Pessoa te kort voor tussen benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Pessoa te kort voor tussen benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 01:02

Ik zie online dat de pessoa longeerhulp maar in een maat verkocht word, ik heb een heel normaal 1.75 kwpn model paard :D maar ik wil hem graag bevestigen tussen de benen en hij is te kort. De achterkant zit op zijn plek, laat hem met een katrol op de laagste ring van de longeersingel naar het bit lopen en kan hem daar vastklikken. Dan hou ik wel een stuk over om hem korter of langer te maken maar niet genoeg om hem door de bitringen heen te halen naar tussen zn benen. Ik mis dan een meter aan iedere kant. Omdat ik graag het bol maken van zn rug wil stimuleren vind ik dat erg jammer.

Heeft iemand een optie? Ik longeer ook weleens met een touwtje, zou het een idee zijn om wel het bilgedeelte van de pessoa te gebruiken en voor het touwtje van borst, naar bit, naar longeersingel?


JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 01:23

Wat vreemd dat hij te kort lijkt. Heb je hem wel goed bevestigd? Kun je een foto maken?

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.


Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Pessoa te kort voor tussen benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 01:55

Ik zou gewoon met dubbele longe gaan longeren dan. Die met katrollen. Kan je nog sturen en aparte hulpen geven links en rechts ook. Verder zelfde werking

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 02:09

Ik heb zo geen foto bij de hand, maar na googlen kwam ik bij een foto van bokt.

Afbeelding

zo kan ik hem vastmaken, ik heb hem natuurlijk na het instappen een stuk strakker, dus het stuk wat dubbel zit bij het bit meer, maar als ik dat op zn langst maak is het niet genoeg om naar buik of terug naar rug te gaan. Als ik hem hoger zou willen instellen, maar dat is mn doel niet, kan ik hem ipv door de laagste longeersingel ring te halen een hogere te pakken.

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Pessoa te kort voor tussen benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:10

er gewoon een stukje van iets anders tussenzetten?

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Pessoa te kort voor tussen benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:05

Ik heb het wel vaker gezien. Mijn pessoa moet ook standje erg ruim, en dat voor een PRE van 1,63m.

Kan me voorstellen dat dat voor een paard van 1,75m met een langere hals niet past. Ik zou een touwtje ertussen maken met 2 musketonhaken zodat je het te kort kunt overbruggen.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 19:41

ja dat kan inderdaad ook, ik wilde al het hele touw van de zijkanten vervangen

thx voor het meedenken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 26 bezoekers