

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 10:04

Echwel schreef:
Jack Russels zij lawaaiig daar we je vanzelf aan, zelfs in hun slaap hebben ze het laatste woord.
Ik vind zelf dat een hond en zeker een pup niet alleen hoort te zijn.

En een Jack Russel ook een kruising hoor je consequenter mee te zijn dan andere honden dat is een gegeven, vergeet niet dat het jagers zijn


Maar hoe bedoel je dat ze niet alleen hoort te zijn? Ik neem haar niet mee naar mijn slaapkamer.. Ze is samen met de andere hond.
En overdag is ze nauwelijks alleen. Mijn man en ik werken om en om. Uiteraard is ze wel eens alleen als we boodschappen moeten doen ofzo maar verder niet. En dan is ze ook bij onze andere hond.

En idd, jagen vindt ze geweldig! We wonen vrij landelijk en ze vindt het heerlijk om op muizenjacht te gaan als we de velden in lopen :D

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:08

Dan denk ik dat zij duidelijk geen leider heeft. Want ze is dus gewoon haar zin aan het doordrammen. Dat heeft niet te maken met dat zij pittig is, maar zij blijft proberen. Dan zal je misschien toch consequenter moeten zijn. Pups zullen zeker proberen. Dat is ook niet raar. Hier momenteel een stafford in huis. En ik ben echt streng. En krijg ook vaak te horen dat ik niet zo streng moet zijn. Maar het is simpel. Pup of niet, luisteren. En dat was bij de jackrussels en de golden en de stafford waar ik als klein kind bij was niet anders.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Carolina87

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:11

Mijn Jack Russel kr. Was wel snel zindelijk. Ik ging hem belonen met mijn stem. Begin op de plaats en wel af toe een loopje doen. Hij was van mei.

Krijgt ze genoeg uitdaging/spelen??

Afbeelding

Hoe mooi kan het leven zijn. Het is maar hoe je kijkt. Het is maar wat je droomt
Hoe mooi is jou werkelijkheid Jij bent net zo rijk Zo rijk als je je voelt

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 10:23

Kiwiwitje, daar ben ik het mee eens hoor. Ze heeft duidelijk leiding nodig en ik denk dat ze dat ook krijgt. Maar twijfel soms wel over welk gedrag negeren en wel gedrag corrigeren. Corrigeer jij het gedrag van piepen/aandacht vragen bijvoorbeeld of negeer je dat? Ben ik wel benieuwd naar.

Carolina87, ik denk dat ze voldoende uitdaging krijgt. Sowieso train ik elke dag met haar. Niet lang, max een kwartier van ze heeft de concentratie van een poffertje :')
Verder gaat ze 4x uit waarvan 1x ruim een half uur en 1x de velden in of naar het bos, soms doe ik hier de training. Afhankelijk van hoe het die dag gaat, spelen we nog met de honden. Die andere 2x is max 10 minuten en ze heeft een plek in de tuin waar ze haar behoefte mag doen.
Ze heeft ook nog wel haar rust nodig dus proberen dat een beetje in balans te houden. Hoewel ik het wel opvallend vind hoeveel energie zij heeft en hoe weinig ze slaapt.. We moeten haar soms echt verplichten te gaan slapen, anders gaat ze maar door.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Jack teckel piept zooo veel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:49

Dat ligt aan de situatie. Die van ons piept niet, die blaft als het hem niet zint. Als hij dat doet omdat we stoppen met spelen om wat voor reden dan ook, dan corrigeer ik hem. Doet hij dat als hij bijvoorbeeld in zijn bench zit, of ons niet kan zien maar wel kan horen, dan wacht ik net zo lang tot hij stil is. En dat hoeft maar 2 seconden te zijn, en dan laat ik gelijk weten dat ik eraan kom en ga dan ook direct naar hem toe. Als mijn vriend hem negeert bij het blaffen ivm het spelen, gaat ie door. Maar vaak hoef ik hem alleen maar aan te kijken en gaat hij plat op de grond liggen en kijkt hij mij niet meer aan. Als hij dat doet beloon ik hem uiteraard. Meestal door hem dan weer te laten spelen.

Overigens heb ik de hele puppycursus en dergelijke niet gedaan.
Ik kon hier alleen terecht bij cursussen die de pup vanaf 8 weken wilde hebben. Dat was tegen het advies van DA en fokker. Daarnaast hebben we verschillende kennissen die naar de cursus gaan, en voor o.a. de puppycursussen slagen ze gewoon veel te makkelijk, ook als ze niet alles goed uitvoeren. Daarnaast vind ik het onzin. Als er namelijk thuis niks mee gedaan word, heb je niks aan al die cursussen en dat zie ik vaak genoeg.
Hier gaat alles op het tempo wat de hond aangeeft. Maar dat betekende wel dat hij met 15 weken los liep, zindelijk was, kon wachten,zitten, liggen, beide pootjes geven. En ik heb daar max5 tot 10 minuten per dag aan gespendeerd.
Ook is het gewoon een uitdaging om hem mentaal moe te maken. Bij de fokker waren alle meubels aangevreten, en hij deed dat ook. Hij heeft hier nergens zijn tanden in gezet, maar er liggen genoeg botjes. Ook allemaal verschillende en hij kiest over de dag verschillende botjes.Hij heeft een flinke voorraad speeltjes. In het begin lag hij regelmatig een uur of langer in zijn bench. Nu kiest ie overdag zelf wanneer hij lekker gaat liggen slapen, maar als hij speelt is hij behoorlijk energiek. En ik loop lang niet zoveel als jij.
En als er momenten zijn dat hij niet luistert, gaat hij gewoon zijn bench in, en ook daar hoef ik hem maar voor aan te kijken en hij schiet zijn bench in. Dan laat ik de deur open, en komt ie er na een kwartier uit. of pas als ik hem roep.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:59

Wij hebben ook een Jack russel (gekocht als echte Jack, maar volgens mij zit er toch echt teckel bij in) die kan piepen en janken als hij zijn zin niet krijgt met spelen. Ik negeer het gedrag en ruim eventueel zijn bal helemaal op als hij nog harder gaat lopen janken dat hij wil spelen. Als hij dan een half uurtje rustig ligt, mag hij weer spelen. Na een week had hij door dat janken geen zin heeft en gaat dan zelf met de bal spelen zonder gejank.

S nachts slaapt hij in zijn bench naast onze Rhodesian Ridgeback. Hij begint alleen te janken als onze ridgeback uit zijn mand gaat. Gelukkig gebeurt dat niet vaak, want meneer houdt van slapen!! Ik ben niet op cursus geweest met hem, zelf thuis oefenen op het erf en hij neemt veel gedrag over van onze Ridgeback, die overigens wel 1,5 jaar mee moest op cursus voordat hij luisterde :')

Volgens mij is negeren de beste optie in dit geval. (onze jack krijgt wel altijd een optater als hij weer eens onbenullig loopt te springen, vooral als er kinderen zijn)

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:01

Dat energieke en grenzen aftasten dat herken ik ook bij mijn jonge dalmaat (4m). Maar die laat ik toch echt al langere periodes (buiten) spelen en meelopen met de andere honden. Anders wordt ze ook heel vocaal in huis en zit op, voor en om vanalles (je kan het je zo gek nog niet eens inbeelden) te "grommelen", piepen, blaffen of jammeren tot komen krabben tot je in hun "oh zo schattige puppy ogen" kijkt. Je zou bijna telkens toegeven. :+

ik probeer zelf zoveel mogelijk te negeren, want zelf negatieve aandacht is aandacht. Als ik corrigeer, kort en krachtig (luide "nee" of "foei") en vaak een por erbij (minimaal contact, kende ze van bij de fokker). Bovendien laten mijn andere honden wel veel toe, maar als ze corrigeren is het ook ineens goed.

Voor de nacht zou ik de honden of bijeen laten of de pup in een bench ivm zindelijkheid. Dat accidentjes nog voorvallen op die leeftijd is normaal, maar dat het regelmatig voorvalt imo niet. Mijn pup was op 2 weken tijd zindelijk en sliep de nachten door. De eerste week heeft ze bij op bed geslapen op aanraden vd fokker (ivm binding aan mij ipv alleen aan de roedel), dan in de bench naast mijn bed en nu bij de andere honden.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Jack teckel piept zooo veel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:23

Kleine hondjes en dan met name teckels, hussels en chihuaua (-kruisingen) staan er om bekend dat ze heel lastig zindelijk worden. Daar zou ik me niet teveel zorgen over maken Dus gewoon vol blijven houden, komt vanzelf goed. En anders eventueel kattenbak zindelijk maken? Dan heb je iig niet de zooi door het hele huis, maar gewoon op één plek.

Het gepiep 's nachts zou voor mij wel een teken zijn om het alleen zijn wat rustiger op te bouwen. Dus een paar stappen terug in de training doen en het alleen zijn rustiger opbouwen. Dat betekent niet dat je haar in alles haar zin moet geven, maar misschien een optie om haar samen te laten met de labradoodle? Dat zou ik trouwens alleen doen als dan de labradoodle niet volledig geterroriseerd wordt.

De gulden tip heb ik overigens niet. Onze teef is ook een stuk vocaler en kan ook wel eens piepen 's nachts. Zij ligt gezellig bij ons in de slaapkamer, dus een snauw van mij is dan wel genoeg om haar stil te laten zijn.
Buiten in het spel gaat ze ook fanatiek keffen en tsja... dat is er eigenlijk niet uit te krijgen, ze is gewoon zóóóó opgewonden. Enige oplossing is dan gewoon stoppen met het spel.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:44

Hier hebben we een hond (in bench) op de slaapkamer en andere hond in de woonkamer, omdat anders het gepiep en geklier bleef duren. Oudste hond moe en chagerijnig, kleintje moe en snel prikkelbaar, wij moe en geirriteerd.. Dus pup met bench op de slaapkamer en sindsdien slaapt iedereen weer goed. Inmiddels kunnen ze prima samen beneden blijven 's nachts, maar we merken toch dat ze beiden beter slapen als de jongste boven bij ons slaapt :D

09/10/2023 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Angs1989, Anomien, BingBot, chocky84, EmptyWords, fleur_yen, lonniejj, Majabeestje, VogeltjeM, wisja, YandexBot en 150 bezoekers