My Canadian Adventure...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 15:43

A dream came true <3

Jarenlang roep ik al dat ik naar Canada wilde. Waarom? Geen idee, het land trok me gewoon. Ik heb een enorm zwaar jaar achter de rug en was dringend op zoek naar afleiding. Het idee kroop terug in mijn hoofd. Ik las en kletste mee in het Canada topic en begin dit jaar wist ik het zeker: ik ging naar Canada. Hoe wat en wanneer moest ik nog uitzoeken. Een lieve bokker heeft me daarbij geholpen en zo was het in mei eigenlijk rond: ik ging naar Meadow Lake, Saskatchewan voor drie maanden!

Weken en dagenlang afgeteld tot ik 29 juni eindelijk in het vliegtuig stapte en mijn avontuur tegenmoet ging! Ik ben op twee adressen geweest en wil jullie een impressie geven van mijn bezigheden en omgeving :)

Mijn host Howard heeft een Trailriding bedrijf in het Meadow Lake provincial park maar doet ook een hoop andere dingen.
Op mijn eerste dag kwamen een paar helpers van de "buren" op bezoek en maakten we een leuke rit te paard en in de huifkar.
Afbeelding

Een paar dagen later vertrokken we met 9 paarden naar een jeugdkamp in Île-à-la-Crosse om ritten te doen. Enorm leuk en wát een uitzicht!
Afbeelding

Na het jeugdkamp zijn we doorgegaan naar het Meadow Lake Provincial Park. Dit is een park met een hele hoop meren en om die meren zijn "kampeerplaatsen" gemaakt. Er zijn erg luxe plekken met een winkel, elektriciteit en douches, en ook hele primitieve plekken met alleen een "Outhouse"(toilet). Ons huisje had ook helemaal niks, geen stromend water of stroom. De enige stroom die we hadden kwam van een generator voor de pomp van de waterput zodat we de paarden water konden geven. Lekker primitief dus!
Iedere avond geweldige kleuren in de lucht, en 's nachts vaak het noorderlicht.. <3
Afbeelding

We maakten bijna iedere dag ritten met toeristen. 's ochtends begon mijn dag met poepscheppen in de paddocks en de paarden voeren. Rond 10/11 uur begonnen de ritten. Soms tot 3x per dag. Mijn langste dag op het paard was ruim 6 uur! En dan alleen maar stappen. Wat een zadelpijn :')
Afbeelding

Ik ben ook nog op een Branding geweest, waar ze het grootst aanpakten en hun kalveren brandmerkten, inenten, een oormerk geven en indien nodig castreren. Hier heb ik uiteraard foto's van maar deze ga ik hier niet plaatsen aangezien ik bokt ken en geen rel wil starten. Het ziet er namelijk niet al te vriendelijk uit, ook al valt het in het echt heel erg mee :j

Halverwege ons verblijf in het park gingen we op een Overnight camptrip, we reden ongeveer 4 uur en zetten hierna tenten op. Beetje jammer was de enórme regenbui 's avonds waardoor mijn tent én slaapzak zeiknat waren. :')
Maar dit uitzicht, daar doe je het voor <3
Afbeelding

Hier nog een foto van de Overnight trip, met het "Europeese gezelschap" :) De helpers van mijn volgende host waren meegekomen, waaronder bokker Eileen en drie Franse helpers! Enorm gezellig en erg aardige mensen.
Afbeelding

"Mijn" paard Tomas. Een zwarte Percheron ruin. Het was nogal een.. apart.. paard :+
Was drie jaar niet bereden voor ik 'm ging rijden maar met sporen was hij best goed te rijden :') Op hem heb ik de meeste ritten gereden omdat hij nog niet geschikt was voor toeristen. Hij was alleen zó breed dat ik altijd pijn had aan mijn benen lol.
Afbeelding

Smoke, een Newfoundland pony <3 wat een heerlijke onderdeur was dat beest. Super leuk om te rijden maar ook gewoon zo lekker bij de hand! Super veelzijdig ook.
http://i64.tinypic.com/1z15xj4.jpg

Rusty, een Shetlandpony. Ik heb met hem een aantal keren gemend(en met Smoke) en dat was echt geweldig!
http://i65.tinypic.com/330hik3.jpg

Zorro, the Great Grey! Ook een Percheron ruin uit het tweespan.
http://i68.tinypic.com/2li768y.jpg

Diablo natuurlijk, de andere helft van het Percheron tweespan!
http://i63.tinypic.com/339ud91.jpg

Dolly, de grote Fjordmerrie.
http://i68.tinypic.com/nqtzsn.jpg

En Fancy, een kruising Welsh en Volbloed.
http://i65.tinypic.com/2uqf4bc.jpg

Verder waren er natuurlijk nog meer paarden, maar daar heb ik geen goede foto's van. Oa. Misty een miniatuur paardje, Itchy de volle broer van Fancy, Cleo een kruising trekpaard en Quarter horse, Kay, een leuke dun kleurige merrie, Bear de Arabische merrie zonder oren, Bailey het paard van Howards zus, Ringo, Howards oude roping paard dat met zijn 26 jaar nog steeds niet kan stilstaan en Lea(Howards vrouw)'s paard Guy. In totaal hadden we maximaal 13 paarden daar en dat was behoorlijk wat!

Na bijna twee maanden vertrokken we weer uit het park omdat het vakantieseizoen afgelopen was en ging ik door naar mijn tweede host, Marilyn. Hier heb ik nog veel meer beleefd!
Op mijn eerste avond kregen we te maken met een mini tornado. Dit was iets minder leuk maar wel erg heftig. Het dak werd van het huis afgeblazen en ong 50 meter verderop in de bullpen gegooid..
Gelukkig hebben we alles lekproof kunnen maken en het dak kunnen opruimen.

Verder hebben we enorm veel gereden om de koeien te controleren, paarden te trainen of gewoon voor de fun! Ik heb niet veel foto's daarvan besef ik nu :+
Een van mijn eerste ritten, koeien controleren! Erg leuk om te doen maar natuurlijk ook belangrijk.
Afbeelding

Meer koeien controleren! Hier waren we op weg om de koeien naar de boerderij te halen. We moesten er namelijk een aantal tussenuit halen!
Afbeelding

Nog meer koeien! Hier hebben we de kudde van de zomerweide verplaatst naar een weide korter bij huis. Best spannend eigenlijk, gezien we de snelweg over moesten(ze hebben hier geen vangrails naast de snelweg en het zijn maar twee banen, maar er wordt wel hard gereden). Ik rij op de foto links, op Jackson.
Afbeelding

En dan is het tijd voor onze kleine "photoshoot". Het was mooi weer en daar wilden we nog even van profiteren. Hierbij de prachtige foto's van mij en Jackson <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou dat was 't dan.. Jammer genoeg ben ik weer thuis inmiddels. Gelukkig heb ik hier mijn eigen paard, maar ik mis die Canadeese paarden toch wel heel erg! En natuurlijk alle geweldige mensen die ik heb leren kennen.
Ik ga sowieso ooit terug :j

Hopelijk hebben jullie net zo genoten als ik!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:45

Heerlijk voor je! Ben in mei ook in Canada geweest (Ontario) en was ook heel mooi daar.. ontspannend, en veel ruimer en wat relaxter dan in Nederland vond ik :))
Nu lekker nagenieten van jouw foto's, en als je wilt kan je natuurlijk altijd terug ;)

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

kally
Berichten: 5243
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:01

Wat een mooie ervaring en snap best dat je daar meer van wilt, back to nature...
Leuke foto's en die laatste met Jackson zijn erg mooi!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Love2sk8
Berichten: 413
Geregistreerd: 20-06-15

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 16:12

Waauw! Canada is echt een land waar je nooit genoeg van kunt krijgen <3 Mooie foto's! En dat uitzicht inderdaad :wow:
Ik hoop na mijn havo-diploma voor een aantal weken ook zoiets te doen...

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 16:42

Bedankt! Ja Anniek22 die ervaring had ik ook. Zo'n relaxete sfeer, alles op je gemakje en als 't vandaag niet komt, dan komt het morgen wel! Heerlijk vond ik dat! Zo anders dat de gejaagde Nederlandse cultuur. En dan natuurlijk het geweldige landschap..

Ik kan nog wel ff doorgaan :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:43

Heel gaaf Tamara! Een mooi avontuur die je hebt mogen beleven!

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:48

Heerlijk topic.
En wat heb je een fantastische bos met haar!


Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:16

Dit was je zo gegund!! Heel fijn om te lezen dat je een super tijd hebt gehad. Prachtige foto's

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 06:47

Heel erg gaaf en leuk dat wij op deze manier ook van Canada kunnen genieten.

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:22

Wat heb jij een prachtige bos haar met een schitterende kleur <3 veel mee gepest vroeger? Nu mogen ze jaloers zijn

En de rest van de foto's zijn uiteraard ook het bekijken waard.

Een ervaring om nooit te vergeten

Rockes <3

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:40

Wat ben jij een enorme ervaring rijker, petje af! En zoooo gaaf die foto's en verslag! Die foto's van jou en Jackson, jullie kunnen zo in een magazine als modellen.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 08:17

Dankjullie voor de mooie complimenten!
En ja die bos haar is af en toe best vervelend maar ook wel weer mooi! Het is niet mijn eigen kleur(ben zelf blond), maar je ziet de uitgroei niet echt door mijn hoed :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Ykay

Berichten: 4
Geregistreerd: 08-10-16

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:37

wat een ervaring!
Schitterend gewoon!

Ik geloof dat je genieten kunt, ook al is het ook best hard werken.
Dit zou ook een droom van mij kunnen zijn. Prachtig.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:45

Wauw. Super gaaf !!!!!
De 2e foto met de auto, zo'n foto zou ik ook met mn paard willen. Onwijs cool

[o]

xRaisin

Berichten: 1752
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:01

Wauw, wat een ervaring! En wat is Canada toch een mooi land zeg! En de foto's van je fotoshoot zijn ook erg mooi, een leuke herinnering aan je tijd daar!

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:08

Af en toe zag ik wat langs komen van je op Facebook, erg leuk!
Nu alle foto's op een rijtje is echt gaaf om te zien, wat een ervaring zeg!!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:35

Wat een leuk topic, en gave foto's :) Toch wel een hele gave droom zo hoor die dan uitkomt. Leuk om Eileen ook voorbij te zien komen op een fototje of twee :D

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:59

Geweldig om die foto's te zien. Stiekem ook erg jaloers :o Het is zo een prachtig land! Die laatste foto met de auto is echt gaaf. En leuk zo werken met de koeien!

Ben nu zelf bijna een jaar terug uit Canada, na daar 1 jaar en 4 maand verbleven (en met paarden gewerkt) te hebben. Ik mis het ZO erg, heb mijn hart aan het land en de mensen verloren. Kan hier nog moeilijk aarden. Ik hoop gauw nog eens terug te gaan!

Super dat je dit gedaan hebt, zoiets blijft je voor de rest van je leven bij. Ik heb ook nog geen seconde spijt gehad van mijn avontuur. Wel heb ik spijt dat ik terug naar BE moest haha.

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

NuevaAtalaya

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:32

Wat ontzettend gaaf <3 Zelf wil ik ook mijn hele leven al een tijdje naar het buitenland, maarja eerst eindexamen halen :o Vind het altijd leuk dit soort topics, volgens mij heb je het prima naar je zin gehad daar. Via welke site had je dit adres gevonden of kende je deze stal via via?

~I don’t have a plan B, because it distracts me from plan A~
Rest in Peace lieve Charmpie Y;( 14-03-1993/12-06-2017

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 16:28

NuevaAtalaya schreef:
Wat ontzettend gaaf <3 Zelf wil ik ook mijn hele leven al een tijdje naar het buitenland, maarja eerst eindexamen halen :o Vind het altijd leuk dit soort topics, volgens mij heb je het prima naar je zin gehad daar. Via welke site had je dit adres gevonden of kende je deze stal via via?

Ik ben hier gekomen dankzij bokker Eileen_, dus niet via een website :) Wel kun je dit soort dingen makkelijk opzoeken via helpx of workaway!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

NuevaAtalaya

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-16

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:53

Ja workaway had ik inderdaad al op gekeken! Helpx kende ik nog niet dus die zal ik ook nog checken, hoop dat daar ook nog wat op staat. Thnx :)

~I don’t have a plan B, because it distracts me from plan A~
Rest in Peace lieve Charmpie Y;( 14-03-1993/12-06-2017

KoekieKoekie
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:19

[/quote]
Ik ben hier gekomen dankzij bokker Eileen_, dus niet via een website :) Wel kun je dit soort dingen makkelijk opzoeken via helpx of workaway![/quote]


Wat gaaf zeg! ik ben ook naar zo iets opzoek. Maar vind het via een website erg lastig. Ik zou toch ook liever via iemand terecht komen. Ik twijfel alleen erg tussen Canada en Mexico.
Maar dit ziet er fantastisch uit!!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 05:25

SuperAssie schreef:
NuevaAtalaya schreef:
Wat ontzettend gaaf <3 Zelf wil ik ook mijn hele leven al een tijdje naar het buitenland, maarja eerst eindexamen halen :o Vind het altijd leuk dit soort topics, volgens mij heb je het prima naar je zin gehad daar. Via welke site had je dit adres gevonden of kende je deze stal via via?

Ik ben hier gekomen dankzij bokker Eileen_, dus niet via een website :) Wel kun je dit soort dingen makkelijk opzoeken via helpx of workaway!

eileenx.com right? :')

Had ik bijna je topic gemist!! Ben zo blij dat je hier heen bent gekomen. Heeft het zeker weten een leukere zomer/ herfst gemaakt <3 we moeten maar snel weer meeten wanneer ik thuis kom.
En leuke foto's natuurlijk, maar mij komt alles bekend voor ofcourse :D

Koekiekoekie, als je dus een plek in Canada nodig hebt zou ik je dus misschien kunnen helpen. Pb dan even.

Oh en je vergat Stormy. Hoe kan je mn favorite (oliebol hoe schrijf je dat in Nederlands) paard van Howard nou weer vergeten?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: My Canadian Adventure...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-16 13:02

Sorry he :')
Maar ik heb Bear er ook niet in :(

Die waren alweer weg toen ik de foto's gingen maken haha
Kan d'r ook niks aan doen dat Howard om 7 uur al weg was met de eerste lading _O-

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tazzey en 75 bezoekers