Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 22:38

Aangezien ik mijn Samsung Galaxy S4 nu bijna twee jaar heb, is het straks weer tijd om te kijken naar iets nieuws. Nouja, nieuw.... jullie zien natuurlijk S4, die was toen ik 'm nam al niet meer heel erg nieuw. Maar ik ben nog steeds tevreden. En dat is voor het eerst...

Ik neem altijd een 2-jarig abonnement en de max is 30 euro per maand, ik wil best wat bijbetalen voor de telefoon. Bij voorkeur ga ik voor Vodafone, bevalt mij heel erg goed.
Heb nog geen haast bij het maken van een keuze, eind november heb ik deze telefoon echt twee jaar, mijn abonnement loopt nog tot februari geloof ik. Dit omdat de vorige telefoon niet zo'n succes was. Ik verwacht dat deze het nog wel eventjes uithoudt. Maar heb niet heel erg veel tijd, dus ik kijk af en toe alvast even rond.

Mijn nieuwe telefoon moet natuurlijk gewoon beter zijn dan mijn huidige qua specs, minstens zo lang meegaan en bij voorkeur een A-model zijn. Ervaring met B-modellen van een merk zijn niet zo heel erg goed. Dus brand los met jullie opties!


kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:52

Galaxy s5 neo?

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:54

De 5 neo is niet meer in winkel te vinden, wilde die ook maar nergens te krijgen.
Heb ook nog de s4 heb maar verlengd met sim only en kijk tegen tijd dat deze overlijd voor een nieuwe.

Helaas heeft alles tegenwoordig een vaste accu die er niet meer uitkan

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:56

Ik ben van S4 overgestapt naar S7 :) Ben er heel blij mee, moest alleen iets meer bijbetalen dan ik eigenlijk wilde.

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 06:30

Valerie93 schreef:
De 5 neo is niet meer in winkel te vinden, wilde die ook maar nergens te krijgen.
Heb ook nog de s4 heb maar verlengd met sim only en kijk tegen tijd dat deze overlijd voor een nieuwe.

Helaas heeft alles tegenwoordig een vaste accu die er niet meer uitkan

Das niet waar, m'n vader kwam er vorige week nog mee thuis.

Zou ook voor de s5 neo of s7 gaan. S6 is opzich ook een prima telefoon, alleen die kan absoluut niet tegen water en de s7 wel.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:00

Ik heb ook de S7. Heerlijke telefoon.

S6 ook niet doen ivm geen uitbreidbaar geheugen. Alle foutjes van de S6 zijn in de S7 gemaakt (tot ergernis van m'n vriend, die de S6 heeft)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Kabayo

Berichten: 13888
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:23

Ik had een a3 , super tevreden mee,. Ligt nog super mooi en heel in de kast.

Ik heb nu een s6 , erg fijne mobiel!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 08:44

Is neo niet zo'n slecht B model? Sorry, het zegt mij niets :o weet alleen dat ik de mini's niets vindt, is dit niet hetzelfde verhaal?

8nnemiek

Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:50

Mijn vorige iphone ging 5 jaar mee, en ligt nu bij mijn moeder, en van mijn nieuwe verwacht ik hetzelfde :j De iphones worden veel langer geüpdate en gaan daardoor ook wat langer mee dan android telefoons.
Ik heb de SE, klein en krachtige telefoon met een ontzettend lange batterijduur en een heerlijk stabiel en betrouwbaar besturingssysteem :)

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:55

Kijk eens naar Motorola Moto. Ik heb zelf een Moto E (hele goede prijs kwaliteit verhouding maar geen A toestel )maar de Moto G is van topkwaliteit, zonder giga prijzen (de nieuwste is net uit).

https://www.bol.com/nl/p/motorola-moto- ... ypedsearch

Ik verwacht dat het toestel los aankopen voordeliger is dan een abonnement met toestel.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:08

Ik heb nu een Motorola Moto x Play.
Batterij gaat bij extreem veel gebruik ruim twee dagen mee, indien je hem niet continu gebruikt uiteraard nog langer(vader heeft hem ook en hij laad 'm een keer in de 4/5 dagen op), camera van 21 megapixels en een groot intern geheugen wat je kunt uitbreiden met een geheugenkaart. Oh en hij is natuurlijk enorm fijn in gebruik :')
Kostte nu maar 250 euro!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Roodvos

Berichten: 6645
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:32

Ik vind dit een fijne hulp:
https://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons

Je kunt aangeven wat je wil m.b.t. prijs, afmetingen enz, en je krijgt dan een overzicht van de telefoons die daaraan voldoen. Je kan daarna ook een overzicht bekijken wat de telefoon kost als los toestel of met een abonnement, en waar dat wordt aangeboden.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:47

Ik heb de iphone SE bij Hollands Nieuwe.
Ben er erg tevreden over, ik betaal 29 euro en moest 44 euro bijbetalen. Daarvoor krijg ik 1000min/sms/mb op het netwerk van vodafone.
Toestel is top, 64 GB en erg snel. Wel een 4 inch scherm dus daar moet je van houden.

Flora XXVIII
Pura Raza Española

Marjo

Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:51

Nagini schreef:
Ik heb ook de S7. Heerlijke telefoon.

S6 ook niet doen ivm geen uitbreidbaar geheugen. Alle foutjes van de S6 zijn in de S7 gemaakt (tot ergernis van m'n vriend, die de S6 heeft)

Ik heb ook de S6, moet echt mijn best doen om dat ding qua geheugen vol te krijgen hoor :')
32 GB is veel hoor :)

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:53

Ik heb net de samsung galaxy j5 (2016) gekocht. Nu een week in gebruik en bevalt nog heel goed. Hij heeft niet de speciale snufjes als vingerafdruksensor en water- en stofdicht, maar daardoor is ie wel een heel stuk goedkoper. Gaat zo ver ik weet ook geupdate worden naar de nieuwe android 7.0 die net uit is.

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:55

Ik heb zelf de Samsung S6, prima telefoon hoor!
En kijk ook eens naar de Sony Xperia Z5, die is ook fijn!

Marjo

Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:55

Mijn vriend heeft de Samsung A3, retesterke telefoon want die is al een aantal keer flink gevallen,
Moeders heeft de Samsung S5 Neo, nadat ze ook redelijk klaar was met de mini versies van telefoons, maar deze bevalt erg goed volgens mij. Goede camera ook :)
Ik heb de S6, ben hier heel happy mee. Goede camera, werkt heerlijk en genoeg geheugen. SD kaartjes maakten mijn S4 Mini keitraag, maar deze is supersnel dus dat is erg fijn.

Ik zou alleen de edge afraden omdat ik het idee heb dat deze heel snel kapot kan gaan.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:58

Ik ben blij dat ik de s7 heb met geheugenkaart. Op de tel zelf heb nu al 15 gb gebruikt en op sd kaart ruim 13 gb. Als ik alle foto's op telefoon zelf had, had ik hem dus al bijna vol.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Marjo

Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:00

LiiNd_Y schreef:
Ik ben blij dat ik de s7 heb met geheugenkaart. Op de tel zelf heb nu al 15 gb gebruikt en op sd kaart ruim 13 gb. Als ik alle foto's op telefoon zelf had, had ik hem dus al bijna vol.

15+13=28, had je nog 4 over. Wat heb jij in hemelsnaam allemaal op je telefoon joh :oo
Ik heb echt ruim over...

Geheugenkaarten vertragen je toestel namelijk wel, en dat vind ik niet zo tof :P

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:02

Ik lees even mee. Ik heb nu nog de Iphone 4S maar deze krijgt nu echt ouderdomsverschijnselen.

Ik twijfel of ik bij apple blijf of voor een android ga. Ik vind lange batterijduur wel belangrijk en voldoende geheugen.

8nnemiek

Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:06

Dayanaera schreef:
Ik lees even mee. Ik heb nu nog de Iphone 4S maar deze krijgt nu echt ouderdomsverschijnselen.

Ik twijfel of ik bij apple blijf of voor een android ga. Ik vind lange batterijduur wel belangrijk en voldoende geheugen.

Ik ben van de 4S naar de SE gegaan. Vooral ook vanwege het formaat, want al die andere iphones zijn zo enorm groot, die passen niet in mijn broekzak := Nog geen moment spijt van gehad. Heerlijke telefoon! De batterij gaat bij mij bij echt zwaar gebruik een volle dag mee, en als ik hem bijna niet gebruik zelfs een dag of 3 tot 4!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:08

8nnemiek schreef:
Dayanaera schreef:
Ik lees even mee. Ik heb nu nog de Iphone 4S maar deze krijgt nu echt ouderdomsverschijnselen.

Ik twijfel of ik bij apple blijf of voor een android ga. Ik vind lange batterijduur wel belangrijk en voldoende geheugen.

Ik ben van de 4S naar de SE gegaan. Vooral ook vanwege het formaat, want al die andere iphones zijn zo enorm groot, die passen niet in mijn broekzak := Nog geen moment spijt van gehad. Heerlijke telefoon! De batterij gaat bij mij bij echt zwaar gebruik een volle dag mee, en als ik hem bijna niet gebruik zelfs een dag of 3 tot 4!


Ja de grootte houd mij ook tegen bij een nieuwere apple.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:12

Ik heb de samsung galaxy S7. Ben daar tot nu toe eigenlijk best tevreden over. Hiervoor de samsung galaxy S5 gehad. Die is mij ook goed bevallen. Na twee jaar werkte die eigenlijk nog probleemloos. Dus getwijfeld of ik uberhaupt nieuw wilde. Dus die raar ik eventueel ook wel aan als goedkopere optie.

Met de S6 geen ervaring maar zou dan toch voor de S7 gaan. Zal wel niet zoveel verschillen per maand.

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:21

Ik heb de Samsung Galaxy S7 Edge, en ik zou niks anders meer willen :D Telefoon is erg snel, niks loopt vast en hij maakt geweldige foto's! Je betaalt er alleen wel voor..

'Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het windstil.'

Eulogy
Berichten: 5739
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:25

Ik heb ook de S7 en ik vind hem zo onwijs fijn :D Ik vond vorige Samsung altijd zo plastic maar deze is prachtig, fijn in gebruik, hele goede camera, snel en m'n batterij gaat lang mee. M'n vriend heeft een Sony Xperia, die schijnen ook fijn te zijn.

Ik heb trouwens de gewone, de Edge was duurder terwijl het me alleen maar onhandig leek en ik absoluut de meerwaarde ervan niet zag :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: inge_romeo, lizy29, lukka63, moonsparkle, scappa en 114 bezoekers